3 474 565 läst · 18 524 svar
3475k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Tog premiären på pulverlackering idag. Försökt att undvika detta in i det sista pga allt förmodat trassel. Men för att kunna ta mina produkter till nästa nivå så var det bara bita i det sura äpplet.
och vet ni... det var busenkelt.
och vet ni... det var busenkelt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 422 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 422 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 436 inlägg
Menar du pulverlacken så är det så enkelt så det nästan inte går att beskriva...R roli skrev:
Har en polare som köpt grejer för att pulverlacka med från verktygsboden, det är ju löjligt billigt..
Det är bara att blästra, tvätta rent, hänga upp det man vill måla i ståltråd, fästa en klämma från maskinen och sen "damma på" färgen.. In i ugnen, sen är det klart....
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Dan_Johansson skrev:Menar du pulverlacken så är det så enkelt så det nästan inte går att beskriva...
Har en polare som köpt grejer för att pulverlacka med från verktygsboden, det är ju löjligt billigt..
Det är bara att blästra, tvätta rent, hänga upp det man vill måla i ståltråd, fästa en klämma från maskinen och sen "damma på" färgen.. In i ugnen, sen är det klart....
Betydligt enklare än man tror.R roli skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Första momentet för en ny omgång fönster, att klyva karm-virket:
Bara några moment kvar innan fönsterna är klara!
Jag skulle behöva en egen baxar-sekt för dessa 2,5 tums plankor, de är förbålt tunga för en klenis som mig innan de klyvs...
Logga in
Skapa konto
Bara några moment kvar innan fönsterna är klara!
Jag skulle behöva en egen baxar-sekt för dessa 2,5 tums plankor, de är förbålt tunga för en klenis som mig innan de klyvs...
Har också lagt märke till detta problem men jag trodde nog att det var något i limningen som orsakade det. Låter rimligt att det är hyveln som orsakar för jag har fått mindre problem med detta sedan jag började köra några vändor bandputsen innan jag kapar upp efter första limningen.Ola C skrev:
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 187 inlägg
Jag har känt att jag behöver ett extra par bockar ett tag nu. Lite mer avancerade än dom gamla, då jag vill kunna ta med mig dom när jag åker iväg till landet och liknande. Jag vill också kunna ha olika toppar till den, om jag skulle känna behov av det. Dom är klara nu, så när som på att jag måste fixa till ett mätfel det sista jag gjorde. Då dom ändå blev lite högre än jag tänkt mig (med nuvarande topp) så är det inget jag grämer mig så speciellt mycket över ändå.
Logga in
Skapa konto
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 430 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 430 inlägg
Absolut, det blir kanonbra om en gör ordentligt förarbete. Detta är grundat med spärrgrund, slipat sedan målat med Jotun Lady Supreme. Det blev lika bra med den äldre Boschsprutan men Wagnern är lite snabbare och trevligare att använda.boschkenta skrev:
Vilken Bosch körde du med?nanowire skrev:
Har en, ännu oanvänd 5000 stående och väntar på första lägliga objekt att måla.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-638#post-3860375FredrikR skrev:
PSF65, tror 5000 är starkare och övervägde faktist den. Men Wagnern blev bara ett par hundralappar dyrare (jmf mellan priser i Tyskland) så då kändes Wagnern som det bättre valet.
Slamfärgmöjligheten var det som fick mig att slå till, och nu har vi snart målat allt utan att ens provat Boschen.nanowire skrev:
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Ja att fräsa det för hand, är inte lätt. Det är jobb för en CNC maskin. Men tro mig, då jobbar själv bakom en sådan maskin på jobbet kan jag säga att det tar udden ur känslan av att kunna lyckas med det fin pilliga utan någon CNC maskin.V vectrex skrev: