3 392 245 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 120 inlägg
Ge mig nu inte idéer, jag har inte tid för alla jag hittar på...R Rönnis skrev:
(Jag har redan funderat på hur man lättast producerar den rationellt, undrar om man kan köra en Kickstarter på det, får kolla om det finns något liknande redan)
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Du ritar den så du utsågningen att vara spegelvänd. Dvs varje utsågning ger två bitar. Sen skaffar du en cnc-fräs och goes bananas?13th Marine skrev:
Pysslat med lite allt möjligt, avrostat alla svetstvingar i Hessa, målat några handtag röda och allmänt städat och organiserat om i verkstaden (nu är det bla. 100 % mer Arboga!)
Den här panzarwagen blir jag dock inte klok på hur jag ska passa in @Frustrator ?
Den här panzarwagen blir jag dock inte klok på hur jag ska passa in @Frustrator ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Vad? Syns ju tydligt att det finns floorium precis innanför dörren. Gör ju så inga obehöriga klampar in i verkstan och städar om den står strategiskt placerad där.nanowire skrev:
Jo det är klart, skulle kunna bulta fast lavetten i betongen. Laddad med keramisk 36 grit 75x2500 så är den pansarbrytande för det mesta som rullar mot den.Frustrator skrev:
Logga in
Skapa konto
Frågan är väl snarast om jag har hjärta att ha den utomhus Och om jag verkligen kan rationalisera två bandslipar.
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 120 inlägg
Farmor 80+ började få problem att använda trappan till altanen som farfar byggde av drivved när de flyttade in -76.
Jag fick nöjet att bygga en ny, valde att göra ett plan utanför så att man inte behövde kliva över tröskeln och ned ett steg samtidigt. Vinklad i den riktning man normalt går.
Verktyg:
Gerkap
Sticksåg
Skruvdragare
Nu vill jag ta ett dopp!
Logga in
Skapa konto
Jag fick nöjet att bygga en ny, valde att göra ett plan utanför så att man inte behövde kliva över tröskeln och ned ett steg samtidigt. Vinklad i den riktning man normalt går.
Logga in
Skapa konto
Verktyg:
Gerkap
Sticksåg
Skruvdragare
Nu vill jag ta ett dopp!
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 455 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 455 inlägg
Dina fina verktygskrokar vill jag piratkopiera, så du får betalt i ett välmenat tips istället: Åk tillbaks till din farmor och sätt upp ett räcke med! Det går fort när benen börjar bli dåliga och det är inte alla som vågar be om hjälp i tid.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 120 inlägg
Så länge jag får en bild på dig kopierandes dem i piratutstyrsel så är jag nöjd.
Jag tänkte först sätta räcke men hittade ingen bra lösning direkt, men har en fundering på att komplettera med det sen.
Jag tänkte först sätta räcke men hittade ingen bra lösning direkt, men har en fundering på att komplettera med det sen.
Jag gjorde Sveriges fulaste räcke eftersom det var uppenbart att det fanns ett behov. Trots att det är fult som stryk så fyller det sitt syfte och jag slapp skruva i väggen / få ett räcke utåt som skulle ha varit opraktiskt. Kanske kan mitt livs första snickarförsök kan ge dig inspiration till nåt som faktiskt är snyggt, inte bara praktiskt. Din trapp är ju snygg. (Jag älskar dina verktygskrokar!)13th Marine skrev:
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Nja, var nog nästan bättre förra gången faktiskt. Dessa spår är sågade och ståmjärnade istället för frästa. Har ingen vettig spånuppsamling på fräsen än så väljer hellre sågen då den producerar nästintill inget damm.Frustrator skrev:
De är bara inlimmade!
Varmt ute idag så jag har gömt mig i verkstaden till och från. Planen var att städa sig fram till en vägg göra plats för en materialförvaring. Blev inte färdig...
Jag hittade däremot den här grunkan, vad är det för något och vad har man den till?
Jag hittade däremot den här grunkan, vad är det för något och vad har man den till?