3 395 195 läst · 18 264 svar
3395k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inte bara idag...
Igår körde vi gamla stockar och fick nytta av de nya fästena på vagnen
Sen har pillat vidare med bälteshölster för lampa och multiverktyget och gjort en mall (som behöver justeras, ja det är första gången för mig).
Första gången jag använder glasögon också när jag försöker få till en egg i kroken på multiverktyget
Förutom att kratta som många andra under höst bytte jag och lillgrabben däck
Igår körde vi gamla stockar och fick nytta av de nya fästena på vagnen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen har pillat vidare med bälteshölster för lampa och multiverktyget och gjort en mall (som behöver justeras, ja det är första gången för mig).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Första gången jag använder glasögon också när jag försöker få till en egg i kroken på multiverktyget
Logga in
Skapa konto
Förutom att kratta som många andra under höst bytte jag och lillgrabben däck
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Blev ett gäng batterihållare slipade, bockade och pulverlackade idag. Även en i mina ögon kanonfin hållare för milwaukees packouts i 3mm Alu. Ingen låsning så kör inte denna i en servicebil men på en vägg är den betydligt smidigare än originalet (som iövrigt är en kanonprodukt)
Konsollerna för virke och kajaker har börjat anta en obehaglig riktning neråt.
Det ser ännu värre ut i verkligheten än på bilden. Jag undrar hur jag tänkte när jag byggde dessa av 45x45. Hade jag tänkt mig fyra kajaker?
Dags att göra något åt det.
Lite kasserade byggnadsställningsdelar får nytt liv. Att de var krokiga märks inte i så här korta bitar.
Tänk vad lite färg kan göra.
Logga in
Skapa konto
Det ser ännu värre ut i verkligheten än på bilden. Jag undrar hur jag tänkte när jag byggde dessa av 45x45. Hade jag tänkt mig fyra kajaker?
Dags att göra något åt det.
Logga in
Skapa konto
Lite kasserade byggnadsställningsdelar får nytt liv. Att de var krokiga märks inte i så här korta bitar.
Logga in
Skapa konto
Tänk vad lite färg kan göra.
Kan man handla Milwaukee 12V direkt från dig utan tradera? Har du även Bosch 12V?norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jäklar de sitter som handen i handsken.
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Eftersom @Ola C tappat bort sina glasögon tog jag en ny bild innan jag börjar slipa (sandpappra?).
Slängde på lite t-röd för att försöka framhäva de defekter som finns. Vi körde lite för fort/mycket trä på några ställen och fått lite utslag tyvärr
Slängde på lite t-röd för att försöka framhäva de defekter som finns. Vi körde lite för fort/mycket trä på några ställen och fått lite utslag tyvärr
Logga in
Skapa konto
Fin bild. Skärbrädan får jag nog invänta slutresultatet innan jag vågar uttala mig om. Om den mot förmodan skulle bli sämre än planerat kan du trösta dig med att den brinner bra efter t-rödsmarineringen.Frustrator skrev:
T-röd... på en skärbräda?? Jag är chockad!
Min erfarenhet av T-röd i samband med matlagning är att en droppe på fel ställe i stormköket gör allt som lagas i det oätligt. Hade du ingen 18-årig Ardbeg eller så att väta skärbrädan med.
Mvh Findus
Min erfarenhet av T-röd i samband med matlagning är att en droppe på fel ställe i stormköket gör allt som lagas i det oätligt. Hade du ingen 18-årig Ardbeg eller så att väta skärbrädan med.
Mvh Findus
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Bättre på brädan än i glaset. Den ska slipas och dessutom ammoniak-ångas/rökas också så blir mycket kemikalier innan den är färdig..findus42 skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Övat på att fräsa hål för mft, tur jag bara öva för det blev inte bra Blir lite för mkt flyttande av skenan då jag bara har 800mm. Fundrar på vad som är bäst, köpa 1600 skena eller göra en mall med 5x5 hål och kopieringshylsa?
Logga in
Skapa konto
Kör med UJK parf mk2 guide så går det både lätt och blir bra...B Bylow skrev:
Det är väl en sådan här man ska ha: https://kiwitools.se/products/dominofix-mft-jigB Bylow skrev:
Ja den ovan funkar säkert också
Och har du 3D-skrivare kan du skriva ut denna: https://www.thingiverse.com/thing:2079995