Det fick bli lite skapande idag med. Har ganska länge varit less på att laddaren till skruvdragarna dräller runt på arbetsbänken och velat få upp den på väggen. Så idag fick det bli ett laddställ med plats för skruvdragare och extra batterier.
Hemmagjort laddställ för Makita skruvdragare och batterier, monterat under en vit hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tyvärr har Makita inte förberett för en smidig väggmontering av laddaren, men skam den som ger sig. Jag plockade bort gummifötterna och konstaterade att hålen som uppenbarade sig var strax över åtta millimeter, alltså perfekt för åtta millimeters träpugg med ett varv billg eltejp runt. Så den lösningen fick det bli. Laddaren sitter fast ordentligt, men med med milt våld går det att dra loss den.
En hemmagjord trähylla med en Makita skruvdragare ovanpå och laddare fasttejpad på sidan, klar för väggmontering.
Skapa konto

Hyllan för skruvdragarna är så pass stor att det ger möjlighet att ställa upp dom med borr monterade. Förhoppningsvis lyckas jag undvika frestelsen att fylla den med andra saker.
Hemmagjort laddställ för skruvdragare och extra batterier på en verkstadsbänk.
Skapa konto

Högersidan är än så länge tom, men jag kommer antagligen komplettera den med små hyllor för förvaring av bits innan jag monterar skapelsen på väggen.

• Gilla
RmK_71 och 8 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Det fick bli lite skapande idag med. Har ganska länge varit less på att laddaren till skruvdragarna dräller runt på arbetsbänken och velat få upp den på väggen. Så idag fick det bli ett laddställ med plats för skruvdragare och extra batterier..
Vad roligt att du också gjorde det
Tänkt på samma sak, såhär blev min variant:

• Hemmagjord förvaringshylla för verktygsbatterier och laddare under en arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
iwe iwe skrev:
Vad roligt att du också gjorde det
Tänkt på samma sak, såhär blev min variant:
Hur löste du utmaningen att fästa laddaren?

Den dubbelladdaren har färdiga infästningar redan på baksidan.

richardtenggren
Sett att Kiwitools säljer batterihållare till de flesta märkena nu också, de använder sig av batteriets egna låsfunktion, rätt smart grej faktiskt.

Dagens microbax (jodå, vi har en liten baxarsekt i stockholm också). Nu är svarven på plats. Metallhörnan nästan komplett saknar bara en Arboga U 2508 som får ersätta den lilla bänkfräsen.

Välorganiserad verkstad med en svarv och slipmaskin, verktygstavlor och förvaringsskåp.
Skapa konto

Välorganiserad verkstad med verktyg på väggskiva, arbetsbänk, svarv och pelarborr.
Skapa konto

Verkstad med en svarv, bänkfräs, pelarborr och verktygsskåp samt verktygstavlor.
Skapa konto

Verkstad med en svarv, bänkfräs, pelarborr och verktygsskåp samt verktygstavlor.
Skapa konto

• Välorganiserad verkstad med verktyg på väggpanel och maskiner såsom en svarv och pelarborr.
    Skapa konto
  • Gilla
RmK_71 och 17 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Dagens microbax
Fniss:geek:

Förpackning av Microbax rektalvätska, används för tillfällig förstoppning, 4x5 ml.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
RmK_71 och 13 till
  • Laddar…
Ja, svarven var tung så vi tog i jättemycket.

• Haha
useless och 1 till
  • Laddar…
Ja, svarven var tung så vi tog i jättemycket.
Jag e ju kronisk aspirant på en sådan svarv, vad väger den?

Jag vet faktiskt inte, 200 - 250 kg?

Dagens microbax (jodå, vi har en liten baxarsekt i stockholm också). Nu är svarven på plats. Metallhörnan nästan komplett saknar bara en Arboga U 2508 som får ersätta den lilla bänkfräsen.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Tittar verkligen fint ut!

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Lyxigt!!! :love::love::love:

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Hur blir man medlem i Stockholmssektionen av Baxarsekten.
Måste nya medlemmar rekommenderas av två befintliga. Får vi kåpor och signetringar. Dolk kanske. Bränner vi hyvelbänkar i kartong vid fullmåne och sjunger 16 tons baklänges på finska. Eller finns det andra ritualer.
Mvh Findus

• Gilla
  • Haha
Horgmo och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Måste nya medlemmar rekommenderas av två befintliga. Får vi kåpor och signetringar. Dolk kanske. Bränner vi hyvelbänkar i kartong vid fullmåne och sjunger 16 tons baklänges på finska. Eller finns det andra ritualer.
Mvh Findus
I Halland räcker det med att man klarar att käka upp 4kg grönkål på under 30min..

• Haha
  • Gilla
  • Wow
RmK_71 och 5 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Mvh Findus
Enda kriteriet för medlemskap är att man gillar maskiner som man inte orkar lyfta själv.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.