M
PI only grundarna ångar på i gammal god stil, har egen parkering i tingsrättens garage

• Gilla
legion
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Har varit på dom hela dagen. Håller med att deras kundtjänst inte är den bästa.
Så upptäckte jag idag att de hade sänkt priserna och att man som kund då själv ska ansöka om att få ta del av priset. Lite märkligt eftersom de inte hade någon problem att ge mig en prishöjning i december.
Funderar starkt att byta leverantör för att markera mitt missnöje.
Vi har IP Only och Telenor. Telenors kundtjänst upplever jag som en katastrof. Extremt långa svarstider via mail och om man försöker ringa dem så är det ca 30 minuters väntetid.:devilish:

harry73 harry73 skrev:
Har varit på dom hela dagen. Håller med att deras kundtjänst inte är den bästa.
Så upptäckte jag idag att de hade sänkt priserna och att man som kund då själv ska ansöka om att få ta del av priset. Lite märkligt eftersom de inte hade någon problem att ge mig en prishöjning i december.
Funderar starkt att byta leverantör för att markera mitt missnöje.
På vilket sätt krånglar det?

D09
Kors i taket..

Idag har det grävts och kopplats ihop trådar verkar det som :D

Kollade dosan i hallen men det lös fortfarande bara en lampa så det dröjer nog lite till :thinking:

Undrar om dom grävde av gränsmarkeringen ha ha

• Nygrävd grop med kabel och färsk betong omgivet av skogsmark och gräsrabatter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nygrävd mark i skogsmiljö med stora stenar och synliga rötter, eventuell gränsmarkering.
    Skapa konto
hsd
Gränsmarkeringen måste återställas, det är staffbart att flytta eller förstöre dessa
Jag tror lantmätarn måste ut och bestämma var den skall vara

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
D09
Jag får gå ut och se om den finns kvar :/

Lantmätaren behöver inte komma, jag vet var jag kan sätta den :cool::cool::cool:

O där kom första höjningen från Bahnhof pga "höjda priser" av IP-only. Från 275 till 339kr i månaden

• Ledsen
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
D09 D09 skrev:
Jag får gå ut och se om den finns kvar :/

Lantmätaren behöver inte komma, jag vet var jag kan sätta den :cool::cool::cool:
Sätter du dit den själv så är det en straffbar handling, med 4 års fängelse som max i straffskalan.
https://lagen.nu/1962:700#K14P9

Så jag tycker att du ska låta bli.
Bättre i så fall att du anmäler någonstans, kanske LMV, att det blivit flyttat på av en grävmaskin.

Men i vilket fall, grattis till att fibern börjar vara på gång! (y) :)

Hej, jag har läst (nästan) hela tråden med stor behållning eftersom igenkänningsfaktorn är hög angående deras minst sagt bristande kundservice. IP Only grävde ner kabel på vår fastighet utan lov förra sommaren. Sedan dess har vi försökt komma i kontakt med dem och få till stånd någon av lösningarna 1. Att de gräver upp och flyttar kabeln från vår tomtmark och/eller 2. Att de ersätter oss för markintrång. Vi har inte fått några vettiga svar eller återkoppling. Har någon här råkat ut för liknande eller finns någon som har nån idé om vad vi kan begära för ersättning. Ellerr det värt att dra det hela vidare till domstol? Mvh Åsa

Mikael_L
Risken är väl att de har gått i konkurs innan du har fått ut några pengar ...

Internet hastighetstest visar ping 19 ms, nedladdning 130.97 Mbps, uppladdning 30.35 Mbps med Tele2.

Installerade fast antenn på fasaden för 4G routern. Så nu kan IP only...... Hålla sig där solen aldrig lyser.

Det här är allltså med relativt klar sikt till antenn 1,5 km bort. Dock genom 10 meter lövverk som just nu rör sig för fullt i vinden.

D09
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sätter du dit den själv så är det en straffbar handling, med 4 års fängelse som max i straffskalan.
[länk]

Så jag tycker att du ska låta bli.
Bättre i så fall att du anmäler någonstans, kanske LMV, att det blivit flyttat på av en grävmaskin.

Men i vilket fall, grattis till att fibern börjar vara på gång! (y) :)
Tackar :)

Hittade aldrig tomtpinnen så grannen fick behålla sin tomt ;) Får väl försöka hitta någon gammal bild eller en metalldetektor.

Oroväckande är att där jag vill minnas att den var är det rödmarkerat på ett träd likväl på en sten men stenen låg åt sidan och följer jag vinklar från grannens staket samt tidigare utstakade pinnar så borde jag vara rätt :/

Är det rimligt att man lägger slang ytligt i slänt?

• Uppgrävd slänt med synlig blå slang och rötter, samt naturlig vegetation i området.
    Skapa konto
  • Skogsmark med gröna växter och mossa, markeringsband i förgrunden, och en delvis täckt plats som kan vara en utmärkt punkt.
    Skapa konto
Redigerat:
M märde skrev:
PI only grundarna ångar på i gammal god stil, har egen parkering i tingsrättens garage
Källa på det ?

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Nej. Det är glada amatörer som grävt här, ska syssla med något annat. Bara att beklaga, be entreprenören komma ut och titta och poängtera det felaktiga i att även gräva bort gränsrör. De måste åtgärda.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
P
Sådär, då fick jag automatsamtal om att det är inkopplat och klart i Visnum. Hittills har allt funkat ok, nu ska jag bara bestämma leverantör och beställa också. Borde ju funka lika smärtfritt som resten av arbetet. Det klart det har dragit ut på tiden, men det var förväntat för mig.

Killarna som installerade den aktiva utrustningen för några veckor sen skötte det efter min förväntan. De till och med grovstädade efter sig vilket överträffar de flesta hantverkare nuförtiden. Var bara att ta ett tag med moppen så var det klart.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.