3 392 309 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Städade upp lite i garaget, vet inte om maskeringstejp räknas som verktyg men modifierade dammsugaren med så jag slapp gå på huk! Har en till rörbit men den är fortfarande för kort med det, måste vara designad för barnarbetare..
En glidhammare. Intern M5 gänga på ena sidan och extern M12 också. Intern M8 på andra sidan för att kunna koppla fast den i en svetstång, de jag kollade så har iallafall M8 i justerskruven. Den externa M12an på andra sidan tänker jag kan man ha ifall man gör andra infästningar. En M12 mutter passar också bra som stopp för handtaget. M5 gänga eftersom Deckeln har det på flera "blinda" koniska stift, dom har iallfall tänkt framåt och försett stiften med gängor för borttagning. Funkade bra.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Organisationen fortlöper. Bockade fästen till batteriladdaren av alu.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Hur får du in krokodilklämmorna i typ 2-uttaget?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Jag tänkte elbilsladdare när du skrev batteriladdare. Sen såg jag att det var något annat...
Det bör finnas en snabbkoppling i den svarta påsen. Väldigt smidigt med snabbkoppling. Helst skall man ha en på varje fordon som behöver batteriladdning. Finns på Mekonomen (och säkert andra leverantörer) för 79 spänn.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Äntligen utesvetsarväder igen. Gick över lite svetsade grejer från i vintras, borstade rost, snyggade till några fogar och målade.
Passade samtidigt på att serva en av mina mer träiga medarbetare. Han led av en kraftigare luxation i ena axeln och likaså i ena höften. Dessutom var han ganska ostabil i bäckenet.
Medelst svetsen så ordnade jag axeln och höften och en rejäl skruv in i sidan stabiliserade bäckenet på ett tillfredställande vis. Nu klarar han några års olyckor till. Den saknade delen av huvudet tänker jag inte åtgärda. Det är ändå så vanligt med folk som inte använder hela...
Passade samtidigt på att serva en av mina mer träiga medarbetare. Han led av en kraftigare luxation i ena axeln och likaså i ena höften. Dessutom var han ganska ostabil i bäckenet.
Logga in
Skapa konto
Medelst svetsen så ordnade jag axeln och höften och en rejäl skruv in i sidan stabiliserade bäckenet på ett tillfredställande vis. Nu klarar han några års olyckor till. Den saknade delen av huvudet tänker jag inte åtgärda. Det är ändå så vanligt med folk som inte använder hela...
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg