S
mexitegel mexitegel skrev:
Oj! Hur fort kan det springa? :crysmile:
Det handlar nog om hur snabbt man kan glida på det.

Nu återstår bara att måla bräderna som ska upp.och sen står där förhoppningsvis snart ett plank.

Del av trästomme för ett plank framför en röd trävägg, ommålad och klar för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
Min sandlåda är stor och bred men inte så djup ;) dvs jag håller på och pillrar med det mesta.

håller nu på med en av några olika plc trainers till mitt företag. Har tagit fram en adapter för lexcom modularjack samt ett för mig nytt koncept för att organisera kablar längs med en din-skena.

Det här är första prototypen. Utgick ifrån en förlaga för att få geometrin rätt på själva din-delen och ritade.

är generellt mycket nöjd med konceptet. Ska ändra så att man får själva öglan bakanför dinskenan för att förenkla adderande av nya prylar samt så ska öglan vara öppningsbar. Den ersätter i små installationer en kabelkanal.

idiotiskt? Genialt? ;) jag vet inte riktigt ;)

• Prototyp av en PLC-trainer med adapter för lexcom modularjack och kabelorganisation längs din-skena.
    Skapa konto
  • Närbild på en adapter för Lexcom modularjack monterad på en svart din-skena, första prototyp för kabelorganisering.
    Skapa konto
  • Prototyp av PLC-träningsenhet med DIN-skena och kabelorganisationsadapter i verktygsväska.
    Skapa konto
  • Två svarta plastadaptrar för kabelorganisering på en DIN-skena på en mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Prototyp av PLC-trainingsenhet med adapter för modularjack och ett nytt kabelorganiseringssystem längs en DIN-skena.
    Skapa konto
  • Prototyp av en kabelorganiserare fäst vid en DIN-skena med flera kablar dragna genom öglan.
    Skapa konto
  • Prototyp av en kabelorganisationslösning fastsatt på en DIN-skena med kablar ordnade genom öglor.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
corre och 9 till
  • Laddar…
tommib
Älskar den, men hade det inte varit fiffigt att ha ett C14 intag och koppling till nätdelen också under nätverksporten?

Kanske lite jobbigt att koppla också när sakerna sitter som de gör?

• Gilla
siggebo
  • Laddar…
En nästan färdigbyggd stolpvässare med klingskydd och en 4kw motor, placerad i en verkstad.
Skapa konto
Nu börjar stolpvässaren bli klar, klingskyddet är nästan helt å motorn är på plats. Blev en 4kw 2800rpm motor, skivan körs på ca 2500rpm så den fräser på bra. Nu ska man bara ha utsug å anhåll med

• Gilla
Alltgår och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Klart man kör med foppatofflor: [media]
Sievi har tofflor med stålhätta annars.

• Gilla
Alltgår
  • Laddar…
D Djävulssnickarn skrev:
[bild] Nu börjar stolpvässaren bli klar, klingskyddet är nästan helt å motorn är på plats. Blev en 4kw 2800rpm motor, skivan körs på ca 2500rpm så den fräser på bra. Nu ska man bara ha utsug å anhåll med
Vad ska du vässa?

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Min sandlåda är stor och bred men inte så djup ;) dvs jag håller på och pillrar med det mesta.

håller nu på med en av några olika plc trainers till mitt företag. Har tagit fram en adapter för lexcom modularjack samt ett för mig nytt koncept för att organisera kablar längs med en din-skena.

Det här är första prototypen. Utgick ifrån en förlaga för att få geometrin rätt på själva din-delen och ritade.

är generellt mycket nöjd med konceptet. Ska ändra så att man får själva öglan bakanför dinskenan för att förenkla adderande av nya prylar samt så ska öglan vara öppningsbar. Den ersätter i små installationer en kabelkanal.

idiotiskt? Genialt? ;) jag vet inte riktigt ;)
Om du får plats, vore det inte bättre att placera utstickande delar där lådan har indrag så att man inte bankar in utstucket i nästa låda när man till exempel skjuter in dem sida vid sida i en hylla. Eller om de kanar omkring och kör på varandra.

F fribygg skrev:
Vad ska du vässa?
Blir väl mest staketstolpar å träspjut. Men den är osså mycket bra för att barka av stolpar å liknande

Fortsätter övningssvarva. Försöker göra allt med en mejsel(?skew chisel?) just nu, går sådär. Träprojekt på en svarv och spån på golvet i en verkstad, med fokus på delvis svarvat trästycke.
Skapa konto

• Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Fortsätter övningssvarva. Försöker göra allt med en mejsel(?skew chisel?) just nu, går sådär.[bild]
Jag tror att du gör allt korrekt, du behöver bara en solidare svarv ;)

nanowire nanowire skrev:
Jag tror att du gör allt korrekt, du behöver bara en solidare svarv ;)
Jag vet. Ska bara lyckas flytta hit den.. ;)

Ingen som ska göra en roadtrip från ung mitten av Sverige till framsidan?

tommib tommib skrev:
Älskar den, men hade det inte varit fiffigt att ha ett C14 intag och koppling till nätdelen också under nätverksporten?

Kanske lite jobbigt att koppla också när sakerna sitter som de gör?
Ja men precis. Har bara två apparater ännu så för konceptet fick man sätta de med rejält avstånd ;)

jo ett c14 intag är ju guld. Just skruvandet var busenkelt men däremot att ta lös apparaterna igen är lite bök.

ritade om kabelhanteringen och lekte vidare idag.

Elektrisk utrustning på monteringsplatta med avstånd mellan Siemens LOGO! enheter och ABB kontaktorer samt kablar.
Skapa konto
Öppen svart verktygslåda med elektrisk utrustning och kabelhantering inuti.
Skapa konto
Närbild av elektriska apparater med kablar och ett C14-strömintag i ett serverrack.
Skapa konto

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Om du får plats, vore det inte bättre att placera utstickande delar där lådan har indrag så att man inte bankar in utstucket i nästa låda när man till exempel skjuter in dem sida vid sida i en hylla. Eller om de kanar omkring och kör på varandra.
blev inget i locket. Det går ju inte att stapla på varandra då.

men en liten hmi kanske man kan ha i toppen?

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
blev inget i locket. Det går ju inte att stapla på varandra då.

men en liten hmi kanske man kan ha i toppen?
Jag tänkte snarare vid etiketten. Så mycket sticker det ju inte ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.