Microkatten
Japp, ramsågat it is!

Jag har byggt 5 stora utdragslådor (700x700x100) som ska hamna under arbetsbänken på fina blum movento expansionsbeslag. Tanken är att få lite bättre ordning på alla skruv, muttrar, brickor osv. Även borr och frässtål ska få bo här i!
Hemmagjord stor utdragslåda av björkplywood för förvaring under arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till alla småpryttlar har jag byggt modulära smålådor av 3mm björkplywood. Ganska många faktiskt! Det får plats 81 smålådor i varje utdragslåda!
Stapel av handgjorda smålådor i björkplywood på verkstadsbänk med linjal.
Skapa konto
Handgjorda modulära smålådor av björkplywood i en verkstad med klämmor.
Skapa konto
Staplade handgjorda smålådor av björkplywood i en verkstad, avsedda för förvaring av smådelar.
Skapa konto
Modulär smålådeinsats i björkplywood med många fack för förvaring av skruvar och smådelar.
Skapa konto

Ca 100 lådor byggda och några fler får det bli, men jag avvaktar fler tills jag vet vilka storlekar jag behöver.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Norren1 och 33 till
  • Laddar…
A
V vectrex skrev:
Jag har byggt 5 stora utdragslådor (700x700x100) som ska hamna under arbetsbänken på fina blum movento expansionsbeslag. Tanken är att få lite bättre ordning på alla skruv, muttrar, brickor osv. Även borr och frässtål ska få bo här i!
[bild]

Till alla småpryttlar har jag byggt modulära smålådor av 3mm björkplywood. Ganska många faktiskt! Det får plats 81 smålådor i varje utdragslåda!
[bild] [bild] [bild] [bild]

Ca 100 lådor byggda och några fler får det bli, men jag avvaktar fler tills jag vet vilka storlekar jag behöver.
Tjusigt! Kommer bli trevlig gång på de där, movento är bra.

V vectrex skrev:
[bild]

Jag kan skicka upp lite bra att ha du kan test-förvara ;)

• Haha
vectrex och 1 till
  • Laddar…
Garderobssnickarn
V vectrex skrev:
[bild]

Helt rätt! Snyggt utfört!

Operation sortering påbörjad! :oops:

Inser att jag måste göra fler smålådor som är delade i 4 fack invändigt. Blir väldigt många nästan tomma lådor...

En översikt av en trälåda uppdelad i fack med olika skruvar, muttrar och byggbeslag.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
V vectrex skrev:
Operation sortering påbörjad! :oops:

Inser att jag måste göra fler smålådor som är delade i 4 fack invändigt. Blir väldigt många nästan tomma lådor...

[bild]
Snyggt jobbat!

Du får märka lådorna med en präglande dymo! :)

Burken färdig och inoljad. Locket skulle haft en knopp, men den fick stryka på foten.
En nyligen inoljad träburk utan knopp på locket på ett arbetsbänk i en verkstad.
Skapa konto
Oljad träburk utan knopp på locket, placerad på en verkstadsbänk med verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
En inoljad träburk utan knopp på locket på ett arbetsbord med verktyg och en burk bets i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Seglartokig och 20 till
  • Laddar…
Mm rårörda lingon är det bästa för torrt virke

• Gilla
  • Haha
Sturmtiger och 1 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Mm rårörda lingon är det bästa för torrt virke
Javisst, eller glögg! :cool:

• Haha
Hennke85
  • Laddar…
Jag är aningens besviken att Vectrex inte sinkat ihop innerlådorna ....

• Haha
  • Gilla
___EM och 4 till
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Jag är aningens besviken att Vectrex inte sinkat ihop innerlådorna ....
Haha, jag tänkte faktiskt göra det Men insåg att det skulle bli allt för jäkla jobbigt!

• Gilla
kulle
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Snyggt jobbat!

Du får märka lådorna med en präglande dymo! :)
Kikade på det och det är ju retro och coolt men verkar aningens opraktiskt. Vad ska man ha för dymo idag? Funderar på denna!

richardtenggren
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jo de som präglar är lite bökiga! Jag och många fler här köpte en Brother i somras;
[länk]

Den kan märka kablar och göra lite snyggare etiketter :)
Man får in snitsen rätt fort med att surra skivan på de som präglar och så håller de betydligt bättre än nyare dymos. Funderar starkt på att skaffa en.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.