Jarlingar Jarlingar skrev:
Är detta något vanligt på R1'orna?

Har en motor på arbetsbänken just nu som ska in i en vattenskoter.
Är det något förebyggande man ska se över?
Näe det tror jag inte, har kört rätt mycket R1, -98 -99 -04 och egentligen inte hört om det förut, jag tror dock denna motor är rätt misshandlad om jag ska vara ärlig. Jag köpte det så här alltså, hade redan motorn bredvid.
Det kan dock även vara lager som rasat, men inget jag tagit reda på innan då jag som sagt hade en motor.

Låter häftigt med vattenskoter r1a. :D(y)
 
Campar Campar skrev:
häftigt med vattenskoter r1a
Hehe det blir värre..
Jeten är ur riven och nu blir det rak axel och ytskärande propeller..:cool:
 
  • Gilla
Fisk3n och 1 till
  • Laddar…
Börjat bygga på såg-bordet/stationen, blir nog bra det här!

Påbörjad konstruktion av ett sågbord med träplankor och verktyg i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag plockat isär en välanvänd maskin för att ge den lite kärlek.
Nämligen robotgräsklipparen. Det var lite mer gräsgröt än vad som är normalt. :)
Tänkte dessutom passa på att måla om den lille lite när allt är demonterat.
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Idag har jag plockat isär en välanvänd maskin för att ge den lite kärlek.
Nämligen robotgräsklipparen. Det var lite mer gräsgröt än vad som är normalt. :)
Tänkte dessutom passa på att måla om den lille lite när allt är demonterat.
Bilder !.... utan bilder har det inte "hänt". När det gäller ommålningen vill vi se före och efter bilder så vi kan kommentera om det blev en förbättring eller.....:thinking::):D
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Bilder på innan jag plockade isär den blir svårt... Ni får tänka er en ordinär liten worx landroid wg794e med fågelbajs, gräs, mossa och lera lite var stans. Precis som de brukar se ut efter en lång sommar. ;)
Nu ligger den i mer hanterbara bitar för ordentlig rengöring i väntan på att familjen ska komma överens om hur den ska se ut. Förslagen hittills är flygplan, får, transformers, jänkare och rallybil.
Men jag får se till att starta upp en tråd om det när jag väl kommer igång.
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Börjat bygga en ”filter clean-out box”.

MDF-skiva med uppritade cirklar för utskärning, slipmaskin och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två runda MDF-skivor på ett bygggolv med svart streckade linjer för utskärning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand som håller i en vit spiralformad del i plast bredvid runda MDF-brädor på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstruktion av en filterrensninglåda med MDF-plattor och genomskinligt cylinderformat objekt på arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Real7 och 9 till
  • Laddar…
Har tillverkat en egen spånhyvel! Gjord med hjälp av Veritas kit med hårdvara och instruktionsbok. Kitet köptes för säkert 10 år sedan från Fine Tools i Berlin och har legat i projekthyllan sen dess. Men nu är den klar! Den fungerar alldeles utmärkt. Lite ovant att jobba i tum och delar därav bara. Kitet kan köpas från bland andra Hyvlar.se https://www.hyvlar.se/liten-spånhyvel-hårdvaru-kit .
Hemmagjord spånhyvel på en verktygstavla med Veritas instruktionsbok för Wooden Spokeshave Kit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jackt och 5 till
  • Laddar…
Syns inte jättebra på videon, det är värre än det ser ut. Tror ni jag behöver vara orolig för implosion? Trodde aldrig det skulle bli sådant undertryck. Blir ännu värre när jag täpper för slangen.

 
Det där fenomenet är en grej som jag själv funderat på att fixa med hjälp av en fjäderbelastad ventil. Typ justerbar fjäder och gummiflärp.
 
Hej!
Ser inte vidare bra ut. När jag jämför med min cyklon så har jag en liten slang som går från kärlet upp till cyklonen. Är inte den kopplad så fungerar det inte. Vad slangen har för betydelse vet jag inte men tror att den har med någon form av tryckutjämning att göra. Är inte hemma under veckan men kan skicka bilder nästa vecka.
Dag
 
stigen stigen skrev:
Hej!
Ser inte vidare bra ut. När jag jämför med min cyklon så har jag en liten slang som går från kärlet upp till cyklonen. Är inte den kopplad så fungerar det inte. Vad slangen har för betydelse vet jag inte men tror att den har med någon form av tryckutjämning att göra. Är inte hemma under veckan men kan skicka bilder nästa vecka.
Dag
Slangen är väl för att kunna ha en påse inne i behållaren. Det lär inte förändra undertrycket inne i lådan.
 
Björn Melander Björn Melander skrev:
Det där fenomenet är en grej som jag själv funderat på att fixa med hjälp av en fjäderbelastad ventil. Typ justerbar fjäder och gummiflärp.
Jag fattar inte riktigt. Vad ska den göra menar du?
 
Jo, jag tänker en ställbar säkerhetsventil som förhindrar att undertrycket överskrider en given maxnivå.
 
Förstärk lådan invändigt istället för att förstöra funktionen. Funktionen (cyklonen) ger ett undertryck i behållaren och bör designas efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.