227 131 läst · 2 404 svar
227k läst
2,4k svar
Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 244 inlägg
Vilka härliga rosor, höns är verkligen bra till mycket! De är exempelvis väldigt kompetenta mossrivare.
Och en så underbar (i brist på bättre term) pionröd färg!
Och en så underbar (i brist på bättre term) pionröd färg!
Tack! Ja det växer inget annat än rosorna och några nässlor där..men rosorna ger hönsen välbehövlig skugga när solen gassar ☀️SågspånPappspikEternit skrev:
Tror att det är bondpion?
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 244 inlägg
Kan absolut vara bondpion!
Blomningen bara accelererar. Ungersk syren och rhododendron börjar blomma ca två veckor tidigare än vanligt.
Våra stora allium har också slagit ut helt nu. Dem har jag ingen statistik för sedan tidigare, de planterades för två år sedan och jag har inga foton från förra året.
Våra stora allium har också slagit ut helt nu. Dem har jag ingen statistik för sedan tidigare, de planterades för två år sedan och jag har inga foton från förra året.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skicka bilder på den till till POM https://www.slu.se/centrumbildninga...ar-och-verksamhet/#contact-information-headerK Kakelugnen566 skrev:[bild] [bild]Ännu fler rosor utslagna idag! Varit på en växtmarknad idag och där var också ett rossällskap som jag bad identifiera mina rosor. Men de gick bet, den närmast lika är en Harrison's Yellow. Spännande att jag kanske har en okänd ros! Jag ska träffa dom igen, så kanske jag kan få ett namn..[bild]pipört[bild]valnöt[bild]nån slags veronika
Ursäkta för den långa länken.
Logga in
Skapa konto
Flammentanz har börjat slå ut.. så fina!
Logga in
Skapa konto
Likaså min favorit (har försökt hitta någon som säljer i närheten) .. tror den kallas Strävklint .. så mysig och vacker!
Logga in
Skapa konto
De pryder samma rabatt.. finns också en vit ros som börjat komma (bakom röda rosen).. men hade ingen bild på den än!
Logga in
Skapa konto
Dagliljan är verkligen nära nu.. men inte riktigt utslagen än..
Logga in
Skapa konto
Stäppsalvian är utslagen på flera håll nu.. (också en favorit som återfinns på flera håll här).. och prästkragarna står (hm ligger lite efter regn..) tappert.. och blommar otroligt!
Hittade en planta i en rabatt. Är väldigt likt cannabis eller hampa. Är väl nåt fågelfrö som grott, vi har inte haft nån förut.
Vad är bästa rådet?
1. Inte bry sig överhuvudtaget.
2. Gräva upp och slänga.
3. Torka och röka.
Logga in
Skapa konto
Vad är bästa rådet?
1. Inte bry sig överhuvudtaget.
2. Gräva upp och slänga.
3. Torka och röka.
Fågelfrö brukar vara industrihampa med låg halt av THC, så du blir nog besviken om du försöker röka den. Det är ändå olagligt att odla industrihampa utan tillstånd.Keiller skrev:
Den blir rätt hög, så om den är synlig från gatan är det kanske säkrast att ta bort den innan kidsen kommer och ”rensar” den åt dig 😉 Du behöver inte gräva, det räcker att rycka upp den. Jag fick rensa rätt mycket hampa kring fågelmatningen förra året och en del hann växa en bra bit innan jag såg dem bland övrigt ogräs.