3 392 245 läst · 18 252 svar
3392k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det blir väl några skärbrädor också
tackar, ingen som vet vad dom kallas på svenska?
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Ska hårdtesta min Ctl-sys med min cyklon idag.... Wish me luck.
Jag gjorde lite underlägg som jag tyckte blev lite småroliga
Funderade även på om man skulle göra dem i ek, med inlägg av björk och teak som ögon... men för nu fick det räcka med målad MDF!
Blev även en liten video med ett försök till stop-motion
https://youtu.be/iFDpnaGb9OQ
Funderade även på om man skulle göra dem i ek, med inlägg av björk och teak som ögon... men för nu fick det räcka med målad MDF!
Blev även en liten video med ett försök till stop-motion
https://youtu.be/iFDpnaGb9OQ
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
I dag experimenterade jag med dammuppsamlingen på min gamla Delta bandsåg som jag håller på och renoverar.
Problemet med Deltan är att det är väääldigt trångt om utrymme om man ska plocka spånet direkt vid källan. Alltså behövde jag göra någon lösning som jag kan montera från ovan. Prototypen gjorde jag i Valchromat men senare jag gör jag den nog i aluminium.
Provsågade sedan mdf och lite virke och kan konstatera att uppsamlingen funkar grymt bra.
Problemet med Deltan är att det är väääldigt trångt om utrymme om man ska plocka spånet direkt vid källan. Alltså behövde jag göra någon lösning som jag kan montera från ovan. Prototypen gjorde jag i Valchromat men senare jag gör jag den nog i aluminium.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Provsågade sedan mdf och lite virke och kan konstatera att uppsamlingen funkar grymt bra.
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Ska trixa till en sån spånuppsamling också efter inspiration från byggahus...
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Jag hade också blivit demolitiontokig med en sådan skruvdragare, köp nytt, köp rätt!DennisCA skrev:
En bensindriven Cobra, det önskar sig min 5-åring i 6-års present, jösses, inget miljötänk på ungarna nu för tiden.
Han får nöja sig med en mindre variant av Hilti, går ju att köpa grön el, måste lära sig att tänka rationellt från början, men han är inte så stor, kommer förhoppningsvis med tiden..
Medlem
· Västerbotten
· 241 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Tror du hon blir mindre benägen med en hilti???? ) nä får köpa ngt från brio tror jagPagno skrev:Jag hade också blivit demolitiontokig med en sådan skruvdragare, köp nytt, köp rätt!
En bensindriven Cobra, det önskar sig min 5-åring i 6-års present, jösses, inget miljötänk på ungarna nu för tiden.
Han får nöja sig med en mindre variant av Hilti, går ju att köpa grön el, måste lära sig att tänka rationellt från början, men han är inte så stor, kommer förhoppningsvis med tiden..