3 398 257 läst · 18 274 svar
3398k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Ja Octavia 2017. Okej, gjorde det enkelt för mig och köpte ny motor på nätet, så ej originaldel. Var lite tjockare men funkade. Bilfirman skulle ha över 6000 för en ny motor, 1100 för jobbet och 900 för ”kalibrering” (dvs. hålla inne stängknappen i 5 sekunder så elmotorerna ”återställs” efter bytet)..J JLov skrev:
Överraskade sambon med en piedestal igår efter hon ville köpa en på plantagen dagen innan. Det är det här klassiska man säger, ”Äh, jag kan bygga en åt dig stället.” vilket oftast resulterar i att man (läs jag) glömmer bort det. Den här gången gick jag ut till verkstaden och gick inte därifrån innan den var klar. Haha
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Korrekt, jag rotade lite i lådorna och hittade den där som av en slump passade damsugarslangen och den var platt på ovansidan så det trivialt att skruva fast en liten bit plywood i den.T trycklös skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Lite körning med gröna faran i veckan.
Flyttade tillbaka ställningen.
Körde in lite mer ved I garaget, får plats med 6st säckar nu med utbyggt vedförråd.
Ibland hade jag velat haft lite längre räckvidd, men den är ändå helt okej.
Taket på altanen är 11,5m och den räcker hela vägen utan problem även fast den står några meter ifrån.
Var och lyfte upp kompisens fäste för solvärmarna också men glömde ta en bild.
Nästa steg blir att lyfta upp 16m2 solfångare med svänglagring senare i höst, ska försöka komma ihåg kameran då...
Flyttade tillbaka ställningen.
Logga in
Skapa konto
Körde in lite mer ved I garaget, får plats med 6st säckar nu med utbyggt vedförråd.
Logga in
Skapa konto
Ibland hade jag velat haft lite längre räckvidd, men den är ändå helt okej.
Taket på altanen är 11,5m och den räcker hela vägen utan problem även fast den står några meter ifrån.
Logga in
Skapa konto
Var och lyfte upp kompisens fäste för solvärmarna också men glömde ta en bild.
Nästa steg blir att lyfta upp 16m2 solfångare med svänglagring senare i höst, ska försöka komma ihåg kameran då...
Fortsatte med panelen igår.
Mätning och uträkning gav 18mm mellanrum jämnt fördelat över väggens längd, vilket stämde rätt bra när sista biten skulle skjutas på plats.
Eller ja sista biten är kvar då jag räknat fel på virkesåtgången.. 🤦
Logga in
Skapa konto
Mätning och uträkning gav 18mm mellanrum jämnt fördelat över väggens längd, vilket stämde rätt bra när sista biten skulle skjutas på plats.
Eller ja sista biten är kvar då jag räknat fel på virkesåtgången.. 🤦
Skärpt en slö och hackig stämkniv med resekitet. Ca 15 min; 240 till 800 och sedan stropp räcker för att kunna raka armhår.
Sen fick jag hjälp av en 3-årig hipster också, väldigt engagerad i ca 20 min.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen fick jag hjälp av en 3-årig hipster också, väldigt engagerad i ca 20 min.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Uppsala
· 1 811 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 562 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Liten hjärntransplantation.
Men nu funkar den
Redigerat:
Logga in
Skapa konto
Fick kapitulera och hämta
Logga in
Skapa konto
Så här slutade för sockertoppen som började bli brun och torr både här och där...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Jag har förlängt röret under infarten dryga metern då många sneddar i kurvan och nästan kör ner i diket. Trots att grävmaskinen står och väntar gjorde jag detta för hand då jag inte riktigt litar på mina förmågor, speciellt när det gäller grävning i närhet av 50 år gamla betongrör, så grävredskapen var spade och skyffel, men för att få på 200mm plaströret på betongröret var jag tvungen att fräsa bort lite av godset på plaströrets muff, hittade detta tillbehör till fräsen som jag inte riktigt vet hur det ska användas (antar någon form av kantfräs), men för mig funkade det för att tunna ut väggarna på rörets muff.
Dåligt (inga) bilder på arbetet som nu är i princip återställt, saknas bara lite matjord på toppen. Skyller på att jag blev något distraherad under arbetet:
man kan ana mitt huvud i övre vänstra hörnet men det var knappast ”huvudattraktionen” utan grisarna, ffa de prickiga! De fortsatte ner mot mig och var nog bara någon meter eller två bort när jag, väldigt sent pga mina airpods med active noice cancelling, upptäckte besökarna och ropade till samt hoppade upp ur min grop
verkar inte som att jag skrämde dem allt för mycket och senare lunkade de vidare upp i skogen - jag klarade mig också från ett ofrivilligt byte av underkläder men det var på håret kan jag säga…
/U
Logga in
Skapa konto
Dåligt (inga) bilder på arbetet som nu är i princip återställt, saknas bara lite matjord på toppen. Skyller på att jag blev något distraherad under arbetet:
man kan ana mitt huvud i övre vänstra hörnet men det var knappast ”huvudattraktionen” utan grisarna, ffa de prickiga! De fortsatte ner mot mig och var nog bara någon meter eller två bort när jag, väldigt sent pga mina airpods med active noice cancelling, upptäckte besökarna och ropade till samt hoppade upp ur min grop
verkar inte som att jag skrämde dem allt för mycket och senare lunkade de vidare upp i skogen - jag klarade mig också från ett ofrivilligt byte av underkläder men det var på håret kan jag säga…
/U
Redigerat:
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Ser ut som ett paulk bord på keter bordet? Skulle man kunna få en lite närmare titt den?nanowire skrev: