12 896 läst · 49 svar
13k läst
49 svar
Vad har ditt nybygge kostat "cirkus"?
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jaha, var det bara garaget du menade?
Mitt är ju oisolerat och ouppvärmt.
Men själva boningshuset då?
Mitt är ju oisolerat och ouppvärmt.
Men själva boningshuset då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Riktigt kul att så många svarar, man får lite mer inblick i bad saker och ting kostar ungefär.
Vi kommer med största sannolikhet köra en totalentreprenad, den skulle landa på 931 000:- enl husföretaget då gjuter dem platan, till hus och garage och gör precis allt förutom, altan, och trädgård (garageuppfarten) osv. men det är nyckelfärdigt att bara kasta in soffan.
Vi kommer med största sannolikhet köra en totalentreprenad, den skulle landa på 931 000:- enl husföretaget då gjuter dem platan, till hus och garage och gör precis allt förutom, altan, och trädgård (garageuppfarten) osv. men det är nyckelfärdigt att bara kasta in soffan.
Låter extremt billigt för en totalentreprenad.memike skrev:Riktigt kul att så många svarar, man får lite mer inblick i bad saker och ting kostar ungefär.
Om det inte är ett 25mm2 atterfallshus det gäller då.
Om schablonen stämmer (20kkr/kvm) så är det ett ca 50 kvm hus isfMikael_L skrev:
Som sagt låter lite för billigt ? Är det en hund begraven där eller har ni fått tag i ett fynd ?
Vilken del av landet, och vilken storlek/standard på huset ?
Och om ni kan säga det - vilken tillverkare ?
/K
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 849 inlägg
931' + husbyggsats?
Hej.Asson skrev:
Det är Movehomes hus 306. Alltså ett Trivselhus i grunden.
Tillvall vi lagt in är golvvärme
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
Svarta häng och stuprännor
Sedan Sidobyggnad #01 + extra isolering
Totalentreprenad inkl hus exkl markarbetet fast inkl platta =3 391 850 kr Sen räknar jag att jag och polarn som har grävmaskinsfirma gör markarbetet själva ca 100 000:- + Anslutningar ca 80 000:- + altan och tomt ca 150 000 + tomten 450 000 = 4 171 850kr
Men du skrev innan 1 miljon och nu 4 miljoner, hur tänkte du?memike skrev:Hej.
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
Totalentreprenad inkl hus exkl markarbetet fast inkl platta =3 391 850 kr Sen räknar jag att jag och polarn som har grävmaskinsfirma gör markarbetet själva ca 100 000:- + Anslutningar ca 80 000:- + altan och tomt ca 150 000 + tomten 450 000 = 4 171 850kr
Aha 3,4 mkr - låter mer rimligt...memike skrev:Hej.
Annat kök
badkar
klinkade badrum och hall
Annan trapp
Ekgolv
Design paketet
Andra innedörrar
Contura kamin
Puts fasad
/K