Gjort nya metalldelar till flickvännens bygelburk.

• En bygelburk på ett köksbord med nytillverkade metalldelar som byglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Microkatten
Har börjat ordna upp mitt lilla snickeri - äntligen börjar man se golvet igen och hittar verktygen på sina platser! Långt ifrån klart, men idag monterade jag ihop ett tvingställ, gjort av virke och vinkelbeslag som hittades i bråtet, inspirerad av ett inlägg här (@mattiasp ?):
Hemmagjort tvingställ av virke och vinkelbeslag med ordnade tvingar i ett snickarrum.
Skapa konto

Kör samma färgsättning på alla hyllor och annat jag snickrar ihop till snickeriet. Det blir roligare så! :D

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Bakom tvingarna högst upp på hyllan anar jag en pit helmet. Är det en kink??
Mvh Findus

Microkatten
Tja, ibland kan det liva upp att stå och snickra i hatt och bastkjol! :geek:

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Har börjat ordna upp mitt lilla snickeri - äntligen börjar man se golvet igen och hittar verktygen på sina platser! Långt ifrån klart, men idag monterade jag ihop ett tvingställ, gjort av virke och vinkelbeslag som hittades i bråtet, inspirerad av ett inlägg här (@mattiasp ?):
[bild]
Kör samma färgsättning på alla hyllor och annat jag snickrar ihop till snickeriet. Det blir roligare så! :D
Du har ju inte skruvat i alla hålen! Jo, det var ett av mina inlägg. Enkelt, snabbt och funktionellt.

Microkatten
mattiasp mattiasp skrev:
Du har ju inte skruvat i alla hålen!
Erkänner, men det var lite svårt att skruva hålen i luften... ;)

mattiasp mattiasp skrev:
Enkelt, snabbt och funktionellt.
Snabbt och snabbt, tog mig två veckor att måla med linoljefärg! :cool: Men tack för tipset, efter att ha sett ditt inlägg så lossnade det hur jag skulle fixa tvingförvaringen!

Microkatten
Virkes-och-annat-hyllan i samma design som tvingstället:
Blå och gul trähylla med flera hyllplan, designad för förvaring av virke och andra material.
Skapa konto

Blå tom hylla med trädetaljer mot vit vägg, byggd i anpassad design.
Skapa konto

Att gå från 0 till 12,5m/5kvm hylla känns...fantastiskt! :D

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Att gå från 0 till 12,5m/5kvm hylla känns...fantastiskt!
Tjusig!
Kanske ngt sånt jag får sikta på om jag inte får fast ett hyllstystem i väggen. Den blir inte tippig med last på?

Microkatten
Enormt stabil - jag har själv lagt mig på hyllan, perfekt plats för en tupplur! :sleep: Konsolerna är goda för 100 kg styck, d.v.s. varje hyllplan kan ta 400kg, vilket ju borde räcka!

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Inte jag men min 2,5-årige son fick det stora nöjet att köra grävmaskin straxt innan läggdags! Undras vad han drömde om inatt :love:
Grävmaskin i arbete på kvällen, belyser en skogsmark och gräver i jorden nära en träkonstruktion.
Skapa konto

Storesyrran fick närkontakt! (ser nästan ut som filmen "Närkontakt av tredje graden")
Barn i pyjamas med rymdmönster tittar ut genom fönster på en grävmaskin på kvällen.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Det är rätt, inget trädgårdsarbete utan maskiner med diesel och hydraulolja!

• Gilla
kristofo och 2 till
  • Laddar…
En enkel gadget till Festool-tvingar.
Spännbitar för tvingar på ett träbord med 12mm hål, tillsammans med en stålklämma.
Skapa konto

Spännbitar som inte ramlar av. 12mm hål om någon undrar. Får knacka på dem första gången.

Mvh Findus

• Gilla
devizion och 2 till
  • Laddar…
Har ägnat en stund vid köksbordet åt att byta ”frontkåpa” på min nyköpta 5,5HP trefasmotor som jag skall ha till min kommande spånsug.
Numera har den blivit en B14 flänsmonterad motor. Ska ta bort B3 foten så småningom men den behöver något att stå på fram tills dess att jag monterar den på impellern.
En grön 5,5HP trefasmotor på ett köksbord med verktyg bredvid, redo för montering på spånsug.
Skapa konto

Det är inte en lätthanterlig pjäs om man säger så!

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag jobbat med grillen Stor revbensspjäll på grillen med grillränder och köttsaft.
Skapa konto
En hel sida av fläskkött med grillränder på en öppen kolgrill med grillverktyg under.
Skapa konto

• Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
katos katos skrev:
Ett tips är att använda justerskruvar. Går väldigt snabbt och enkelt jämfört med kilar och shims
[bild]
Jag beställde en låda var av 80, 100 och 120 mm justerskruvar. Det blev ju svinbra! Dubbelt så snabbt och dubbelt så hög precision. Sen fäste jag lite extra med kil och skruv, men det tog ju ingen tid när all redan var injusterat. Tack för tipset! Kul att man fortfarande lär sig.

• Gilla
katos
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.