21 122 läst · 52 svar
21k läst
52 svar
Vad har hänt med Ahlsell?
Hittade hantverkaren.aleann skrev:
Glöm inte fakturera för tiden på forumet. Skriv "Konsultation 4h" på nästa faktura.
Kollade några olika onlinebutiker nu och Ahlsell är inte helt fel ute skulle jag säga. Däremot Swedol är helt fel ute.Stickan56 skrev:
Icas - 59,90
Coop - 61,95
Willys - 57,90
Delitea - 65
Swedol - 118,75
Ditt första svar till mig var ett direkt personangrepp vilket jag anser är lägsta formen av argumentation i en diskussion. Drapan jag citerat i det här inlägget sänker bara nivån ytterligare, till en nivå som absolut är inom gränsen för anmälan till mod. Nu är jag inte den som kastar mig på anmälansknappen, utan jag låter övriga läsare av tråden lägga dom över mina respektive dina bidrag till diskussionen med sina "gilla"-tryck.aleann skrev:Smickrad? Ditt projicerande försök till makt är barnsligt, lägg av. Om du är en vuxen man, vad är det för fel på dig människa? På riktigt, det där skitet kanske funkar på dina date'r men.. bara lägg av. Härskarteknik utan fast grund är att förlöjliga dig själv, Aslöjligt. Jag är inte här för att mäta storlek på min penis vilket du är. Du förlorar vilket som, lägg av med det där skitbeteendet.Prata som folk så kommer vi att komma väl överens i framtiden.
Jag vet precis vad du pratar om, och just gällande det relevanta i din post så skiter jag faktiskt i det. Jag bryr mig verkligen inte ett dugg. Allt som privatpersoner ojar sig över, är hörsägen. Punkt. Vad en privatperson kan göra är att använda rättigheter som finns på hens sida. Och thats that. En smart privatperson, gör efterforskning, är firman bra? Finns det referenser? Det finns tonvis med oseriösa aktörer därute, TONVIS!. Det viktiga för alla konsumenter är att kontrollera referenser.
Din gissning är totalfel. Jag jobbar inte mot kostnad. Bara kvalitet, där trivs jag bäst och gör bäst ifrån mig, mina kunder älskar mig.och så vill jag ha det.
Forumet är enligt dom själva på konsumentens sida. Menar du att konsumenter inte har någon bild av hur hantverkare är i verkligheten?aleann skrev:
Du kan ersätta ”tyckare” med konsumenter(kunder). Du kanske skulle leta efter ett forum för hantverkare om du inte gillar ”tyckare”?aleann skrev:-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det är ganska stor skillnad på en tyckare, och en hantverkare med erfarenhet. Tyckare tycker en massa, en erfaren hantverkare vet, jobbat med händerna rätt många år nu och jag har stött på så många tyckare, tom lämnat jobb där tyckare tyckt för mycket.
Forumet är för de du kallar ”hobbytyckare”aleann skrev:
Det är osnyggt, men mänskilgt. Folk går på sina erfarenheter och missnöjda kunder sprider sannolikt sitt missnöje mer än en nöjd kund sprider sin nöjdhet.aleann skrev:
Så gör jag oftast själv, men alla kan inte göra det av olika skäl.aleann skrev:
TS har valt en riktigt bra fläkt som fungerar alldeles utmärkt. Koppla med direktström och belysningsstyrning så går den en halvtimme efter ljuset släckts. Om ingen är i badrummet så går den en halvtimme var 24timme eller om fuktnivån blir hög.
Inte billig men väldigt bra. Glöm inte kallras tillsatsen
Inte billig men väldigt bra. Glöm inte kallras tillsatsen
Jag får mail med deras kampanjer och brukar inte bli särskilt imponerad i vanliga fall...Matti_75 skrev:
Jag har även kollat på VA's klämkopplingar i lite större dimension (32 mm PEX/35 mm Cu) och där ligger också Ahlsell bra till i pris just nu. Dessutom brukar de vara lite ovanliga hos de större postorderfirmorna men Ahlsell har det mesta i lager eller beställningsbart till närmsta butiik.
Jag vet att jag kollat på dom tidigare just för att det är svårt att hitta butiker som säljer lite större kopplingar och då har det inte varit särskilt bra priser hos Ahlsell. Så nånting har hänt - Antingen med priserna eller med min rabatt...
Husägare
· Norra Roslagen
· 236 inlägg
Jag börjar få lite av liknande erfarenhet, eller så är det andra grossister jag handlar hos som ökat sina priser.
Men ärligt talat om dessa brutto/nettopriser. Används verkligen bruttopriser med rabatt ut till kund så mycket fortfarande? Firman jag jobbar på är mest B2B och där används endast nettopriser med ett visst påslag. Vad bruttoprislistan säger är ju fullständigt ointressant, dessa kan ju vara hur tokiga som helst.
Men ärligt talat om dessa brutto/nettopriser. Används verkligen bruttopriser med rabatt ut till kund så mycket fortfarande? Firman jag jobbar på är mest B2B och där används endast nettopriser med ett visst påslag. Vad bruttoprislistan säger är ju fullständigt ointressant, dessa kan ju vara hur tokiga som helst.
Vi anlitade en snickare för ett altanjobb i våras. Han handlade allt material på Optimera och hade viss rabatt där. När jag behövde komplettera lite fick jag samma pris som snickaren, utan rabatten (orkade inte/hade inte hjärta att handla via snickarens konto...trots att han hade erbjudit det.) Priset var marginellt högre än Byggmax, men då packade killarna på Optimera och lyfte hela klabbet på mitt släp när jag kom för att hämta virket. Det skulle heller inte vara några problem att returnera om det skulle bli plankor över...så länge de var osågade och oskadade givetvis.👍R Real-House skrev: