986 906 läst · 13 394 svar
987k läst
13,4k svar
Vad blir det för mat?
Delar av dagens frukost.. de blev fina i ugnen!
Serverades med äppelgele o lite ost.. (var helt säker på att min äppelgele skulle passa.. och det gjorde den!)
(Har inte ”bakat” själv.. vi köpte en bunt frysta för nån månad sedan - bara grädda i ugnen)
Serverades med äppelgele o lite ost.. (var helt säker på att min äppelgele skulle passa.. och det gjorde den!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Har inte ”bakat” själv.. vi köpte en bunt frysta för nån månad sedan - bara grädda i ugnen)
Igår blev det bläckfisk som fick gå 4h sous vide och sedan snabbt på grillen. Det blev fantastiskt bra. Jag har tidigare testat att koka snabbt och sen grilla men det blev skosula. Detta blev perfekt.
Det blir inte alltid som man tänkt sig när man beställer mat via nätet. T-bonesteak på drygt 900 g, jag såg framför mig att det skulle vara 2 kanske 3 bitar men när vi packade upp lådan så var det endast en gigantisk bit. Den var större än våra mattallrikar. Blev att grilla den först och sedan skära ut bitar så att man fick både ryggbiff och oxfilé. Hade önskat att Gårdssällskapet börjar med att skriva ut antal bitar och inte bara gram.
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 302 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 302 inlägg
Det är de bästa baconsnacksen jag (vi) ätit, funderar allvarligt på att köpa upp alla påsar som finns på vårt närbelägna Willys! Kan tänka mig köpa BBQ-såsen också bara för att den kommer i en liten bensindunk.Roga1337 skrev:
Samt lyssna till denna
Vilken ända av landet är vi i? Letar alltid efter god blodpudding istf Scans.B Bästerortarn skrev:Hade inte en tanke på att fota 😎 men till middag blev det blodpudding från Trångsviken (rekommenderas) och fläsk från Änge chark. Lingon från skogen mosade i pyttelite citronsaft och en rejäl klick honung från trakten som jag köpte på nån lokal marknad.
När det gäller Änge Chark bör nämnas att köttet är bra men deras korvar är verkligen inget roliga alls. Lite märkligt m.t.p. på att dom ägs av Nyhléns Hugosons. Trångsvikens Chark är däremot riktigt bra på det mesta.
/Höghus
Samma här😎Maria T skrev:
Det är 15påsar i en kartong..jag blev snål och plockade bort 3påsar😉
Har 8-Tim långkok i slowcookern (dillkött..)
Men middagen av val blev MATJESILL & FÄRSKPOTATIS (skånsk, men inte egen..)
Lite sallad.. ägg.. gräddfil.. rödlök.. färsk gräslök och en hård macka med ost - kompletterade det hela 👍
Men middagen av val blev MATJESILL & FÄRSKPOTATIS (skånsk, men inte egen..)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite sallad.. ägg.. gräddfil.. rödlök.. färsk gräslök och en hård macka med ost - kompletterade det hela 👍