224 645 läst · 2 404 svar
225k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Tre dagar med +20 grader var det som behövdes för att ge Storvallmon en skjuts.
Även pionerna vars skott jag var rädd frosten skulle ta så sent som förrförra helgen, har skjutit i höjden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även pionerna vars skott jag var rädd frosten skulle ta så sent som förrförra helgen, har skjutit i höjden.
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Logga in
Skapa konto
Hoppas nästan att det inte blir så mycket sol nu, för då får vi njuta av blommorna i några dagar. Skiner solen ramlar de av efter någon dag. Knut som vi köpte huset av sa att det heter körsbärsäppelträd.
Logga in
Skapa konto
Även vanliga äppelträdet blommar. Och maskrosor och tusensköna i mängder som ni kanske ser.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ni måste ha en bra häcksax för det där var riktigt prydligt klippt. Rena slottsträdgården.Marlen Eskilsson skrev:[bild]
Hoppas nästan att det inte blir så mycket sol nu, för då får vi njuta av blommorna i några dagar. Skiner solen ramlar de av efter någon dag. Knut som vi köpte huset av sa att det heter körsbärsäppelträd.
[bild]
Även vanliga äppelträdet blommar. Och maskrosor och tusensköna i mängder som ni kanske ser.
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Det hjälpte ju att sonen gjorde ett test av häcksaxar.
Vi klipper den tre gånger om året och vi turas om i familjen. Jag tycker stora häcksaxen är för tung, men till och med jag har klippt på den med en mindre busksax. Det är ganska roligt att klippa den, mindre roligt att räfsa upp efteråt och slänga.
Vi klipper den tre gånger om året och vi turas om i familjen. Jag tycker stora häcksaxen är för tung, men till och med jag har klippt på den med en mindre busksax. Det är ganska roligt att klippa den, mindre roligt att räfsa upp efteråt och slänga.
Jag håller med. Klippandet är ju roligt... men sen hävdar frun att man ska ta hand om kvistarna efteråt...Marlen Eskilsson skrev:Det hjälpte ju att sonen gjorde ett test av häcksaxar.