3 435 150 läst · 18 387 svar
3435k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Näe det tror jag inte, har kört rätt mycket R1, -98 -99 -04 och egentligen inte hört om det förut, jag tror dock denna motor är rätt misshandlad om jag ska vara ärlig. Jag köpte det så här alltså, hade redan motorn bredvid.Jarlingar skrev:
Det kan dock även vara lager som rasat, men inget jag tagit reda på innan då jag som sagt hade en motor.
Låter häftigt med vattenskoter r1a.
Idag har jag plockat isär en välanvänd maskin för att ge den lite kärlek.
Nämligen robotgräsklipparen. Det var lite mer gräsgröt än vad som är normalt.
Tänkte dessutom passa på att måla om den lille lite när allt är demonterat.
Nämligen robotgräsklipparen. Det var lite mer gräsgröt än vad som är normalt.
Tänkte dessutom passa på att måla om den lille lite när allt är demonterat.
Bilder !.... utan bilder har det inte "hänt". När det gäller ommålningen vill vi se före och efter bilder så vi kan kommentera om det blev en förbättring eller.....VidarH skrev:
Bilder på innan jag plockade isär den blir svårt... Ni får tänka er en ordinär liten worx landroid wg794e med fågelbajs, gräs, mossa och lera lite var stans. Precis som de brukar se ut efter en lång sommar.
Nu ligger den i mer hanterbara bitar för ordentlig rengöring i väntan på att familjen ska komma överens om hur den ska se ut. Förslagen hittills är flygplan, får, transformers, jänkare och rallybil.
Men jag får se till att starta upp en tråd om det när jag väl kommer igång.
Nu ligger den i mer hanterbara bitar för ordentlig rengöring i väntan på att familjen ska komma överens om hur den ska se ut. Förslagen hittills är flygplan, får, transformers, jänkare och rallybil.
Men jag får se till att starta upp en tråd om det när jag väl kommer igång.
Börjat bygga en ”filter clean-out box”.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Göteborg
· 167 inlägg
Har tillverkat en egen spånhyvel! Gjord med hjälp av Veritas kit med hårdvara och instruktionsbok. Kitet köptes för säkert 10 år sedan från Fine Tools i Berlin och har legat i projekthyllan sen dess. Men nu är den klar! Den fungerar alldeles utmärkt. Lite ovant att jobba i tum och delar därav bara. Kitet kan köpas från bland andra Hyvlar.se https://www.hyvlar.se/liten-spånhyvel-hårdvaru-kit .
Logga in
Skapa konto
Syns inte jättebra på videon, det är värre än det ser ut. Tror ni jag behöver vara orolig för implosion? Trodde aldrig det skulle bli sådant undertryck. Blir ännu värre när jag täpper för slangen.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Det där fenomenet är en grej som jag själv funderat på att fixa med hjälp av en fjäderbelastad ventil. Typ justerbar fjäder och gummiflärp.
Hej!
Ser inte vidare bra ut. När jag jämför med min cyklon så har jag en liten slang som går från kärlet upp till cyklonen. Är inte den kopplad så fungerar det inte. Vad slangen har för betydelse vet jag inte men tror att den har med någon form av tryckutjämning att göra. Är inte hemma under veckan men kan skicka bilder nästa vecka.
Dag
Ser inte vidare bra ut. När jag jämför med min cyklon så har jag en liten slang som går från kärlet upp till cyklonen. Är inte den kopplad så fungerar det inte. Vad slangen har för betydelse vet jag inte men tror att den har med någon form av tryckutjämning att göra. Är inte hemma under veckan men kan skicka bilder nästa vecka.
Dag
Slangen är väl för att kunna ha en påse inne i behållaren. Det lär inte förändra undertrycket inne i lådan.stigen skrev:Hej!
Dag
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Jo, jag tänker en ställbar säkerhetsventil som förhindrar att undertrycket överskrider en given maxnivå.