3 392 273 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 120 inlägg
Nått sånt skulle man bygga! Kanske dags att ta tag i och skaffa sig dendär svetsen någon dag
Förresten, du ska inte byta namn till norbottensvetsaren?
Förresten, du ska inte byta namn till norbottensvetsaren?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
11 stycken 9 mm tjocka lameller tror jag det var. Gick att tvinga med limknektar, annars hade jag gjort tunnare. Blir så många lameller att stryka lim på och hålla reda på så jag siktade på lite tjockt.findus42 skrev:
10 mm rätade den på sig och jag överspände 20 mm men det gjorde inget eftersom falsen döljer springan.
Efterlimning blev det rikt- och planhyvling och sen falsning. Rikthyvling av undersidan snett för att få få till ojämna höjden. Sen handhyvling.
Anpassat ett sänke till hålet i städet...... så jag kunde smida skänklarna till en ny specialtillverkad låsringstång av en avbruten spiralfjäder från en bil...... så jag skall kunna byta ett lager i mitt Elu MVA 34 matarverk.....
Satt lite fart på 3D-skrivaren jag unnade mig lagom till årets bemärkelsedag, provade att skriva ut ett L-boxx "clips" jag hittat på Thingiverse, verkar fungera alldeles utmärkt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En sån där skulle säkert vara praktisk att ha..........
Skulle ju vara fantastisk att bara skriva ut en ny rotor till strömfördelaren på bilen i stället för att jaga land och rike runt.... eller nya plastdelar till Husqvarna 42 motorsågar.... för att inte tala om egna reservdelar till utslitna strömbrytare som inte finns att köpa...... och alla möjliga delar till handhållna elmaskiner.
Skulle ju vara fantastisk att bara skriva ut en ny rotor till strömfördelaren på bilen i stället för att jaga land och rike runt.... eller nya plastdelar till Husqvarna 42 motorsågar.... för att inte tala om egna reservdelar till utslitna strömbrytare som inte finns att köpa...... och alla möjliga delar till handhållna elmaskiner.
Stömbrytardelar är nog ingen bra idé att 3dskriva. De ska vara i självslocknande plast.
Edit: Inser nu att du nog inte menar strömbrytare man sätter på väggen...
Edit: Inser nu att du nog inte menar strömbrytare man sätter på väggen...
Det går att designa i CAD och ha något företag att printa dom åt en, kan säkert göra det bättre utrustning än man själv har tillgång till. Finns ställen på nätet som har det som affärsmodell. Jag har aldrig varit och kolla så noga att jag vet vad det kostar dock.H heimlaga skrev:En sån där skulle säkert vara praktisk att ha..........
Hade ingen bra metod för att stabilt kunna spänna fast saker men i lägenhet vill jag ha nåt smidigt, så efter en del inspiration från mest youtube snickrade jag också ihop en portabel bänk. Grunden är arbetsskivan från Bauhaus så stavlimningen har jag fuskat mig ifrån