3 409 905 läst · 18 309 svar
3410k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Medlem
· Sverige
· 5 342 inlägg
Här har du verkligen förädlat en av mina favoritverktyg, en simpel BDD-variant men som jag ser det är den bättre än den borstlösa på viktiga punkter. Makalös liten maskin och det är trist att de inte fick till en vettig bältesklämma men det fixade du galant!norrbottenssnickaren skrev:
__
Mest använt min M12 BDD med ett litet 2 Ah-batteri och där tyckte jag den medföljade/påskruvade klämman funkade rätt ok i bältet. Balansen ändras en hel del med kralligare batterier så jag ser vad du gjoirt, bra!
Redigerat:
Idag la diskmaskinen av, e09, trasig cirkulationspump/värmare. Jaja, det är väl inte värre än att beställa hem en ny för några hundra och byta tänkte jag. Tji fick jag 2891 kr med frakt, det är jag inte beredd att lägga.
Men vad dyker upp då? En begagnad fullt fungerande maskin som jag kan få för 200 kr plus 100 kr i bränsle. Tyvärr en inbyggnadsmaskin som inte matchar vårt kök, men vad gör väl det? Den har ju precis den pumpen jag behöver, så nu har jag plockat ut cirkulationspumpen, får se om jag hinner få i den i gamla maskinen imorgon.
När jag ändå var igång passade jag på att ta lite annat smått och gott också. Korgarna hade bättre layout, så dom är redan i gamla maskinen, sidoplåtarna fick jag en idé om att försöka göra en julstjärna av (vilket år det blir av återstår att se ) , resten av delarna ska jag lägga i någon låda och förhoppningsvis aldrig behöva använda.
Men vad dyker upp då? En begagnad fullt fungerande maskin som jag kan få för 200 kr plus 100 kr i bränsle. Tyvärr en inbyggnadsmaskin som inte matchar vårt kök, men vad gör väl det? Den har ju precis den pumpen jag behöver, så nu har jag plockat ut cirkulationspumpen, får se om jag hinner få i den i gamla maskinen imorgon.
När jag ändå var igång passade jag på att ta lite annat smått och gott också. Korgarna hade bättre layout, så dom är redan i gamla maskinen, sidoplåtarna fick jag en idé om att försöka göra en julstjärna av (vilket år det blir av återstår att se ) , resten av delarna ska jag lägga i någon låda och förhoppningsvis aldrig behöva använda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bytt drivgummi i växellådan och pinne i styret på snöslunga...
Samt service såklart.
Samt service såklart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite fredagsmys i verkstaden med att fila till en kil till drivningen på pelarborren. Hittade inga färdiga kilar i rätt storlek så det slutade med att jag köpte en bit kilstål som jag fick fila ner från 10x8 till 10x6 och runda till. I brist på "pelarborr" fick det bli ett substitut till filandet.
Avslutade med att polera med smärgelduk.
Gammal kil
Ny kil
Passade på att ta bort lite rost.
Före:
Efter:
Nu är drev och stång inpackat inför transport till smeden som ska fixa spåret.
Avslutade med lite hyvling inför morgondagen.
Logga in
Skapa konto
Avslutade med att polera med smärgelduk.
Logga in
Skapa konto
Gammal kil
Ny kil
Passade på att ta bort lite rost.
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Nu är drev och stång inpackat inför transport till smeden som ska fixa spåret.
Avslutade med lite hyvling inför morgondagen.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Satt klor på lillbilen. Det är klart enklare på en bil där hjulen går att lyfta och muttrarna är dragna med omsorg istället för idioti.