3 395 741 läst · 18 265 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Min sandlåda är stor och bred men inte så djup dvs jag håller på och pillrar med det mesta.
håller nu på med en av några olika plc trainers till mitt företag. Har tagit fram en adapter för lexcom modularjack samt ett för mig nytt koncept för att organisera kablar längs med en din-skena.
Det här är första prototypen. Utgick ifrån en förlaga för att få geometrin rätt på själva din-delen och ritade.
är generellt mycket nöjd med konceptet. Ska ändra så att man får själva öglan bakanför dinskenan för att förenkla adderande av nya prylar samt så ska öglan vara öppningsbar. Den ersätter i små installationer en kabelkanal.
idiotiskt? Genialt? jag vet inte riktigt
håller nu på med en av några olika plc trainers till mitt företag. Har tagit fram en adapter för lexcom modularjack samt ett för mig nytt koncept för att organisera kablar längs med en din-skena.
Det här är första prototypen. Utgick ifrån en förlaga för att få geometrin rätt på själva din-delen och ritade.
är generellt mycket nöjd med konceptet. Ska ändra så att man får själva öglan bakanför dinskenan för att förenkla adderande av nya prylar samt så ska öglan vara öppningsbar. Den ersätter i små installationer en kabelkanal.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Om du får plats, vore det inte bättre att placera utstickande delar där lådan har indrag så att man inte bankar in utstucket i nästa låda när man till exempel skjuter in dem sida vid sida i en hylla. Eller om de kanar omkring och kör på varandra.norrbottenssnickaren skrev:Min sandlåda är stor och bred men inte så djup dvs jag håller på och pillrar med det mesta.
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Ja men precis. Har bara två apparater ännu så för konceptet fick man sätta de med rejält avståndtommib skrev:
jo ett c14 intag är ju guld. Just skruvandet var busenkelt men däremot att ta lös apparaterna igen är lite bök.
ritade om kabelhanteringen och lekte vidare idag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
blev inget i locket. Det går ju inte att stapla på varandra då.F fiskbuggaren skrev:
men en liten hmi kanske man kan ha i toppen?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg