21 124 läst · 52 svar
21k läst
52 svar
Vad har hänt med Ahlsell?
Jupp. Fast min är felkalibrerad från fabrik. Att den går igång när sambon sitter där är ju fullt rimligt men när den går igång när jag, som bara uträttar behov som doftar hallon och nyponrosor, är på toa tycker jag är djupt kränkande. 😳P Paxman skrev:
Jo, jag kan se priset med och utan rabatt och räkna ut procenten. Men det varierar väldigt mycket mellan olika produkter och även över tid, så det går inte att säga att jag har X procent inom ett visst produktsegment,P Paxman skrev:
Dessutom verkar bruttopriserna ändras väldigt mycket ibland (Man verkar ha gjort en kraftig devalvering av en massa priser sista året) utan att mitt nettopris ändras, så även om jag skulle ha skrivit ned procentsatsen vid olika tillfällen hade det blivit svåranvända siffror för några jämförelser.
Det enda jag vet är att mina priser aldrig har varit konkurrenskraftiga tidigare, men nu är dom det på flera produkter.
Fipplande och fiffel...😂useless skrev:Jo, jag kan se priset med och utan rabatt och räkna ut procenten. Men det varierar väldigt mycket mellan olika produkter och även över tid, så det går inte att säga att jag har X procent inom ett visst produktsegment,
Dessutom verkar bruttopriserna ändras väldigt mycket ibland (Man verkar ha gjort en kraftig devalvering av en massa priser sista året) utan att mitt nettopris ändras, så även om jag skulle ha skrivit ned procentsatsen vid olika tillfällen hade det blivit svåranvända siffror för några jämförelser.
Det enda jag vet är att mina priser aldrig har varit konkurrenskraftiga tidigare, men nu är dom det på flera produkter.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 435 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 435 inlägg
Lite beroende på hur man ser det men man skulle enkelt kunna säga att dina rabatter har blivit bättre, jag skulle gissa att ahlsell valt att göra "oförhandlade kunders" priser lite bättre men det är nog få som riktigt vet vad dom sysslar med.useless skrev:
Med förhandlade priser är dom generellt väldigt konkurrenskraftiga och på vissa saker är dom hopplöst out of touch så man bara kan anta att dom gör för att lura kunder som inte priskollar uddaköp.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Råkat ut för oseriös hantverkare, ångesten konsumerar min vardag.
Tak & Vind -
Vad finns förr eluttag dubbla som kan hantera två faser in
El -
Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Köpa hus, hur hanterar man mäklare???
Köpa & Sälja hus -
Över 800 i timpris för målare skäligt? Aldrig jobbat med hantverkare
Hantverkare