3 398 306 läst · 18 274 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Med den inställningen kan det bara vara en tidsfråga tills du blir det och vi får titulera dig HansHep skrev:
Tills dess ett bra valspråk för det mesta i detta sub-forum.
Dremlat märken i radiefräsarna till OFK 500 så att man lätt kan se vilken radiefräs man har i maskinen utan att behöva plocka ut den. Spritpenna funkade inte, färgen gick av när de med jämna mellanrum badas i T-röd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Syrännejärn, kantjärn och markeringshjul är bra grejer att ha. Om du vill ha lite mer stadga i lädret så kan du använda pressat läder ("shaft") som du blöter innan eller efter du sytt. Brukar själv blöta och forma efter jag sytt.jonmo skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Edit: lite sent för mig att tänka och skriva märker jag. Jag limmar ihop allt, sen blöter och formar jag. Sen fixar jag till kanterna, sist syr jag.
Redigerat:
Ja, det ser nog ut så, men den glider lätt ur. Det är inte hårt som rårandsläder blir, utan det ger med sig.
Däremot kan jag av estetiska skäl tycka att man ser konturerna av skaftet lite väl mycket här. Till sliret på andra bilden är det ett tjockare läder, och det blir lite bättre ur den aspekten då.
Däremot kan jag av estetiska skäl tycka att man ser konturerna av skaftet lite väl mycket här. Till sliret på andra bilden är det ett tjockare läder, och det blir lite bättre ur den aspekten då.