Idag så gick jag i mål med att rikta upp ämnena till bordsskivan så sista limningen kunde göras.

Om man har bråttom så rekommenderar jag inte att använda 5cm breda bitar så att det behövs 9 st totalt, men om man vill öva på hyvla för hand så är det en utmärkt strategi.
Snickeriverkstad med träämnen på arbetsbänk, tillsammans med hyvlar, spån och verktyg för att förbereda en bordsskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träplankor iklämda i skruvstäd inför limning till bordsskiva i en verkstad.
Skapa konto
Träplankor klämda för limning till bordsskiva i en verkstad med verktyg och virke i bakgrunden.
Skapa konto
Träbitar sammansatta till en bordsskiva i limklämma under konstruktion.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Sådärja, då fungerar alla rattar o spakar som dom ska:). Saknas bara nåt som gör att den snurrar av sig själv, typ motor o lite drivremmar.
Metallvarv av märket Myford utan motor eller drivremmar på ett verkstadsbord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Fotografen och 26 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Sådärja, då fungerar alla rattar o spakar som dom ska:). Saknas bara nåt som gör att den snurrar av sig själv, typ motor o lite drivremmar.
[bild]
Snygg!!

Ola C Ola C skrev:
[bild]
Blir det ombyggnad av verkstan igen nu? Eller kommer den att få plats där den gamla stod?

• Gilla
Ore
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Blir det ombyggnad av verkstan igen nu? Eller kommer den att få plats där den gamla stod?
Ingen ombyggnad:), den ska stå där gamla svarven stod. Den bänken byggdes planerad för 120cm lång svarv så det är helt enligt planerna.

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Ordnat med barnvakt på eftermiddagen så har kollat att batterierna är laddade och snabbt plockat ihop allt som behövs för trallbygge. Ryms fint i ett snickarbälte och två verktygslådor. Plus fyra bockar som inte ryms men därpå ligger virket. Tillkommer också någon lång skena och multimaskin senare :)
Verktyg för trallbygge inklusive borrmaskiner, snickarbälte och verktygslådor på ett trädäck.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ordnat med barnvakt på eftermiddagen så har kollat att batterierna är laddade och snabbt plockat ihop allt som behövs för trallbygge. Ryms fint i ett snickarbälte och två verktygslådor. Plus fyra bockar som inte ryms men därpå ligger virket. Tillkommer också någon lång skena och multimaskin senare :)
[bild]
Ser smidigt ut. Men vad är det som ligger på såglådan?

P pyro skrev:
Barnvakten?

• Haha
Appendix
  • Laddar…
T
P pyro skrev:
Ser ut som en myggskrämma.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Barnskrämma?

P pyro skrev:
En Thermacell myggjagare. Den är kanske det viktigaste för i övrigt räcker det väl egentligen med fogsvans, hammare, måttstock och spik.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 4 till
  • Laddar…
A
Thermacell är faktiskt riktigt bra,har ett par stycken,fint att ha på fisketurer i "bushen" också:)

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[bild]
Det straffar sig att uttala sig kategoriskt. Hade givetvis missat ett verktyg märkte jag direkt; Avrundningsfräs :seenoevil:
Öppen verktygslåda med uppfälld locket visande avrundningsfräs och diverse verktyg och tillbehör.
Skapa konto

• Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det straffar sig att uttala sig kategoriskt. Hade givetvis missat ett verktyg märkte jag direkt; Avrundningsfräs :seenoevil:
[bild]
Brukar man inte kalla dem radie eller kantfräs? Avrundningsfräs var nytt namn för mig.

R Robert-san01 skrev:
Brukar man inte kalla dem radie eller kantfräs? Avrundningsfräs var nytt namn för mig.
Radiefräs låter rätt, bara som avrundning jag tänker på den för just detta jobb. Kantfräs var för mig en rak fräs med kullager? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.