Mikael_L Mikael_L skrev:
Mest av allt tycker jag att man inte alls ska få framföra kritik mot politiker innan man gjort minst 2 år inom kommunalpolitiken, eller annan nivå.

Hur ska man annars kunna förstå det hela.
Samma med kriminalvården, har man inte suttit inne minst två år har man ingen rätt att kritisera den ;)

• Gilla
  • Haha
TommyC och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I absoluta mått är det ju lunchpengar. Men priset per kWh är ju skandalöst. På ämnet gjorde Henke en bra film i helgen.

[media]
Men har du fått chockhöga elräkningar Malmgren? Eller skriver du i tråden bara för att tala om att dina elräkningar är i nivån 'lunchpengar' för att riktigt trycka till dem som har svårigheter att betala sina räkningar nu?

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
göstaekman göstaekman skrev:
Hur har man ens tänkt ihop ekvationen att bo i hus och äga husvagn (och sen bil på det?!) med 21k netto i lön? Själv känner jag att det var ett misstag att köpa hus med totalt 55 netto i hushållet….

meneee aaa, alla får ju självklart göra som de vill.
Cool du är. Vi har inte ens gemensam inkomst på 55 netto men det funkar jävligt utmärkt. Allt räknat på endast min lön så har jag villa, skåpbil, elbil, svindyra cyklar, osv osv.
Och då kan jag ändå lägga undan en del pengar varje månad =)

Men du kanske bor i en storstad?

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Men har du fått chockhöga elräkningar Malmgren? Eller skriver du i tråden bara för att tala om att dina elräkningar är i nivån 'lunchpengar' för att riktigt trycka till dem som har svårigheter att betala sina räkningar nu?
Det är klart det är lite skadeglädje då majoriteten av svenskar varit emot kärnkraft i alla år.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Cool du är. Vi har inte ens gemensam inkomst på 55 netto men det funkar jävligt utmärkt. Allt räknat på endast min lön så har jag villa, skåpbil, elbil, svindyra cyklar, osv osv.
Och då kan jag ändå lägga undan en del pengar varje månad =)

Men du kanske bor i en storstad?
Nja, 3 mil utanför en top 10 stad i mellansverige. Var det enda jag hade råd med. Kåk för 3,8 milj lån på två. Har du noll lån och underhållsfritt hus eller hur går det ihop sig?

Kämpar som en gris själv för att ens vara i närheten av att få det att funka känns det som. Iofs en tvååring med så man vabbar ju 95% av sin månaden och får ut 80% av 60% av sin lön :)

I absoluta mått är det ju lunchpengar. Men priset per kWh är ju skandalöst. På ämnet gjorde Henke en bra film i helgen.

[media]
Kul att lyssna på.
Gillade Magdas fråga "Vem vill ha högre elpris"

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Kul att lyssna på.
Gillade Magdas fråga "Vem vill ha högre elpris"
Lite kul då det är hennes egen politik som gjort det dyrt med kärnkraft via politiska beslut

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Hur har man ens tänkt ihop ekvationen att bo i hus och äga husvagn (och sen bil på det?!) med 21k netto i lön? Själv känner jag att det var ett misstag att köpa hus med totalt 55 netto i hushållet….

meneee aaa, alla får ju självklart göra som de vill.
Det är tur att man får göra som man vill och att inte alla gör lika.
När jag var i 20års åldern byggde jag hus själv, att köpa ett färdig befintligt eller beställa ett nybyggt på totalentreprenad tillät inte inkomsterna då och eget arbete är billigt och obeskattat vilket gör att jag som 50plussare nu får ihop budgeten med hus, fritidshus, bil osv.

Det är klart det är lite skadeglädje då majoriteten av svenskar varit emot kärnkraft i alla år.
Eller så är det oklädsamt skryt från din sida...

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Nja, 3 mil utanför en top 10 stad i mellansverige. Var det enda jag hade råd med. Kåk för 3,8 milj lån på två. Har du noll lån och underhållsfritt hus eller hur går det ihop sig?

Kämpar som en gris själv för att ens vara i närheten av att få det att funka känns det som. Iofs en tvååring med så man vabbar ju 95% av sin månaden och får ut 80% av 60% av sin lön :)
Jag bor i en icke överprisad ort (nåja det är dyrt ändå) och köpte mitt för 1,1 med nyrenoverat kök och badrum. Allt renovering jag utfört är betalt cash =) Sen 2017 har jag lagt om en gång i trädgården, bytt 5 fönster, renoverat ett rum i källaren, satt upp garageport, bytt alla gamla vattenrör i källaren, renoverat gästtoan och installerat laddbox (och säkert något mer)

Men vi har ingen nöd direkt på pengar. Lägger ändå undan en del pengar varje månad för underhåll och sånt.
Vi har även en 4 åring, men knappt vab. Under pandemins start så var pågen nästan uteslutande hos mina föräldrar när dagis skickade hem för en nysning eller snor pga kyla.
Alla har inte den turen.
Den jag nämnde bor i billigare men sämre hus med uppvärmning och sånt. Husvagnen kanske är värd 30 och bilen 10.

Förövrigt lite roligt att allmänheten svängt både i kärnkraft och NATO-frågan. Själv har man ju alltid tyckt detta varit självklart. Sent ska jonen förstå.

Mikael_L
Förövrigt lite roligt att allmänheten svängt både i kärnkraft och NATO-frågan. Själv har man ju alltid tyckt detta varit självklart. Sent ska jonen förstå.
Fick du inte lära dig på Lundsberg att det stavas hjonen?

Hur obildad får man vara i överklassen egentligen? :thinking:

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Fick du inte lära dig på Lundsberg att det stavas hjonen?

Hur obildad får man vara i överklassen egentligen? :thinking:
Jag gillar det du skriver och man kan ju undra, men ska vi följa forumreglerna 5.5.1 så får vi inte klanka ner på personens bristande språkkunskaper. Att ta "överklassen" för ämnesflyckt borde däremot gå bra, det anges ju iaf nått sånt när jag som vanlig medlem utan af eller von i namnet stundtals får inlägg randerade.

Vad det gäller elräkningarna gör jag som med alla övriga korrekta räkningar, betalar.
Vore det fel på räkningen/fakturan finge jag väl bestrida, men att göra rätt för sig är och bör vara det självklara.

Mikael_L
F fribygg skrev:
men ska vi följa forumreglerna 5.5.1 så får vi inte klanka ner på personens bristande språkkunskaper. Att ta "överklassen" för ämnesflyckt borde däremot gå bra,
App app app.
Nu med barn mitt i skolvalet så ville jag bara kolla hur skolan ifråga var. Är undervisningen av hög klass?
Så jag tänkte bara passa på och fråga Anders.

Men ämnesflykt medger jag, nu åkte jag ut på "På minuten". :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.