1 140 433 läst · 14 717 svar
1140k läst
14,7k svar
Vad blir det för mat?
Så var det fredag, igen! Vilket betyder lite riktig matlagning på jobbet, garanterat full av laktos och flermättade😁 fetter.
Idag blev det gräddsås med lever samt grädde med mosade potatisar. Några grönsaker lades pliktskyldigt till så jag kan kvala in i Vegantråden. I alla fall som kandidatskribent.
Idag blev det gräddsås med lever samt grädde med mosade potatisar. Några grönsaker lades pliktskyldigt till så jag kan kvala in i Vegantråden. I alla fall som kandidatskribent.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Tycker nog att du kvalar ändå för en Tallriksmodell 😆Intet skrev:
Så var det fredag, igen! Vilket betyder lite riktig matlagning, garanterat full av laktos och flermättade😁 fetter.
[bild][bild][bild][bild]

Logga in
Skapa konto
Kinakyckling
Själv är man nöjd med en kopp gott kaffe.. 😉
Du, kollegor eller jobbet?Intet skrev:
Själv är man nöjd med en kopp gott kaffe.. 😉
Mixar blomkål, river morot och kokar i hönsbuljong nån minut, låter rinna av.
Tärnar zucchini, strimlar purjolök och steker till mjukt. Kryddar med 1 tsk sambal, 1 msk garam masala och 1-2 pressad vitlöksklyftor. Lägger i blomkålsriset och fräser ytterliga några minuter.
Mängden grönsaker beror på hur många portioner. Tog en halv blomkål, purjo, två morötter och en halv zucchini till det som är på bilden.
Tärnar zucchini, strimlar purjolök och steker till mjukt. Kryddar med 1 tsk sambal, 1 msk garam masala och 1-2 pressad vitlöksklyftor. Lägger i blomkålsriset och fräser ytterliga några minuter.
Mängden grönsaker beror på hur många portioner. Tog en halv blomkål, purjo, två morötter och en halv zucchini till det som är på bilden.
Blivit lite lat/bekväm när det gäller fisk och köpt mycket file’ de senaste åren. Men igår för att inte tappa all kunskap så blev det hel piggvar. Plus att jag ville koka fond på skrovet.
Ja, jag gillar att äta det med väldigt mycket sås 🤪

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Ja, jag gillar att äta det med väldigt mycket sås 🤪
Tackar 😄. Detta ska testas ikvällK Kjell_G skrev:Mixar blomkål, river morot och kokar i hönsbuljong nån minut, låter rinna av.
Mängden grönsaker beror på hur många portioner. Tog en halv blomkål, purjo och zucchini till det som är på bilden.
Ser ut som en dröm att äta 😀H husdrommaren skrev:
En rejäl laddning Chicken Byriani. Oj, vilken härlig doft av lök, vitlök, svartpeppar, nejlikor , kardemumma, kanelstång, garam masala, koriander, kumminfrön mm. Lyckades tyvärr bränna löken lite som ligger ovanpå. Skall göra en kastrull till senare som får bli en del av mina matlådor till Finland nästa vecka.

Logga in
Skapa konto
Vet inte om de besökt Mama´s i Gävle, de brukar stå vid infarten till Microsoft i Ersbo, så det är given lunch när man är där och jobbar.FredrikR skrev:
https://www.mamaskitchen.se/