20 293 läst · 199 svar
20k läst
199 svar
Vad göra när hänsynslösa grannar förstör livet och hälsa?
Skulle vara bra om grannarna skulle flytta till skogen, bort från ett tätt villaområde och gapa så mkt de vill. Annars, jag flyttar till skogen, i lugnet, för att slippa psykopater. Funderar på Norrland eller likn, men hur är folket där- är trevliga eller?K kindvall skrev:
Vad kan jag säga- när jag pratar normalt vid den, den visar 40, när jag mäter när grannbarnen eller deras föräldrae håller på med på trädgården-då visar 100-140.H hempularen skrev:
Aina12345 skrev:
Det är ju sånt här skitsnack som gör att man inte kan ta dig på allvar. Initialt skrev att du minsanna hade mätt 200dB. Nu har det gått ner till 140dB, det är också HELT orimligt. Hade du vetat nåt om dB skalan så hade du också förstått att skillnaden mellan 100 och 140 dB är gigantisk. Det är troligtvis runt 90dB vilket är jävligt störande och grannarna är rimligtvis på sin höjd white trash och eventuellt småkriminella bidragstagare men knappast nazister eller satanister. Och man är inte per automatik kriminell om man kör motorcykel, inte ens om man gör det på kvällen eller på natten .Du verkar vara mest troll och det hade varit extremt underhållande att få dina grannars version.Aina12345 skrev:
Vad är meningen med din kommentar? Vi kan byta hus. Du bor här med mina grannar om du vill och höra deras version. Hur är det med dina grannar- lugna eller skrikiga?F fsn skrev:Det är ju sånt här skitsnack som gör att man inte kan ta dig på allvar. Initialt skrev att du minsanna hade mätt 200dB. Nu har det gått ner till 140dB, det är också HELT orimligt. Hade du vetat nåt om dB skalan så hade du också förstått att skillnaden mellan 100 och 140 dB är gigantisk. Det är troligtvis runt 90dB vilket är jävligt störande och grannarna är rimligtvis på sin höjd white trash och eventuellt småkriminella bidragstagare men knappast nazister eller satanister. Och man är inte per automatik kriminell om man kör motorcykel, inte ens om man gör det på kvällen eller på natten .Du verkar vara mest troll och det hade varit extremt underhållande att få dina grannars version.
Moderator
· Stockholm
· 53 038 inlägg
Att du har störande och otrevliga grannar tvivlar nog ingen på.
Det är oftast omöjligt att rå på. Försök att bara ignorera.
När man blir störd, så består problemet ofta av två komponenter, dels själva störningen, dels den egna upprördheten över att någon stör mig. Kan man övervinna den där upprördheten så är en stor del av störningskänslan borta.
När man blir störd, så består problemet ofta av två komponenter, dels själva störningen, dels den egna upprördheten över att någon stör mig. Kan man övervinna den där upprördheten så är en stor del av störningskänslan borta.
Moderator
· Stockholm
· 53 038 inlägg
Men dokumentera! Det kan komma en dag när du måste koppla in polis. Då är det bra om du har minnesanteckningar. Kanske inspelningar osv.
Ja, jag tar på öronproppar tillsammans med hörlurar, men alså det är varje dag, så jobbigt, jag måste ju kunna jobba. Liksom försöker inte tänka på dem, men svårt då de håller på varje dag etc, nu även om de slutat med det här varje dag fl.ggn, bara håller på med gapande några ggn i vecka, i timmar, så verkar att jag ha fått redan PTSD.H hempularen skrev:Att du har störande och otrevliga grannar tvivlar nog ingen på.
T Taxture skrev:Det fanns ju 5st till boendes i byn Kan inte nån av dom bli en
Svårt att hitta sådana som jag har, men verkar att mitt öde drar mig till satanister och nazister då och då. Jag har haft liknande för ca.20 sen som höll på med att droga sig varjr helg inkl.heavy metall samt likadana symboler på kroppen och de var dessutom släkt till lokala polis. Och i ett flerlägenhets hus. Flyttat. Bott i ett ennat hus, sen såld av andra anledningar, trodde flytta bättre närmare stan och då blev det nu dags för liknande erfarenhet i en villa alså, med gaphalsar med likadana ungar som grannar. Nästan värre än när jag bodde i en lägenhet bredvid narkomaner för 20 år sen.T Taxture skrev:
Renoverare
· Kalmar
· 2 851 inlägg
Jag blir oxå ganska irriterad på folk som börjar att diagnostiserar grannens barn kallar grannarna för alla möjliga dumheter istället för att lägga sin fokus på att få till ett någorlunda vettigt och åtminstone läsbart inlägg. Men det är ju olika saker man stör sej på...