3 396 290 läst · 18 266 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det fick bli lite skapande idag med. Har ganska länge varit less på att laddaren till skruvdragarna dräller runt på arbetsbänken och velat få upp den på väggen. Så idag fick det bli ett laddställ med plats för skruvdragare och extra batterier.
Tyvärr har Makita inte förberett för en smidig väggmontering av laddaren, men skam den som ger sig. Jag plockade bort gummifötterna och konstaterade att hålen som uppenbarade sig var strax över åtta millimeter, alltså perfekt för åtta millimeters träpugg med ett varv billg eltejp runt. Så den lösningen fick det bli. Laddaren sitter fast ordentligt, men med med milt våld går det att dra loss den.
Hyllan för skruvdragarna är så pass stor att det ger möjlighet att ställa upp dom med borr monterade. Förhoppningsvis lyckas jag undvika frestelsen att fylla den med andra saker.
Högersidan är än så länge tom, men jag kommer antagligen komplettera den med små hyllor för förvaring av bits innan jag monterar skapelsen på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr har Makita inte förberett för en smidig väggmontering av laddaren, men skam den som ger sig. Jag plockade bort gummifötterna och konstaterade att hålen som uppenbarade sig var strax över åtta millimeter, alltså perfekt för åtta millimeters träpugg med ett varv billg eltejp runt. Så den lösningen fick det bli. Laddaren sitter fast ordentligt, men med med milt våld går det att dra loss den.
Logga in
Skapa konto
Hyllan för skruvdragarna är så pass stor att det ger möjlighet att ställa upp dom med borr monterade. Förhoppningsvis lyckas jag undvika frestelsen att fylla den med andra saker.
Logga in
Skapa konto
Högersidan är än så länge tom, men jag kommer antagligen komplettera den med små hyllor för förvaring av bits innan jag monterar skapelsen på väggen.
Vad roligt att du också gjorde detDheri skrev:
Tänkt på samma sak, såhär blev min variant:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Dagens microbax (jodå, vi har en liten baxarsekt i stockholm också). Nu är svarven på plats. Metallhörnan nästan komplett saknar bara en Arboga U 2508 som får ersätta den lilla bänkfräsen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Ja, svarven var tung så vi tog i jättemycket.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Jag vet faktiskt inte, 200 - 250 kg?
Hur blir man medlem i Stockholmssektionen av Baxarsekten.
Måste nya medlemmar rekommenderas av två befintliga. Får vi kåpor och signetringar. Dolk kanske. Bränner vi hyvelbänkar i kartong vid fullmåne och sjunger 16 tons baklänges på finska. Eller finns det andra ritualer.
Mvh Findus
Måste nya medlemmar rekommenderas av två befintliga. Får vi kåpor och signetringar. Dolk kanske. Bränner vi hyvelbänkar i kartong vid fullmåne och sjunger 16 tons baklänges på finska. Eller finns det andra ritualer.
Mvh Findus
Verktygstokig
· Halland
· 7 558 inlägg
I Halland räcker det med att man klarar att käka upp 4kg grönkål på under 30min..findus42 skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 377 inlägg
Enda kriteriet för medlemskap är att man gillar maskiner som man inte orkar lyfta själv.findus42 skrev: