Städade upp lite i garaget, vet inte om maskeringstejp räknas som verktyg men modifierade dammsugaren med så jag slapp gå på huk! Har en till rörbit men den är fortfarande för kort med det, måste vara designad för barnarbetare.. :)
 
  • Golvstående gul dammsugare med en förlängd slang fäst vid ett extra långt rör på en betongyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Tallguy196 och 4 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Dotterns första tag med kniven
[bild]
Själv tar jag tag i penseln och målar matbord med linoljefärg :love:
Bra att lära sig använda kniv. Spännande för dom små att få använda så farliga verktyg.
Parerstång är ett måste för nybörjare med "scoutknivar". (y)
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
En glidhammare. Intern M5 gänga på ena sidan och extern M12 också. Intern M8 på andra sidan för att kunna koppla fast den i en svetstång, de jag kollade så har iallafall M8 i justerskruven. Den externa M12an på andra sidan tänker jag kan man ha ifall man gör andra infästningar. En M12 mutter passar också bra som stopp för handtaget. M5 gänga eftersom Deckeln har det på flera "blinda" koniska stift, dom har iallfall tänkt framåt och försett stiften med gängor för borttagning. Funkade bra.

3z4zTLy.jpg
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Batteriladdare monterad på vägg med bockade aluminiumfästen och sladdar samt en svart påse hängande under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En CTEK batteriladdare monterad på vägg med bockade aluminiumfästen och anslutna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett bockat aluminiumfäste för batteriladdare med anslutna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Organisationen fortlöper. Bockade fästen till batteriladdaren av alu.
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Hur får du in krokodilklämmorna i typ 2-uttaget? :thinking:
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Hur får du in krokodilklämmorna i typ 2-uttaget? :thinking:
Nu hänger jag inte med :)
 
Jag tänkte elbilsladdare när du skrev batteriladdare. Sen såg jag att det var något annat...
 
Det bör finnas en snabbkoppling i den svarta påsen. Väldigt smidigt med snabbkoppling. Helst skall man ha en på varje fordon som behöver batteriladdning. Finns på Mekonomen (och säkert andra leverantörer) för 79 spänn.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Helt klart använt verktyg!

Motorcykel under reparation i en välorganiserad verkstad med diverse verktyg och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motorcykelram utan motor framför tre borttagna motorer på verkstadsarbetsbänk som indikerar pågående reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motorcykel utan kåpor i en verkstad med demonterad motor bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Det bör finnas en snabbkoppling i den svarta påsen. Väldigt smidigt med snabbkoppling. Helst skall man ha en på varje fordon som behöver batteriladdning. Finns på Mekonomen (och säkert andra leverantörer) för 79 spänn.
Inte kvar i påsen :) den är monterad på nybilen :)
 
R1'a?
Varför motorbyte?
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
R1'a?
Varför motorbyte?
Japp, 2002.
Förmodligen ventilras.
 
Äntligen utesvetsarväder igen. Gick över lite svetsade grejer från i vintras, borstade rost, snyggade till några fogar och målade.

Passade samtidigt på att serva en av mina mer träiga medarbetare. Han led av en kraftigare luxation i ena axeln och likaså i ena höften. Dessutom var han ganska ostabil i bäckenet.
Träfigur i orange arbetskläder liggande på mark med svetsutrustning och verktyg runtomkring, reparationer utförda på axel och höft.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Medelst svetsen så ordnade jag axeln och höften och en rejäl skruv in i sidan stabiliserade bäckenet på ett tillfredställande vis. Nu klarar han några års olyckor till. Den saknade delen av huvudet tänker jag inte åtgärda. Det är ändå så vanligt med folk som inte använder hela...
En trasig docka med arbetskläder och tejpansikte ligger på grus med en skruvdragare bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
Hittade en vattenläcka
Vattenansamling på golvet med en synlig skruvmejsel och borttagen spånskiva nära rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Medelst en skruvmejsel har jag sen opererat bort all genomblöt spånskiva
Skruvmejsel på golv bredvid bortopererad genomblöt spånskiva vid en element med retro tapet i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
FreQa
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
ventilras
Är detta något vanligt på R1'orna?

Har en motor på arbetsbänken just nu som ska in i en vattenskoter.
Är det något förebyggande man ska se över?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.