fick erbjudande om Stadsnät för 23.900kr inkl. dragning in i huset. samt fritt val, tex. Bahnhof 100/20 flr 249kr/månad om jag mins rätt

Känns riktigt bra eftersom jag bor i skogen och det lär bli upp mot 200 meter "grävning" på tomten och det är glest med hus (typ 40 hus på en mil grusväg i utkanten av nollåttaland) Hade låga förhoppningar om fiber här ute

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
19 900kr kommer vi att få betala för fiberanslutningen. Bor på landet utanför Hallsberg med tämligen glest mellan husen. Zitius kommer att utföra installationen. Följande ingår:

"Fiberanslutningen omfattar bl.a. grävning i mjukmark på Fastigheten, anläggning av kanalisation och fiberkabel, grovåterställning av tomtmark, håltagning i byggnad, montering av fiberkonverter och anslutning av fiberkabeln tillfiberkonverter och Kommunikationsnät. 40 meter grävning på tomtmark ingår. Längre avstånd avtalas mellan installatör ochFastighetsägare."

12000kr och då är det totalinstallation så jag behöver inte göra ngt själv, 10000kr om jag gräver på tomten och sätter upp boxen själv.

Bor i ett mindre samhälle där det är konkurrens mellan IP-only ovh en relativt lokal aktör, ovan pris är ej med IP-only

Vellinge stadsnät AB
Ca 15000 och dom fixar det in i huset. Vi fick betala ca 22000 för förra ägaren tackade nej, efterkoppling kallar dom det.
Nu finns 18 olika nätbolag att välja på. Ej Telia.

Krilleman
Här i byn så ville Svensk Infrastruktur att "alla" skulle gå med förra våren. 29,000:- efter ROT/RUT ink allt. Jag tackade nej för jag fick inget förtroende för säljaren på "mötet". Undermedvetna hot är inget som faller mig i smaken. Trots allt gick mer än 70% med i mitt område. Prognosen sa att installationen skulle vara klar innan Julen -16. Alla grannar runt mig har påtalat detta till mig många gånger när vi mötts, varför jag inte gick med...

Jag har tänkt en del på detta. Kanske är det decenniets miss att inte tacka ja på detta. Jag bor ju trots allt på "landet" och det är lite halvt glest mellan husen. Men nu såhär efteråt har jag fått veta att detta "erbjudande" bara gällde dom som bor sk centralt. (Om man kan bo centralt i en byhåla) Svensk Infrastruktur ville inte gräva en meter utanför byn. Således så fick inte dom som bodde från 100m och uppåt utanför byn inte något erbjudande. Varför är okänt. Men med facit i hand så känns det ännu bättre att ha tackat nej. (Sugna efter snabba enkla pengar kanske, då det var så "förmånligt" med endast 29,000:-?)

Och vad har då hänt sen våren 2016? Jodå, IP-Only har skickat ut erbjudande till hela kommunen ang installation för 19,000:- ink allt efter RUT/ROT och jag har precis fått reda på att min beställning kommer att utföras dom dom är byggklara i hela mitt lokala område där min byhåla ingår.

Gissa vad samtalsämnet kommer att vara när jag samtalar med mina grannar härnäst...

(y)(y)(y)(y)(y)

Att ha is i magen och följa sin instinkt har lönat sig igen med andra ord!

Beträffande Svensk infrastrukturs prognos så har den flyttats fram till andra kvartalet detta år. Och den är fortfarande inte klart. Vilka skojare! :poop::poop:

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Vellinge stadsnät AB
Ca 15000 och dom fixar det in i huset. Vi fick betala ca 22000 för förra ägaren tackade nej, efterkoppling kallar dom det.
Nu finns 18 olika nätbolag att välja på. Ej Telia.
Nej. Du har ett nätbolag. Ett effektivt monopol som de tydligen lyckats få dig att missa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.