Manganbangan Manganbangan skrev:
Fick ett psykbryt som alla andra gånger pennj-veln försvinner. Ingen högklassig lösning men syftet vinner över estestiken
Fram med limpistolen så slipper du tejpen!

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Man kan också limma dit en liten magnet så brukar de sitta bra på diverse verktyg, det har varit min lösning i liknande situationer.

Funderar dock på att skaffa ett snickeriförkläde enbart för att alltid ha penna, stållinjal och vinkelhake inom räckhåll.

• Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Fram med limpistolen så slipper du tejpen!
När tejpen släpper limmar jag fast vp-röret

Fick ett psykbryt som alla andra gånger pennj-veln försvinner. Ingen högklassig lösning men syftet vinner över estestiken
Vågar väl knappt säga att pennan oftast hamnar mellan tänderna när jag intensivsnickrar, annars brukar den stoppas tillbaka i byxorna eller mellan glasögonskalmen och huvudet.

Hennke85 Hennke85 skrev:
Vågar väl knappt säga att pennan oftast hamnar mellan tänderna när jag intensivsnickrar, annars brukar den stoppas tillbaka i byxorna eller mellan glasögonskalmen och huvudet.
Kan börja ett projekt med tre pennorna sen får jag leta efter dem. Surt när bygget tar längre tid för att man ska hitta pennorna

• Gilla
beqen och 1 till
  • Laddar…
Kan börja ett projekt med tre pennorna sen får jag leta efter dem. Surt när bygget tar längre tid för att man ska hitta pennorna
Så har jag det, fast med hammaren.

Hennke85 Hennke85 skrev:
Så har jag det, fast med hammaren.
Jag med, med pennorna, hammarna och samtliga mätverktyg.

• Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
Eller så har man helt plötsligt fler pennor eller måttstockar, då vet man att man kommer få leta nästa gång istället för att det saknas på någon plats...

boschkenta
Bara jag som kör med arbetsbyxor där allt, inkl penna, har sin plats(ficka)?

• Gilla
JKrister och 4 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Bara jag som kör med arbetsbyxor där allt, inkl penna, har sin plats(ficka)?
Nej. Jag har också sådana. Sakerna ligger dock inte fickorna när jag behöver dem. Det är alldeles som om någon aldrig lägger tillbaka dem.

• Wow
  • Gilla
Ursviken och 4 till
  • Laddar…
Röjt lite med infravärme, nästan bara att dra ner färgen sen. Infravärmare används för att lösgöra gammal färg på husfasad, person i arbetskläder synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
Ja vad har man gjort idag?
Grusväg med nyskurna gräskanter i soligt landskap, arbete utfört med röjsåg.
Skapa konto

Ja just det, kört med röjsåg en och trimmat kanterna (1,5 timme)
Bosch eldriven skruvdragare med borrbit och bitssats på en ljus arbetsbänk.
Skapa konto

Sen fick jag tid att skruva och borra lite
:D

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Blev att byta ut de rostiga bromsskivorna och välanvända bromsklossarna på bilen, blir alltid överraskad av hur hårt det kan rosta fast!

• Rostig bromsskiva och slitna bromsklossar från en bil som visar tecken på kraftig korrosion och användning.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Moddat en sånhär:
Blå nyckelband med texten "GeBlod. O+" och en karbinhake.
Skapa konto

Till att bli en sånhär:
Anpassat låssystem på en studsmattas säkerhetsnät med en nyckelring och band, vilket underlättar stängning.
Skapa konto

Så nu är det lättare för barnen (eller vem som nu ska hoppa) att stänga när de är på studsmattan.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Kanske inte gjort med någon maskin idag, snarare förra året. Men väl nyligen åter på plats.
Sambon ville ha stag för att hålla uppe filt över pallkragarna. Skissade upp och skrev ut (ABS). Pallkragar täckta av ett vitt skyddsnät upphållna av utskrivna ABS-fästen och vita VP-rör.
Skapa konto
3D-utskriven svart plasthållare monterad på en pallkrage med VP-rör och nätöverdrag i en trädgård.
Skapa konto
3D-utskriven svart plasthållare på VP-rör och filt över en pallkrage.
Skapa konto

Hållare i kombination med VP-rör. Kanske inte bästa val för uv-strålningen men klarade i alla fall förra säsongen.

• Gilla
saiter och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.