3 396 986 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Bästa maskinen jag köpt. Har inte använt tryckluftsknacken på flera år.FredrikR skrev:
Bytte hjul på släpet som stod bakom huset, på 8 minuter... Rena formel1 depån här.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 394 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 394 inlägg
Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.
Troligtvis mitt minst värda verktygsköp någonsin och pengarna skulle jag lagt mot en extra skruvdragare som skulle spara mig mer tid och frustration än mutterdragaren.
Troligtvis mitt minst värda verktygsköp någonsin och pengarna skulle jag lagt mot en extra skruvdragare som skulle spara mig mer tid och frustration än mutterdragaren.
Har inte ännu använt den till det ännu men tänker att mutterdragaren kommer funka bra till grov skruv, typ 12*280, i timmer. Utöver det har jag inte så många idéer ska jag erkänna.Rickard.ag skrev:Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.
Byter på 3 bilar och en släpvagn nu.Rickard.ag skrev:Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.
För klen kompressor och skönt att slippa slang.
Billigare än en seriösare luftknack.
Kan användas för o dra kraftiga skruv i tex altanstommar, vilket jag inte tror man hämtat ut kompressorn med knack till.
2 bilar och släpvagn.Rickard.ag skrev:Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.
Gdxen har även använts flitigt när jag gjort utomhussnickerier. Franskskruv och andra grova skruvar är den ypperlig till.
Den kommer även fram rätt ofta när det är skruvande i småmaskiner. Perfekt att ta loss kniven i gräsklipparen. Eller remskivan i snöslungan (bara två senaste projekten)
När det sitter en maskinskruv fastrostad med Philips skalle så är det nästan enda sättet att få loss den... Förstår inte varför jag inte skaffat en 18v knack tidigare.
Tycker batteridragare är väldigt smidig vid meckande,har nästan slutat använda tryckluften,bara vid hårt sittande gamla bultar i upphängning el dyl,smidigt att slippa slangen kring fötterna!Rickard.ag skrev: