21 168 läst · 52 svar
21k läst
52 svar
Vad har hänt med Ahlsell?
Och ändå beter sig många så som att de vet exakt hur livet som hantverkare faktiskt är i verkligheten vilket är jätttemärkligt, tänker jag. Därför ställer jag direkta frågor.F fribygg skrev:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är ganska stor skillnad på en tyckare, och en hantverkare med erfarenhet. Tyckare tycker en massa, en erfaren hantverkare vet, jobbat med händerna rätt många år nu och jag har stött på så många tyckare, tom lämnat jobb där tyckare tyckt för mycket. Man orkar liksom inte med tyckare när man bara fokuserar på att göra sitt bästa. Lärde mig redan som 18-åring att integritet är viktigt. Hobbytyckare som vet bäst.. Mmm.. Då går man bara därifrån. Låt idioten fixa sitt skit själv.
Jag personligen respekterar alla som utför sitt arbete väl. Och thats it. Jätteenkelt. Upplever att många här har en stark aversion emot just hantverkare och de drar alla över en och samma kam vilket är helt retarderat. Ge fan i att anlita hantverkare då, plugga på lite och gör skiten själv tänker jag, så hade jag gjort.
Du är ju välkommen att ta del av forumet även om du jobbar som hantverkare, det finns flera här som har gjort det eller fortfarande gör det.aleann skrev:Och ändå beter sig många så som att de vet exakt hur livet som hantverkare faktiskt är i verkligheten vilket är jätttemärkligt, tänker jag. Därför ställer jag direkta frågor.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är ganska stor skillnad på en tyckare, och en hantverkare med erfarenhet. Tyckare tycker en massa, en erfaren hantverkare vet, jobbat med händerna rätt många år nu och jag har stött på så många tyckare, tom lämnat jobb där tyckare tyckt för mycket. Man orkar liksom inte med tyckare när man bara fokuserar på att göra sitt bästa. Lärde mig redan som 18-åring att integritet är viktigt. Hobbytyckare som vet bäst.. Mmm.. Då går man bara därifrån. Låt idioten fixa sitt skit själv.
Jag personligen respekterar alla som utför sitt arbete väl. Och thats it. Jätteenkelt. Upplever att många här har en stark aversion emot just hantverkare och de drar alla över en och samma kam vilket är helt retarderat. Ge fan i att anlita hantverkare då, plugga på lite och gör skiten själv tänker jag, så hade jag gjort.
Om man inte har något specialavtal måste man vara medlem i A-klubben för att få kickback. Tror jag. Tillhör inte själv klubben...HaNym skrev:
https://www.ahlsell.se/vart-erbjudande/a-klubben/
Visst lever fantasipriserna kvar på vissa saker i alla fall.
Bruttopris 6 925,00 SEK
Rabatt -4 328,12 SEK
Summa exkl moms 2 596,88 SEK
Amazon.se tar 1185,00 exkl moms
Stickan
Ändhylstång Knipex 975314
ÄNDHYLSTÅNG KNIPEX 9753-14SB SEXKANT PRESSNINGBruttopris 6 925,00 SEK
Rabatt -4 328,12 SEK
Summa exkl moms 2 596,88 SEK
Amazon.se tar 1185,00 exkl moms
Stickan
Neup, jobbar som tekniker numer och har det rätt bra med min årslön på dubbla medianen, jag kräver inte mer än så. Stort internationellt företag med bortåt 60k anställda så flytt utomlands är möjligt och vi fnular på just det. Har du tips och råd kring bra länder att bo i, hit me up! På riktigt!F fribygg skrev:
Jag läser fruktansvärt fort! ADHD-hjärnan är kapabel till otroliga saker, just detta är för mig faschinerande, fortfarande! Att läsa, sortera, analysera och kategorisera går galet fort för mig. Att läsa igenom ett par hundra forumposter och dra en summa sumarum går rätt fort. Man ser ju rätt snabbt var saker och ting lutar. Tar minuter om hjärnan är byggd för det.
Jag sitter på strötid och läser igenom vad folk skriver, sätter mig in i hur de tänker i olika frågor och funderar över huruvida de har en poäng, stöter på det ibland, eller om det bara är svammelsnack. Just på detta forum så är det väldiga mängder skitsnack baserat på 0 erfarenhet. Det är min erfarenhet.
Folk som mest bara klagar över.. precis allt. Lös problemet själv istället tänker jag. Det är inte raketforskning som diskuteras på detta forum, läst i många år nu, nivån på folk.. har det att göra med att det är en föryngring på gång? Upplever att fler och fler blir mer och mer "detached" från att jobba med händerna och faktiskt lösa problem såsom vi -70-tals kids växt upp med?
Du har ju hängt här länge och är en ivrig postare, vad är din tanke/teori här kring detta?
Dem kan ha blivit billigare efter köpet av Vertygsboden då dem har hela deras sortiment...
Jag är smickrad...😊..men uppenbarligen blev du rejält triggad av det jag skrev...vilket jag tycker säger mer om dig än om mig. Om du nu läst så mycket på forumet så måste du ha sett alla hantverkare som försvarat det bedrägliga system som grossisternas hittepåprislistor innebär och motiverar det med att uttrycka just att de "måste" tjäna pengar på materialet, annars går firman inte runt. Jag ger mig på en gissning att du också försvarar systemet.aleann skrev:
Jeeezes, ännu en karl som per omgående underbygger sin argumentation med att han är såväl överbegåvad som utrustad med en stor penis.aleann skrev:Smickrad? Ditt projicerande försök till makt är barnsligt, lägg av. Om du är en vuxen man, vad är det för fel på dig människa? På riktigt, det där skitet kanske funkar på dina date'r men.. bara lägg av. Härskarteknik utan fast grund är att förlöjliga dig själv, Aslöjligt. Jag är inte här för att mäta storlek på min penis vilket du är. Du förlorar vilket som, lägg av med det där skitbeteendet.Prata som folk så kommer vi att komma väl överens i framtiden.
Imponerande bidrag till tråden...🙄
Jag såg tidigare i tråden att Ahlsell har städat i sina prislistor. Det vore väl för väl. För några år sedan råkade jag få se en faktura där entreprenören fick 98% rabatt på avloppsrör i plast. Jag blev minst sagt häpen. Det är ju helt sjukt att ha en prislista där man kan lämna så enorma rabatter.