3 392 360 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte hunnit göra så mycket men vill egentligen bara nå ut till andra då jag saknade uppgifter angående festool ks 120 på andra bord.
(Ber om ursäkt om det är fel tråd)
Här är då festool ks 120 på bosch stativet 3800.
Bordet passade nästan bolt on förutom att man fick borra ytterst lite i festool bordet ( ca 2 mm större hål)
Från anhållet mot uppläggningstödet är det någon cm extra. Vilket jag kan uppleva på dewalts bord med dess sågar monterade på kan ”missa” Uppläggningsstödet när man sågar lister stående
Överlag tycker jag det funkar ypperligt med bosch bord till kapexen
Eftersom festools egna bord är dyrare än sågen var jag inte så intersserad av deras.
Gjort något jag tittat på många gånger och tänkt att "det där borde jag verkligen fixa..." Nu fick jag tillfälle att jobba lite i den betydligt svalare källaren. Svalare än de 33 °C vi har inomhus nu alltså. Hemskt. Ny dränering till kompressorn. De som sitter där i original går ju inte att använda.
Logga in
Skapa konto
Spontanköpte nya köksstolar igår så då var det läge att hitta ett matchande köksbord också. Lyckligtvis fanns det ett gammalt klaffbord hemma, men det behövde lite lagning på ett av stöden där en tapp blivit helt uppäten av insekter. Efter isärtagning, lagning och ihopmontering blev det lite stadigare.
Logga in
Skapa konto
Väldigt snygg kamin!Hennke85 skrev:Spontanköpte nya köksstolar igår så då var det läge att hitta ett matchande köksbord också. Lyckligtvis fanns det ett gammalt klaffbord hemma, men det behövde lite lagning på ett av stöden där en tapp blivit helt uppäten av insekter. Efter isärtagning, lagning och ihopmontering blev det lite stadigare.[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Ser ut som att du behöver fler vinkelslipar
Hoppsan! Verkade som jag postat inlägg i fel trådar, här är det inlägg jag menade lägga i denna tråd och inte verktygsinköpstråden.
Idag har jag gjort slipstenen rund, det var jobbigt och skitigt arbete det och dåligt gick det tills jag slutade försöka få jobbet gjort med ett järnrör, istället tog jag den billiga slipskiveavrivaren från biltema i diamant. Satte fast en plywoodskiva som stöd och började avverka, vilken skillnad. Det rådde sandstenen inte på ett dugg.
Jag är noga med att plocka bort baljan efter jag är färdig så hjulet torkar bättre, jag låter även maskinen gå en halvtimme utan. För att motverka att vattnet söker sig neråt och samlas där i stenen och sväller den igen till orundhet. På bilden ser man även jag fick göra en till stoppskruv, annars blev det inte tillräckligt styvt.
Idag har jag gjort slipstenen rund, det var jobbigt och skitigt arbete det och dåligt gick det tills jag slutade försöka få jobbet gjort med ett järnrör, istället tog jag den billiga slipskiveavrivaren från biltema i diamant. Satte fast en plywoodskiva som stöd och började avverka, vilken skillnad. Det rådde sandstenen inte på ett dugg.
Jag är noga med att plocka bort baljan efter jag är färdig så hjulet torkar bättre, jag låter även maskinen gå en halvtimme utan. För att motverka att vattnet söker sig neråt och samlas där i stenen och sväller den igen till orundhet. På bilden ser man även jag fick göra en till stoppskruv, annars blev det inte tillräckligt styvt.
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Precis! Vad är någon rimlig minsta gräns på hur många man behöver? 7-8st?