Kommunägt stadsnät, Open universe som KO.
19900:-
 
Open fiber, Telia, Örebro, 19900
 
Låst Telia, gjort efter fiberföreningens första (och billigare) omgång av installationer.

23.000:-
 
FLR skrev:
Låst Telia, gjort efter fiberföreningens första (och billigare) omgång av installationer.

23.000:-
Vad var priset för de som anslöt sig första gången?
Hur sattes ditt pris?
Hur många var ni som anslöt er i efterhand?
 
5000 kr kommunalt bolag
 
Zixten skrev:
Vad var priset för de som anslöt sig första gången?
Hur sattes ditt pris?
Hur många var ni som anslöt er i efterhand?
16.000:-

Ett överenskommet pris med föreningen, jag fick faktiskt lite billigare än andra som anslutit sig senare pga att jag grävde allt även utanför tomten, redan satt upp fiberskåp (kopplingsskåpet som hamnar utanför tomten) m.m.

Jag var först att ansluta mig, nybyggt hus så mitt hus fanns inte ens när de kopplade in första gången, jag hade dock på känn att jag skulle bygga så jag bad föreningen sätta upp skåp vid tomtgränsen.
 
Telia öppen fiber 16.900 kr för lite över 2 år sedan...
 
19 900 kr Telia Öppen Fiber, Stockholm Västerort, hösten 2014.

Kör ViaSat för både bredband och TV, har för mig att vi betalar knappt 700kr/mån för både 100/10 och TV inkl. massa film- och sportkanaler m.m.
 
Bor i ett bostadsrättsradhus i Stockholm. Föreningen bekostade hela indragningen till samtliga 21 hus. Landade på 350k totalt vilket motsvarar drygt 16.000kr per hus.
 
17.900kr, Arvika Stadsnät. Inkopplat förra veckan.
 
A
18000kr Svensk Infrastruktur då ingår 36 månader 100/10 internet
 
21000kr Svensk Infrastruktur inkl 36 mån internet 100/10
 
19900kr med telia öppen fiber. Då ingick tre stycken underentreprenörer till Telia som inte pratade med varann och som inte dök upp på avtalad tid.
 
Ska det kosta 13000:- att ansluta sig när det är grävt och klart och slangen finns i huset? Det vill Karlstads stadsnät ha.
 
Ja det verkar helt rimligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.