Claes Sörmland
Fotografen Fotografen skrev:
Verkar vara utdelat i en hemkunskapslektionssal på 80-talet?
Ordning och reda på den tiden.
"Brödsirap" och utskriftens kvalitet (typsnitt och laser) tyder på långt senare än 80-talet.

EDIT: Så 90-tal fick vi ju veta nu.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Men laser ger väl ingen smak?
 
Mmmmm...
 
  • En hand håller en brödhalva med ost. Ett glas med brun dryck i bakgrunden, på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Mmmmm...
Hushållsost? 😋
 
Givet till sånt bröd.

Behövs ingen Italiensk specialare.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Givet till sånt bröd.

Behövs ingen Italiensk specialare.
Haha..
Jag har fastnat för 12mån prästost.
Äldsta katten älskar den också.😻
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Volvo v70 skrev:
Man tager vad man haver🫱
Potatismos med rostad lök, fiskpinnar o stekt sillflundra samt gräddfil.
[bild]
Men så underbart, sillflundra! Det ordet har jag aldrig stött på tidigare men jag känner till att samma fisksort byter namn beroende på om den är fiskad i Östersjön (var det norr om Blekinge?) eller söder om Sverige eller på Västkusten. Gott hur som helst!
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Maria T
nino nino skrev:
Jag brukar göra Risotto som alla säger att blir bra, men jag har aldrig ätit det ute på restaurang så jag vet inte hur konsistensen ska vara egentligen?
De risotto jag ätit på restaurang brukar vara som en simmig gröt i konsistensen, där man kan se varje riskorn för sig. När jag gjort risotto hemma så har den blivit lite mer "geggig" (för att förklara) men inte mindre god för det, och det kan givetvis bero på mängden ost som används.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men så underbart, sillflundra! Det ordet har jag aldrig stött på tidigare men jag känner till att samma fisksort byter namn beroende på om den är fiskad i Östersjön (var det norr om Blekinge?) eller söder om Sverige eller på Västkusten. Gott hur som helst!
Hur kan du ha missat det?
Förpackning av "Lysekils Sillflundra" med sillprodukter, vikt 300g, Omega-3-märkt, "Bjud på" text och tomatdekor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
DennisCA DennisCA skrev:
Syltgrisar blev det idag. En finsk grej, possumunkki på suomea.

Vet inte varför men mina sväller upp och blir jättefeta. Köftisgrisar är ju flata.

[bild]

[bild]

Spara detta så kan du göra palt
[bild]

[bild]
OK, jag beställer fyra stycken, vad blir portot?
(Inte mycket för sötsaker, eller bakverk över huvud taget, men dessa 😍😋)
 
Maria T
D Dilato skrev:
Hur kan du ha missat det?
[bild]
Har tyvärr inget bra svar på det mer än att jag är född i Stockholm, uppvuxen där och i närliggande skärgård. Alltid roligt att lära sig nåt nytt! ❤️
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
De risotto jag ätit på restaurang brukar vara som en simmig gröt i konsistensen, där man kan se varje riskorn för sig. När jag gjort risotto hemma så har den blivit lite mer "geggig" (för att förklara) men inte mindre god för det, och det kan givetvis bero på mängden ost som används.
Drog i mer vätska idag, blötare men kanske inte så det simmade, tror jag ska i med ännu mer nästa gång.
Älgbiff och vildsvin blev det till
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Recept på bågen eller vad det var från toolis eller nåt liknande på instagram
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag brukar göra Risotto som alla säger att blir bra, men jag har aldrig ätit det ute på restaurang så jag vet inte hur konsistensen ska vara egentligen?
Testa på Basta om du har möjlighet, den gillar jag. 👌
 
Jag gör mina älgbiffar på grovmald älg och blandfärs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.