12 897 läst · 49 svar
13k läst
49 svar
Vad har ditt nybygge kostat "cirkus"?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Av alla idiotiska beslut som politikerna har fattat tycker jag detta tar priset:
Miljöpariet har fått igenom att besinskatten skall höjas med inflationen + 2% varje år.
Gissa om bensinpriset ingår i konsumentprisindex och påverkar inflationen!
Så ju mer bensinskatten höjs, desto större blir inflationen, desto mer höjs bensinskatten,
desto mer ökar inflationen, desto mer höjs skatten osv...
http://www.expressen.se/dinapengar/sverige-kan-fa-varldens-hogsta-bensinskatt/
Det är ju så dumt så klockorna stannar
Har själv gett mig in i politik-träsket lite grand på gamla dar.
Lite borde vi väl kunna uträtta innan de bär ut oss med fötterna före.
Miljöpariet har fått igenom att besinskatten skall höjas med inflationen + 2% varje år.
Så ju mer bensinskatten höjs, desto större blir inflationen, desto mer höjs bensinskatten,
http://www.expressen.se/dinapengar/sverige-kan-fa-varldens-hogsta-bensinskatt/
Det är ju så dumt så klockorna stannar
Ja, varför inte?Jonatan79 skrev:
Har själv gett mig in i politik-träsket lite grand på gamla dar.
Lite borde vi väl kunna uträtta innan de bär ut oss med fötterna före.
Det är väl tanken. Men sen ska man nog inte överdriva effekten. Det är en rätt liten del av KPI som utgörs av bensinpriset. Och det är inte så många år vi kommer att använda bensin i bilar. Jag skulle gissa högst 20 år.KnockOnWood skrev:Av alla idiotiska beslut som politikerna har fattat tycker jag detta tar priset:
[länk]
Medlem
· Jämtland
· 79 inlägg
Vi har nyss blivit färdiga med vårt Eksjöhus (enplan 144kvm), gjort målningsarbete samt golvläggning/dörrar/lister mm själva. Valt bort kök/tvättstugeinredning/vitvaror samt badrumsinredning och köpt/monterat detta själva.
Totalt har vi hittills lagt cirka 2,9 miljoner för allt inkl tomt (470 000). Till sommaren ska vi anlägga gräsmatta, bygga dubbelcarport med förråd (lösvirke eller byggsats) och göra en altan.
Huset värderades av bankens mäklare till 3,65 miljoner så det blev en glad överraskning!
Totalt har vi hittills lagt cirka 2,9 miljoner för allt inkl tomt (470 000). Till sommaren ska vi anlägga gräsmatta, bygga dubbelcarport med förråd (lösvirke eller byggsats) och göra en altan.
Huset värderades av bankens mäklare till 3,65 miljoner så det blev en glad överraskning!
Ska tilllägga att vi gjorde värdering av mäklare nu och fick det värderat till 3 875 000kr.dekagon skrev:
Vi byggde Älvsbyhus Torgrim, dubbelgarage V21 (vidbyggt) samt dubbelgarage F30 (fristående).
Murad 2-plans kåk på 190m2, mycket glas, bandtäckt tak, jordvärme, FTX, HTH KÖK + 8meter stenskiva, 100m2 klinker, 90m2 Kährs 1-stav vit EK, 50m2 murat garage med carport, bandtäckt. 2 900 000:- ink tomt (750 000 allt färdigt
Liknande trådar
-
Nybygge leder om vatten till oss
Utbyggnad och tillbyggnad -
Välj rätt elverk – förbered ditt hus för strömavbrott
Artikelkommentarer -
Amorteringskrav - nybygge - ej bekostat via kreditiv?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vad skulle vara ett måste i ditt nybygge?
Socialt & Projekt -
Vad svarar ni när någon frågar vad ditt hus kostat?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.