Pengarna måste in... frågan om IP-only kommer överleva?

• Skärmdump av en nyhetsartikel på LTZ.se om IP Onlys villkor för avbeställningsavgift vid fiberbeställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Leende man i kostym och närbild av flera fiberkablar i en server.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

J
G ekaa88 skrev:
[bild]
ICA-ulf???

Man i butik med förvånad blick, iförd vit rock och orange tröja, reklamskyltar i bakgrunden.

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
ICA-ulf???
Ja nu när du säger det!

J Jocke Best skrev:
ICA-ulf???
Det skulle onekligen förklara en del.

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
D09
Min installation blev framflyttad till att nytt besked kommer i tredje kvartalet.

Antar att beskedet då blir att det är för kallt ute :crysmile:

Fiber känns långt långt bort just nu trots att kabeln i princip går 20 meter från fastigheten

Stickan56
D09 D09 skrev:
Fiber känns långt långt bort just nu trots att kabeln i princip går 20 meter från fastigheten
Hur menar du med i princip?

Stickan

harry73
Jag har fiber och betalar redan, men nu ligger den redan en vecka nere. Vet inte om jag ska bli arg på ip only eller bredband2 som troligtvis inte har felanmäld his ip only än :(

D09
Stickan56 Stickan56 skrev:
Hur menar du med i princip?

Stickan
Fibern är installerad hos 90 % hos hushållen som beställt i området så den går i vägen nedanför min fastighet men passerar bara förbi.

Jag har dragit ut slang till tomtgräns ca 20 meter från vägen.

Fiberskåpet står bakom min brevlåda vid skaftvägen så man kanske kan kuppa in sig ;)

Stickan56
harry73 harry73 skrev:
Jag har fiber och betalar redan, men nu ligger den redan en vecka nere. Vet inte om jag ska bli arg på ip only eller bredband2 som troligtvis inte har felanmäld his ip only än :(
Det finns inte någon uppgift om pågående driftstörning hos Bredband2 mot IP-Only.
https://www.bredband2.com/privat/kundtjanst/driftinformation/

Stickan

harry73
Jag vet och ip only kommer inte heller med uppgifter. Det fanns dock flera i området som hade samma problem.

Stickan56
harry73 harry73 skrev:
Jag vet och ip only kommer inte heller med uppgifter. Det fanns dock flera i området som hade samma problem.
Det är Bredband2 du skall tala med inte IP-only. Om det sedan är hos IP-Only som problemet ligger så kan man se vad som händer i deras "worklog".

Stickan

harry73
Jag vet, men ip only berättar inte för bredband2 att det finns problem och bredband2 berättar inte föt ip only att jag har problem. Och så är alla nöjda (förutom jag)

• Ledsen
Snigla
  • Laddar…
På dem bara, sådant här ska supporten fixa och avkräv dem svar om vad som händer. Som tillhörande de "med erfaren ålder" blir jag också bemött av det yngre gardet som mindre vetande gällande nyare teknik, men de brukar ändra inställning när de upptäcker att man kan "tillräckligt" mycket och att det måste prata lite med en kollega om jag väntar kvar.;)

harry73
Har varit på dom hela dagen. Håller med att deras kundtjänst inte är den bästa.
Så upptäckte jag idag att de hade sänkt priserna och att man som kund då själv ska ansöka om att få ta del av priset. Lite märkligt eftersom de inte hade någon problem att ge mig en prishöjning i december.
Funderar starkt att byta leverantör för att markera mitt missnöje.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.