3 396 669 läst · 18 267 svar
3397k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ja 160 vill man numer ha på alla maskiner Ok. Vart lite sugen på planhyvel med den spiralkuttern det senaste men har svårt att komma till skott. Mest pga pengarna men det är kanske en försvarbar investering med tanke på hur lite krångel med stålslipning och postning det blir.
Ja en ny sådan hyvel är ju en rätt avsevärd investering. Däremot är steget till spiralhyvel tillräckligt litet för att det ska vara värt det, flera gånger om faktiskt. Den är verkligen såå mycket bättre!E ___EM skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Skulle fräsa en fönsterbänk i ek, med en överhandsfräs från Jula.
Jag kom halvvägs sen tappa den varvet och det kom en härlig plastig/elektronik doft. Så den är det väl bara kasta antar jag.
Tips för att fräsa ek? Lågt varvtal eller max? Ska man pausa lite då och då så maskin inte går varm?
Jag kom halvvägs sen tappa den varvet och det kom en härlig plastig/elektronik doft. Så den är det väl bara kasta antar jag.
Tips för att fräsa ek? Lågt varvtal eller max? Ska man pausa lite då och då så maskin inte går varm?
Allt annat än vackert, men fullt fungerande.
Kompletterade fräsbordet med anslutning till spånsugen. Snart kanske man kan börja producera något med fräsen.
Kompletterade fräsbordet med anslutning till spånsugen. Snart kanske man kan börja producera något med fräsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto