Cheesen Cheesen skrev:
Det kom inte en halvmeter.. men dock 20cm blötsnö...
[media]
Närmar sig här med.
Hade bra hjälp att skifta hjul på svärmors S60.

Inga problem att lossa med Bosch GDX 18V-EC på mellanläget. Hjulen skiftades på firma sist.

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Här är film från lossandet av hjulen.
10år är "mekanikern" :love: som såg till att mormor åkte härifrån med rätt däcktryck.

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
FredrikR FredrikR skrev:
Närmar sig här med.
Hade bra hjälp att skifta hjul på svärmors S60.
[video]
Inga problem att lossa med Bosch GDX 18V-EC på mellanläget. Hjulen skiftades på firma sist.
Bästa maskinen jag köpt. Har inte använt tryckluftsknacken på flera år.
Bytte hjul på släpet som stod bakom huset, på 8 minuter... Rena formel1 depån här.

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? ;) Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.

Troligtvis mitt minst värda verktygsköp någonsin och pengarna skulle jag lagt mot en extra skruvdragare som skulle spara mig mer tid och frustration än mutterdragaren.

Rickard. Rickard.ag skrev:
Byter ni däck så mycket? Eller vad använder ni den till mer? ;) Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.

Troligtvis mitt minst värda verktygsköp någonsin och pengarna skulle jag lagt mot en extra skruvdragare som skulle spara mig mer tid och frustration än mutterdragaren.
Har inte ännu använt den till det ännu men tänker att mutterdragaren kommer funka bra till grov skruv, typ 12*280, i timmer. Utöver det har jag inte så många idéer ska jag erkänna.

Byter på 3 bilar och en släpvagn nu.
För klen kompressor och skönt att slippa slang.
Billigare än en seriösare luftknack.

Kan användas för o dra kraftiga skruv i tex altanstommar, vilket jag inte tror man hämtat ut kompressorn med knack till. ;)(y)

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Var köper man en sån med batteri och laddare till bästa pris?

nino nino skrev:
Var köper man en sån med batteri och laddare till bästa pris?
Skull gissa Tyskland ligger bra till. Dryga 3000:- med 2x5.0Ah accar.
Har du inget 18v system du kan köpa naken maskin till?

185Nm är GDX'en jag använder specad till.

FredrikR FredrikR skrev:
Skull gissa Tyskland ligger bra till. Dryga 3000:- med 2x5.0Ah accar.
Har du inget 18v system du kan köpa naken maskin till?

185Nm är GDX'en jag använder specad till.
Nej jag har nån Hitachi men det är nog inte 18v

nino nino skrev:
Nej jag har nån Hitachi men det är nog inte 18v
Bosch Professional 18V slagskruvdragare GDX 18V-200C med batterier och laddare på Amazon.de.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den GDX jag har är på väg ut och ersätts av denna, GDX 18V - 200C.
Fri frakt över €39 från Amazon.de. :cool:
(på det som säljs från Amazon själva)

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Cheesen

2 bilar och släpvagn.
Gdxen har även använts flitigt när jag gjort utomhussnickerier. Franskskruv och andra grova skruvar är den ypperlig till.

Den kommer även fram rätt ofta när det är skruvande i småmaskiner. Perfekt att ta loss kniven i gräsklipparen. Eller remskivan i snöslungan (bara två senaste projekten)

När det sitter en maskinskruv fastrostad med Philips skalle så är det nästan enda sättet att få loss den... Förstår inte varför jag inte skaffat en 18v knack tidigare.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
A
Jag köpte en makita 1/2" som jag använder enbart vid däckbyte. Trodde den skulle användas flitigt vid bilskruvning och dyl men den tillför nästan aldrig någonting till jobbet så den blir oftast kvar på hyllan.
Tycker batteridragare är väldigt smidig vid meckande,har nästan slutat använda tryckluften,bara vid hårt sittande gamla bultar i upphängning el dyl,smidigt att slippa slangen kring fötterna!

Tack för att ni påminner mig om att jag borde satsat på GDX istället för den klenare GDR som jag köpte. Är nöjd med förutom så här års (den orkar inte hjulbultarna)... ;)

richardtenggren
Jag är nöjd med min M12FIW38, den fixar däckbytet fint. Sjukt smidig också!

Har bytt på 2 av 3 bilar nu :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag är nöjd med min M12FIW38, den fixar däckbytet fint. Sjukt smidig också!
Har bytt på 2 av 3 bilar nu :)
Har du koll på vilket moment den drar dit hjulbultarna med?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.