3 396 101 läst · 18 266 svar
3396k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Håller med, GSR 12v är nog den som används mest!siggebo skrev:
Absolut, va därför jag frågade också, för att få lite tips o idéer
Men det verkar komplett för mig för tillfället iaf, bara hoppas att frun föreslår ett projekt som kräver ett nytt verktyg
Idag ville hon skaffa akvarium, vilka blå verktyg behövs då?
Grillprojektet fick hamna på is.
Under tiden ska det konstrueras ett gäng hyllkonsoler, provar först principen på två konsoler som vindsstegen ska hänga på. 40x3 järn och 10 mm rundstav. Staven ska bockas och möta platjärnet vinkelrätt.
Sen så ska jag försöka få liv i denna kompressor. Det är lite underlgheter med hur den ska kopplas, ska gå att köra som 1- eller 3-fas men jag vet inte hur det är tänkt?
Och vad kan den lösa slangen fylla för funktion?
Under tiden ska det konstrueras ett gäng hyllkonsoler, provar först principen på två konsoler som vindsstegen ska hänga på. 40x3 järn och 10 mm rundstav. Staven ska bockas och möta platjärnet vinkelrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen så ska jag försöka få liv i denna kompressor. Det är lite underlgheter med hur den ska kopplas, ska gå att köra som 1- eller 3-fas men jag vet inte hur det är tänkt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Och vad kan den lösa slangen fylla för funktion?
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Lite pyssel, klippte till två plåtremsor, borrade och bockade lite tills det var två fästen (vad sorten nu heter, ett stort hål som skruvskallen rymms genom med en mindre öppning som håller fast allt efteråt), popnitade fast dessa i laddaren och isolerade med lite tejp för säkerhets skull.
Nu kan jag hänga upp den på väggen där jag når den, och ta med den när det behövs
Nu kan jag hänga upp den på väggen där jag når den, och ta med den när det behövs
Smidigt ihop två extra fästen till handtaget på gräsklipparen.
Slipade svetsar då det gick så dåligt
Nu kan man krypa och klippa!
Logga in
Skapa konto
Slipade svetsar då det gick så dåligt
Logga in
Skapa konto
Nu kan man krypa och klippa!