Vingåkers stadsnät (ip-only)
17900kr med rotavdrag indraget i huset.
Ska få det installerat i oktober.
 
Hörde just att kostnaden för att efteransluta här i området, Telia Öppen fiber, var 25kSEK jämför med 16900kr för den som köpte från början. Det verkar också vara så att man ansluter löpande, men exakt väntetid har jag inte någon förståelse för.
 
Jag har precis kopplat in mig i mitt lokala stadsnät(efteransluten). Kostade 20000kr hade de inte behövt gräva upp trottoaren 10 meter hade det gått på 12500kr.

Det är ett öppet stadsnät och inga krav på tjänster osv.
 
0kr och telia
 
2490:- Inom tätorten från Vaggeryds Energi.

Dom höjer till 4995:- den 1/1 vilket fortfarande är konkurrenskraftigt.
 
Fairlane
Traume skrev:
0kr och telia
0 kronor för att ansluta Fiber? Hur är det möjligt? Bunden i lång tid på något dyrt abbonnemang?
 
Fairlane skrev:
0 kronor för att ansluta Fiber? Hur är det möjligt? Bunden i lång tid på något dyrt abbonnemang?
Nej billigare än vi hade(adsl), men det fanns tomrör draget från gatan och band oss att inte låta någon annan än telia nyttja fibern på 10år

Fick iof betala till 1200kr för att få ett multimedia skåp inne men det var det värt.
 
Traume skrev:
Nej billigare än vi hade(adsl), men det fanns tomrör draget från gatan och band oss att inte låta någon annan än telia nyttja fibern på 10år

Fick iof betala till 1200kr för att få ett multimedia skåp inne men det var det värt.

Oss är det en villa eller en förening, eller en lägenhet?
 
Villa område och alla anslöt sig
 
Traume skrev:
Nej billigare än vi hade(adsl), men det fanns tomrör draget från gatan och band oss att inte låta någon annan än telia nyttja fibern på 10år

Fick iof betala till 1200kr för att få ett multimedia skåp inne men det var det värt.

Vad får du betala i månaden, här? vill telia har 375kr för 100/100 och 175kr för baspaketet typ 1,2,3,,5 eurosport och då endast på en tv vill man har det på flera så får man betala ytterligare pengar.
Jag vägrar ansluta mig, har dock gjort det med tv:n men ej bredbandet. och då är det ändå en brf.
 
Tror jag betalar 420 för fiber och 250 för tv
 
Kommunägt stadsnät, men ingår i Telia Öppen Fiber, Telia sköter drift & underhåll.
Från våren -07 till ca -13/14 så kostade det 11250kr i engångskostnad ingen månadskostnad för själva fibern. Sedan ca -13/14 kostar det 125kr/mån för att vara ansluten till fibern, ingen fast anslutningskostnad, månadskostnaden tas bara ut när man har fibern aktiv. Sedan -15 så kostar det ca 6kkr att efteransluta sig pga den extrakostnad efteranslutningen medför.
 
Äntligen!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Anslutningskostnad 0:- + fiberconvertern 895:-
Krav på att minst välja 200Mbit/s ner och 50 Mbit/s upplänk till en månadskostnad av 399:-/månad i 24 månader.
Leverantör : KnivstaNet AB
 
Telia öppen fiber. 19000.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.