Nått sånt skulle man bygga! Kanske dags att ta tag i och skaffa sig dendär svetsen någon dag :thinking:

Förresten, du ska inte byta namn till norbottensvetsaren?

13th Marine 13th Marine skrev:
Nått sånt skulle man bygga! Kanske dags att ta tag i och skaffa sig dendär svetsen någon dag :thinking:

Förresten, du ska inte byta namn till norbottensvetsaren?
Kan varken snickra eller svetsa så det gör detsamma ;)

• Gilla
Acido och 2 till
  • Laddar…
Grinder and paint...

H
siggebo siggebo skrev:
Grinder and paint...
exakt (y)

Typ färdig med lådorna jag gjort. Ska vaxas med Osmo också. Lite små misstag här och där men överlag helt OK.

Två hemgjorda träförvaringslådor med handtag, ännu ovaxade, på ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på hörnet av en hemmagjord trälåda med fingerskarvar, obehandlad och redo att vaxas.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 22 till
  • Laddar…
S
Svängd övergångslist i trä monterad vid spiraltrappans kant på ett grått golv för att täcka snubbelkanten.
Skapa konto
Idag monterade jag en svängd övergångslist vid en spiraltrappa. Trappan kom lite högt så det blev en snubbelkant på 9-15 mm som behövde trollas bort.
Svängd trälist på ett arbetsbord i ett verkstadsrum, avsedd för övergång vid spiraltrappa.
Skapa konto

Svängd övergångslist i trä placerad på en ljus träyta, avsedd för att täcka snubbelkant vid trappa.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 17 till
  • Laddar…
@sinuslinus
Ser ut som rätt grova stavar att formlimma. Var du tvungen att basa?

Mvh Findus

V vectrex skrev:
Typ färdig med lådorna jag gjort. Ska vaxas med Osmo också. Lite små misstag här och där men överlag helt OK.

[bild] [bild]
Grymt snygga lådor. :)

S
findus42 findus42 skrev:
@sinuslinus
Ser ut som rätt grova stavar att formlimma. Var du tvungen att basa?

Mvh Findus
11 stycken 9 mm tjocka lameller tror jag det var. Gick att tvinga med limknektar, annars hade jag gjort tunnare. Blir så många lameller att stryka lim på och hålla reda på så jag siktade på lite tjockt.
10 mm rätade den på sig och jag överspände 20 mm men det gjorde inget eftersom falsen döljer springan.

Efterlimning blev det rikt- och planhyvling och sen falsning. Rikthyvling av undersidan snett för att få få till ojämna höjden. Sen handhyvling.

Anpassat ett sänke till hålet i städet...... så jag kunde smida skänklarna till en ny specialtillverkad låsringstång av en avbruten spiralfjäder från en bil...... så jag skall kunna byta ett lager i mitt Elu MVA 34 matarverk.....

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Satt lite fart på 3D-skrivaren jag unnade mig lagom till årets bemärkelsedag, provade att skriva ut ett L-boxx "clips" jag hittat på Thingiverse, verkar fungera alldeles utmärkt.

3D-skrivare med gröna komponenter och röd byggplatta, märkt med "Tornado", i verkstadsmiljö.
Skapa konto
3D-utskrivet clips på en arbetsbänk som passar till en L-boxx förvaringslösning.
Skapa konto

• Gilla
RmK_71 och 9 till
  • Laddar…
En sån där skulle säkert vara praktisk att ha..........
Skulle ju vara fantastisk att bara skriva ut en ny rotor till strömfördelaren på bilen i stället för att jaga land och rike runt.... eller nya plastdelar till Husqvarna 42 motorsågar.... för att inte tala om egna reservdelar till utslitna strömbrytare som inte finns att köpa...... och alla möjliga delar till handhållna elmaskiner.

Stömbrytardelar är nog ingen bra idé att 3dskriva. De ska vara i självslocknande plast.

Edit: Inser nu att du nog inte menar strömbrytare man sätter på väggen...

H heimlaga skrev:
En sån där skulle säkert vara praktisk att ha..........
Skulle ju vara fantastisk att bara skriva ut en ny rotor till strömfördelaren på bilen i stället för att jaga land och rike runt.... eller nya plastdelar till Husqvarna 42 motorsågar.... för att inte tala om egna reservdelar till utslitna strömbrytare som inte finns att köpa...... och alla möjliga delar till handhållna elmaskiner.
Det går att designa i CAD och ha något företag att printa dom åt en, kan säkert göra det bättre utrustning än man själv har tillgång till. Finns ställen på nätet som har det som affärsmodell. Jag har aldrig varit och kolla så noga att jag vet vad det kostar dock.

Hade ingen bra metod för att stabilt kunna spänna fast saker men i lägenhet vill jag ha nåt smidigt, så efter en del inspiration från mest youtube snickrade jag också ihop en portabel bänk. Grunden är arbetsskivan från Bauhaus så stavlimningen har jag fuskat mig ifrån :)

• Hemsnickrad portabel arbetsbänk med stavlimmad skiva och tvingar, placerad på ett vitt stödbord.
    Skapa konto
  • Hemmasnickrad portabel arbetsbänk av stavlimmad skiva med skruvstäd på svart bänkstativ.
    Skapa konto
  • Gilla
RmK_71 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.