T trojlee skrev:
Är dom värd att köpa?:D
Jag har typ fyra Bahco och 1 Hardhead (Jula) och Hardhead-tvingen är värd lika mycket som de fyra andra tillsammans i allt utom kvantitet.

• Gilla
Plåtbob och 3 till
  • Laddar…
Mätt och funderat, och mätt...
Sen körde jag på innan himlen öppnade sig, syns i horisonten vad som var på väg.
Träregelverk för tak på en byggnad med mörka moln i horisonten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdig träkonstruktion med början till takläggning, stegar lutade mot bygget, mörka moln i bakgrunden.
Skapa konto

Få se om det blir uppehåll imorgon, då blir de till att langa upp och lägga.

Redigerat:
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Som just nu säljs för 49:- på Jula. ;)(y)
Fast de på rea nu är de urusla Bahco-tvingarna (ser ut så här:) Bahco-tving med svart stav, orange klämmor och handtag samt Bahco-logotyp, kritiserad för kvalitet i forum.
Skapa konto

De som @stigen hade bild på är de mellandåliga. Jag har några av de mellandåliga, används bara när det inte är kritiskt och skulle inte lita på dem att hålla något tungt över mitt huvud. Det finns några som är ok också men de är tyvärr långt från prisvärda.

• Gilla
Benny-P och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Fast de på rea nu är de urusla Bahco-tvingarna (ser ut så här:)[bild]
De som @stigen hade bild på är de mellandåliga. Jag har några av de mellandåliga, används bara när det inte är kritiskt och skulle inte lita på dem att hålla något tungt över mitt huvud. Det finns några som är ok också men de är tyvärr långt från prisvärda.
Ja dessa klena är riktigt dåliga. Två av mina har gett upp och resten har tappat i klämkraft tycker jag!

• Gilla
uplj
  • Laddar…
Skaffat ramper. Hittade inte plastramper så det blev metall, men dessa såg inte lika klena ut som de man annars brukar köpa. Nu slipper jag åt lite lättare för diverse reparationsjobb och att applicera dinitrol.

jXMcLmV.jpg

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Skaffat ramper. Hittade inte plastramper så det blev metall, men dessa såg inte lika klena ut som de man annars brukar köpa. Nu slipper jag åt lite lättare för diverse reparationsjobb och att applicera dinitrol.

[bild]
Jag tänkte själv köpa sådana ramper för några år sedan men bestämde mig för att låta bli efter ett ha läst på nätet om många som hade gett efter eller glidit iväg och vält omkull när folk hade gjort reparationer. Kan ju förstås bero på användarfel och jag har ingen egen erfarenhet men det var tillräckligt många olika som skrev om det för att jag skulle låta bli dom.

Så jag rekommenderar att använda något extra skydd när du har bilen på dom.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
Just denna design av ramp? Eller bara nån liknande ramp i metall?

DennisCA DennisCA skrev:
Just denna design av ramp? Eller bara nån liknande ramp i metall?
Läste om flera olika som köpt på olika ställen så kan inte säga om det var precis samma modell.
Men som sagt har ingen personlig erfarenhet så det kan mycket väl vara just någon speciell modell som var dålig som såldes av flera olika lågprisvaruhus. Dina kanske fungerar och håller hur bra som helst.

Vill bara varna så att du är försiktig och inte får en bil över dig.

Jag tycker jag har inte sett just denna modell, brukar hitta dessa, som jag inte har förtroende för:

10127295c8bac8ba063ea51efe1ed149_1_2.jpg

Men alla ramper kan vinka eftersom dom inte är fästa vid varandra. Speciellt om nån ligger under och börjar dra ganska hårt, så kan ramperna vinka. Men jag använde det bara för att ligga på sidan och spruta med dinitrolsprutan

Jag har inte mindre än två klingkapar för stål…… men vad är det för kul med det ;) trixade till det med ngn slags ritmall / sågstöd istället för vinkelslipen.

ngn superprecision blir det inte men enda sättet att bli bättre är att göra det.

Ps: ska förresten bli ett nytt stativ till brevlådan efter att snöplogen mosade det och brevlådan rätt bra förra vintern ;)

• Metallprofiler skurna i vinklar för att konstruera ett stativ, på en asfalterad yta.
    Skapa konto
  • Ett nykonstruerat brevlådestativ av metall på en grusgång med ett hus i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ett metallstativ med markerade såglinjer och en ritmall fästad, som förberedelse för sågning.
    Skapa konto
  • Ett metallrör med ett anpassat sågstöd på asfalt, tänkt att användas för att bygga ett nytt brevlådestativ.
    Skapa konto
  • Metallprofiler på marken med ritmall/sågstöd, hammare och slipmaskin, för bygge av nytt brevlådestativ.
    Skapa konto
  • Gilla
fremax och 8 till
  • Laddar…
Bordskiva för utebord limmas med flera klämmor i ett verkstadsrum.
Skapa konto

Limmat en bordskiva till ett utebord. Usch vad det sliter på psyket att limma ett projekt med så många delar. Har spenderat senaste dygnet med att torrmontera och planera. Men nu är det gjort, imorgon så får man vända på klabbet och se om ser bra ut på "finsidan" också.

• Gilla
JohnnyKeba och 4 till
  • Laddar…
Metallkonstruktion formad som en portal i en verkstadsmiljö.
Skapa konto
Svetsad metallkonstruktion med noggranna svetsfogar och en läskburk som storleksreferens.
Skapa konto

Småknepigt men kul.

• Gilla
mkristensson och 10 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

[bild]
Jag skaffade två sådana men kunde inte få upp bilen pga spoilern :(
Ingen Ferrari tyvärr, en V70 MY11.

/Höghus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.