57 133 läst · 471 svar
57k läst
471 svar
Vad gör ni som fått chockhöga elräkningar?
Samma med kriminalvården, har man inte suttit inne minst två år har man ingen rätt att kritisera denMikael_L skrev:
Men har du fått chockhöga elräkningar Malmgren? Eller skriver du i tråden bara för att tala om att dina elräkningar är i nivån 'lunchpengar' för att riktigt trycka till dem som har svårigheter att betala sina räkningar nu?AndersMalmgren skrev:
Cool du är. Vi har inte ens gemensam inkomst på 55 netto men det funkar jävligt utmärkt. Allt räknat på endast min lön så har jag villa, skåpbil, elbil, svindyra cyklar, osv osv.göstaekman skrev:
Och då kan jag ändå lägga undan en del pengar varje månad =)
Men du kanske bor i en storstad?
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Det är klart det är lite skadeglädje då majoriteten av svenskar varit emot kärnkraft i alla år.F fribygg skrev:
Nja, 3 mil utanför en top 10 stad i mellansverige. Var det enda jag hade råd med. Kåk för 3,8 milj lån på två. Har du noll lån och underhållsfritt hus eller hur går det ihop sig?R Rkarlsson skrev:
Kämpar som en gris själv för att ens vara i närheten av att få det att funka känns det som. Iofs en tvååring med så man vabbar ju 95% av sin månaden och får ut 80% av 60% av sin lön
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Det är tur att man får göra som man vill och att inte alla gör lika.göstaekman skrev:
När jag var i 20års åldern byggde jag hus själv, att köpa ett färdig befintligt eller beställa ett nybyggt på totalentreprenad tillät inte inkomsterna då och eget arbete är billigt och obeskattat vilket gör att jag som 50plussare nu får ihop budgeten med hus, fritidshus, bil osv.
Jag bor i en icke överprisad ort (nåja det är dyrt ändå) och köpte mitt för 1,1 med nyrenoverat kök och badrum. Allt renovering jag utfört är betalt cash =) Sen 2017 har jag lagt om en gång i trädgården, bytt 5 fönster, renoverat ett rum i källaren, satt upp garageport, bytt alla gamla vattenrör i källaren, renoverat gästtoan och installerat laddbox (och säkert något mer)göstaekman skrev:Nja, 3 mil utanför en top 10 stad i mellansverige. Var det enda jag hade råd med. Kåk för 3,8 milj lån på två. Har du noll lån och underhållsfritt hus eller hur går det ihop sig?
Kämpar som en gris själv för att ens vara i närheten av att få det att funka känns det som. Iofs en tvååring med så man vabbar ju 95% av sin månaden och får ut 80% av 60% av sin lön
Men vi har ingen nöd direkt på pengar. Lägger ändå undan en del pengar varje månad för underhåll och sånt.
Vi har även en 4 åring, men knappt vab. Under pandemins start så var pågen nästan uteslutande hos mina föräldrar när dagis skickade hem för en nysning eller snor pga kyla.
Alla har inte den turen.
Den jag nämnde bor i billigare men sämre hus med uppvärmning och sånt. Husvagnen kanske är värd 30 och bilen 10.
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Eller så är det din autism som spökar?Mikael_L skrev:
https://www.discovermagazine.com/mind/responses-to-typos-and-personality-grammar-nazis-confirmed
Jag gillar det du skriver och man kan ju undra, men ska vi följa forumreglerna 5.5.1 så får vi inte klanka ner på personens bristande språkkunskaper. Att ta "överklassen" för ämnesflyckt borde däremot gå bra, det anges ju iaf nått sånt när jag som vanlig medlem utan af eller von i namnet stundtals får inlägg randerade.Mikael_L skrev:
Vad det gäller elräkningarna gör jag som med alla övriga korrekta räkningar, betalar.
Vore det fel på räkningen/fakturan finge jag väl bestrida, men att göra rätt för sig är och bör vara det självklara.
App app app.F fribygg skrev:
Nu med barn mitt i skolvalet så ville jag bara kolla hur skolan ifråga var. Är undervisningen av hög klass?
Så jag tänkte bara passa på och fråga Anders.
Men ämnesflykt medger jag, nu åkte jag ut på "På minuten".