224 987 läst · 2 404 svar
225k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Även krokusar här
Och har vi lite tur blir det mer snart
Men vi hade fortfarande lite snö under en lövhög
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och har vi lite tur blir det mer snart
Logga in
Skapa konto
Men vi hade fortfarande lite snö under en lövhög
Logga in
Skapa konto
Åhh... Humlor!
Jag som är jätteglad att jag har sett en fluga utomhus... Fuskigt det där, nån gång skall jag också bo i Skåne.
Har glatt mig så åt att iallafall knoppar på krokus och tulpaner har börjat sticka upp. Men inatt så hade halva landskapets rådjur stämt träff i min trädgård och gått helt bärsärk på varenda lök de kunnat hitta. De har grävt upp dem tom! Har en upphöjd bädd och den har de stått och grävt med frambenen och kickat ner jorden för att komma åt alla lökar. Jag gick lite crazy i höstas och köpte oansvarigt många lökar och såg framför mig ett helt tulpanhav men det är ju helt förstört nu.
Jag som är jätteglad att jag har sett en fluga utomhus... Fuskigt det där, nån gång skall jag också bo i Skåne.
Har glatt mig så åt att iallafall knoppar på krokus och tulpaner har börjat sticka upp. Men inatt så hade halva landskapets rådjur stämt träff i min trädgård och gått helt bärsärk på varenda lök de kunnat hitta. De har grävt upp dem tom! Har en upphöjd bädd och den har de stått och grävt med frambenen och kickat ner jorden för att komma åt alla lökar. Jag gick lite crazy i höstas och köpte oansvarigt många lökar och såg framför mig ett helt tulpanhav men det är ju helt förstört nu.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 291 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 291 inlägg
Har man problem med rådjur är det bättre att hålla sig till snödroppar, påskliljor och andra narcisser, de blir inte uppätna eftersom de är lite giftiga. Inte lika vackert som blommande krokus och tulpaner men mycket bättre än uppätna blommor.Dalbotös skrev:Åhh... Humlor!
Nä snö Det går fort när våren väl kommer här i dalarna i år. Stora kontraster, mycket snö kvar på gräsmattan.harry73 skrev:
Åkte längdskidor på fm idag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Våren är här ?