AXS AXS skrev:
Det räcker bra med ett borrat hål annars. Kanske en bricka. Foten har gänga och mutter som ställer höjden.

Det finns andra varianter, men tycker bara de bli mer komplicerat.
Nu är bänken helt stum. Finns det riska att jag försämrar det, eller är maskinfötter helt utan flex?
 
Uppsättning av insexnycklar i olika storlekar och färger på en verktygsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vet inte om jag delat med mig av min resa med att försöka få ngn ordning på verktygen...

Men när man har 7 uppsättningar insexsatser kanske man ska försöka besinna sig och inte köpa på sig mer. Och vet ni jag tror inte jag är värst på byggahus.

Samlade ihop vattenpassen. När man har 2st hvk120, ett hvk60, 2st libella 2000, ett wiha elektrikerpass, två billiga torpedpass samt ett 70mm minipass kanske man ska fråga sig......... Är detta en sjukdom 😂
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Yaax och 14 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Vet inte om jag delat med mig av min resa med att försöka få ngn ordning på verktygen...

Men när man har 7 uppsättningar insexsatser kanske man ska försöka besinna sig och inte köpa på sig mer. Och vet ni jag tror inte jag är värst på byggahus.

Samlade ihop vattenpassen. När man har 2st hvk120, ett hvk60, 2st libella 2000, ett wiha elektrikerpass, två billiga torpedpass samt ett 70mm minipass kanske man ska fråga sig......... Är detta en sjukdom 😂
”Utilitas virus” = ”Verktygsvirus”
Infekterar lätt alla våra sinnen.
Väldigt smittsamt!
 
  • Gilla
  • Haha
Mange_64 och 3 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Samlade ihop vattenpassen. När man har 2st hvk120, ett hvk60, 2st libella 2000, ett wiha elektrikerpass, två billiga torpedpass samt ett 70mm minipass kanske man ska fråga sig......... Är detta en sjukdom
Helt absurt

Tillägg: kollade och jag har 10 bara i verkstan. I garaget tror jag det ligger 3-4 fulvattenpass.
Tror du skulle behöva gå på ngn loppis eller så för att fynda några till. Inget kan ju bli rakt med sådär få :s
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Nilstyko och 7 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Helt absurt

Tillägg: kollade och jag har 10 bara i verkstan. I garaget tror jag det ligger 3-4 fulvattenpass.
Tror du skulle behöva gå på ngn loppis eller så för att fynda några till. Inget kan ju bli rakt med sådär få :s
Glöm inte köpa lite”rakvatten” att tvätta dom med så blir alla perfekta!
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
Jag letar efter ett vattenpass där bubblan alltid är mitten men det verkar inte finnas. Insåg häromdagen att det ju måste bli sååå mycket enklare att få upp saker och ting rakt då.... 😂
 
  • Haha
F_man och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag letar efter ett vattenpass där bubblan alltid är mitten men det verkar inte finnas. Insåg häromdagen att det ju måste bli sååå mycket enklare att få upp saker och ting rakt då.... 😂
"Lite snett är också rakt" ;)


/Jocce
 
  • Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Vet inte om jag delat med mig av min resa med att försöka få ngn ordning på verktygen...

Men när man har 7 uppsättningar insexsatser kanske man ska försöka besinna sig och inte köpa på sig mer. Och vet ni jag tror inte jag är värst på byggahus.

Samlade ihop vattenpassen. När man har 2st hvk120, ett hvk60, 2st libella 2000, ett wiha elektrikerpass, två billiga torpedpass samt ett 70mm minipass kanske man ska fråga sig......... Är detta en sjukdom 😂
Du saknar ju Bondhus guldpläterade insex!
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Är detta en sjukdom 😂
Nej då! En bra start skulle jag kalla det 👍
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Emil.P och 5 till
  • Laddar…
T
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Vet inte om jag delat med mig av min resa med att försöka få ngn ordning på verktygen...

Men när man har 7 uppsättningar insexsatser kanske man ska försöka besinna sig och inte köpa på sig mer. Och vet ni jag tror inte jag är värst på byggahus.
Du det där är inte sju insex, en av dem är torx. Du verkar ha alldeles för lite torx i alla fall.
 
  • Gilla
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Du det där är inte sju insex, en av dem är torx. Du verkar ha alldeles för lite torx i alla fall.
;) Mmm aldrig riktigt förstått vitsen med de där satserna... Oklart varför jag köpte dem ;)
 
Ösregn ute, hustrun jobbar så hemma med tre rastlösa barn. Digital barnpassning vägrar jag.
Nylig magsjuka så leja bort barnen till deras kompisar är inte aktuellt förräns imorgon.
Dagen får ägnas till att göra saker med dem..och att drömma..
Morgonstund Ett ljust träbord, randig matta, blå stol, måttband, upp och nervänd bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lunchstund Använd yxa med träskaft, metallhuvud, markerade linjer på bladet, rost, bakgrund av textil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigen och 3 till
  • Laddar…
Byggt ett dubbelgolv till en Kia Sportage för en egen satsning.
Bilens bagageutrymme fyllt med verktygslådor, en verktygsvagn och skyddsutrustning; organiserat för arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd verktygslåda med mångsidiga verktyg och organiseringsetuier, inklusive skruvmejsel och mätverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barns fötter i bilens bagageutrymme bredvid verktygslåda och äggkartonger på en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
saiter och 17 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
En snabb skiss av nuvarande planlösning med mått för kök, hall och matsal. Öppnare planlösning är målet.
[bild]
Ha, ha...analog AutoCad!
 
  • Haha
Testarn
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Du det där är inte sju insex, en av dem är torx. Du verkar ha alldeles för lite torx i alla fall.
Det är nog hex-plus, ska, enligt Wera, ge bättre grep än vanlig hex. Funkar fint även enligt mig👌

Edit: Ser nu att du menar den gröna, den ser onekligen ut som torx
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.