P Paxman skrev:
Det där läste jag om i en annan tråd och trodde det var på skoj. Finns det alltså fläktar som reagerar på lukt? 🤔
Jupp. Fast min är felkalibrerad från fabrik. Att den går igång när sambon sitter där är ju fullt rimligt men när den går igång när jag, som bara uträttar behov som doftar hallon och nyponrosor, är på toa tycker jag är djupt kränkande. 😳

• Haha
  • Ledsen
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Kan du inte se någonstans vilken rabatt Ahlsell ger dig? 😮
Jo, jag kan se priset med och utan rabatt och räkna ut procenten. Men det varierar väldigt mycket mellan olika produkter och även över tid, så det går inte att säga att jag har X procent inom ett visst produktsegment,
Dessutom verkar bruttopriserna ändras väldigt mycket ibland (Man verkar ha gjort en kraftig devalvering av en massa priser sista året) utan att mitt nettopris ändras, så även om jag skulle ha skrivit ned procentsatsen vid olika tillfällen hade det blivit svåranvända siffror för några jämförelser.

Det enda jag vet är att mina priser aldrig har varit konkurrenskraftiga tidigare, men nu är dom det på flera produkter.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jo, jag kan se priset med och utan rabatt och räkna ut procenten. Men det varierar väldigt mycket mellan olika produkter och även över tid, så det går inte att säga att jag har X procent inom ett visst produktsegment,
Dessutom verkar bruttopriserna ändras väldigt mycket ibland (Man verkar ha gjort en kraftig devalvering av en massa priser sista året) utan att mitt nettopris ändras, så även om jag skulle ha skrivit ned procentsatsen vid olika tillfällen hade det blivit svåranvända siffror för några jämförelser.

Det enda jag vet är att mina priser aldrig har varit konkurrenskraftiga tidigare, men nu är dom det på flera produkter.
Fipplande och fiffel...😂

Rickard.
useless useless skrev:
Lite beroende på hur man ser det men man skulle enkelt kunna säga att dina rabatter har blivit bättre, jag skulle gissa att ahlsell valt att göra "oförhandlade kunders" priser lite bättre men det är nog få som riktigt vet vad dom sysslar med.

Med förhandlade priser är dom generellt väldigt konkurrenskraftiga och på vissa saker är dom hopplöst out of touch så man bara kan anta att dom gör för att lura kunder som inte priskollar uddaköp.

Stickan56 Stickan56 skrev:
Visst lever fantasipriserna kvar på vissa saker i alla fall.

Ändhylstång Knipex 975314​

ÄNDHYLSTÅNG KNIPEX 9753-14SB SEXKANT PRESSNING

Bruttopris 6 925,00 SEK
Rabatt -4 328,12 SEK
Summa exkl moms 2 596,88 SEK

Amazon.se tar 1185,00 exkl moms

Stickan
Är det Knipex på amazon också?

Stickan56
M maxmsm skrev:
Är det Knipex på amazon också?
Självklart annars går det inte att jämföra.

Stickan

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Coolman Coolman skrev:
[länk]
Ja fast detta är en Knipex 97 53 04

Stickan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.