3 392 245 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Lärlingen blir verktygslagare....
I ett ivrigt försök att räta en något böjd syl lyckades Jesper bryta nyss nämnda syl i fästet. Ett rimligt förfarande utifrån företagsekonomiska och samhällsmoraliska grundsatser vore naturligtvis att inte sitta på byggahus och skriva om det utan istället ge lärlingen stryk och köpa en ny syl.
Men riktigt så långt har vi inte kommit i tänket här, så istället får han i uppgift att räta+laga sylen. Kan vara att det inte blir helt enkelt....
https://www.facebook.com/1410317319...fViTEswvDe_Sl1rqMFLbKtl9UTwfHvfv9XKURb2VJKAOx
I ett ivrigt försök att räta en något böjd syl lyckades Jesper bryta nyss nämnda syl i fästet. Ett rimligt förfarande utifrån företagsekonomiska och samhällsmoraliska grundsatser vore naturligtvis att inte sitta på byggahus och skriva om det utan istället ge lärlingen stryk och köpa en ny syl.
Men riktigt så långt har vi inte kommit i tänket här, så istället får han i uppgift att räta+laga sylen. Kan vara att det inte blir helt enkelt....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tvättat kanttvingarna jag blocketfynda förra helgen, nu är dom som nya.
Också hittat 1/8 tom kubikmeter i verkstan där de fick en upphängning mha vinklar o presspassad på plywoodbit.
...nu börjar snart den väggen bli välfylld
Också hittat 1/8 tom kubikmeter i verkstan där de fick en upphängning mha vinklar o presspassad på plywoodbit.
...nu börjar snart den väggen bli välfylld
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Snyggt!Ola C skrev:
Kanske dags för en panoramabild av din verkstad igen
Då var det du som hann före mig. Var lite försent på det, så jag får leta vidare!Ola C skrev:
Ok jag är inget proffs men blir lika glad för varje gång man sågar med sänksågen! mjukstart och exakt...
Ingen jätteskarp klinga men ingen urflisning ändå i melaminet (gjorde ett ritsspår först)
Tidigare under dagen så grusade jag för ny ved förvaring och ögonmåttet var helt ok när jag vägde av!
Skönt med en rejäl kratta för sådant jobb.
Ingen jätteskarp klinga men ingen urflisning ändå i melaminet (gjorde ett ritsspår först)
Logga in
Skapa konto
Tidigare under dagen så grusade jag för ny ved förvaring och ögonmåttet var helt ok när jag vägde av!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har samma vattenpass, det skall tyvärr till rätt mycket innan det visar att något inte är i våg. Är stor skillnad mot mitt Hultafors. Där kan man jobba i evighet med att justera det lilla sista.FreQa skrev:Ok jag är inget proffs men blir lika glad för varje gång man sågar med sänksågen! mjukstart och exakt...
[bild]
[bild]
[bild]
Riktade upp golvreglarna i mitt blivande badrum med en rätstege från Hultafors och höll på att bli tokig på att blåsan inte ville vara i mitten. Till slut lyfte jag passet och konstaterade att det slog på en halv millimeter på passets längd så då fick det faktiskt vara.Shakula skrev:
Tyckte bara att när jag krattade klart och såg att den nästan var i lod så blev jag glad...Shakula skrev: