3 407 274 läst · 18 298 svar
3407k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Renoverare
· Östergötland
· 76 inlägg
dessa kan också vara en extra försäkring mot brand.mattiasp skrev:
https://www.smartasaker.se/sv/artik...j-27TX0IBHLZl_gnWgN91mDv_8xuFB20aAnheEALw_wcB
alternativt dessa som är lite snyggare
https://www.smartasaker.se/sv/artiklar/ljusslackare-vekvaka-4-pack.html
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
@Frustrator har rätt, det är Gramercy tools. Jag kommer inte ihåg var jag köpte dom dock, men dom finns ju på uppenbarligen på fine-tools.kulle skrev:
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Det är en uppenbar risk, så det är bra att du uppmärksammar. I vårt fall kommer dock stå på ett brandsäkert ställe (läs öppnaspisen), så brinner den upp så är det mer snöpligt än fatalt.mattiasp skrev:
Kopplingsboxen på motorn till pelarborren var borta och plinten trasig så idag inledde jag en operation. Organdonator fick bli en yngre VEM-motor jag hittat, den gamla kommer från Sachsenwerk Dresden som senare blev VEM. Det är lite pill med att borra och gänga nya hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bytt vattentank på kaffebryggaren - gått och stört mig in åratals på den gamla som svärmor smått förstörde efter att ha bryggt om ”lite” kaffe…
Verktygstokig
· Halland
· 7 578 inlägg
Beställde från Quickparts, enkelt o smidigt - tips är att även köpa packningen på bilden så blir det ännu bättre/finare - missade det o grämer mig lite plus att den som berget om bryggaren har några år på nacken.Frustrator skrev:
Men enkelt att byta, tar max en halvtimme exklusive verktygsletande & en svordom lr två kolla t ex
Logga in
Skapa konto
VAB-dagarna innebär att man har en liten stund medan grabben sover middag. Så jag fixade färdigt motorn. Insåg att den nya kopplingsboxen färgmatchar motorn ganska bra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dammade av 3d skrivaren efter nån månad i garderoben, där numera har fått en dedikerad plats.
Inspirerad av norrbottensnickaren rev jag fart på Fusion360 och ritade ihop följande.
Borde gå att göra en MFT skiva, eller mall för den delen av denna.
Inspirerad av norrbottensnickaren rev jag fart på Fusion360 och ritade ihop följande.
Logga in
Skapa konto
Borde gå att göra en MFT skiva, eller mall för den delen av denna.
Det blev fint! Moccamaster är väl en av få vitvaror idag som håller längre än 5 år. Vi köpte vår första Moccamaster till landet omkring 2002 och sen en till villan 2008. Still going strong såklart.D dilemma skrev: