Oskick Oskick skrev:
Eller så kan det vara så att ett sinne stängs av och förhöjer resterande.
Så är det väl också, spännande att äta mat man inte har en aning om vad det är, menyn "avslöjas" efter sittningen
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
AXS
Hört gott om det, men mer en upplevelse än bästa maten. Men bra mat.

Tror inte du kommer bli missnöjd.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Grillad korv med bröd, stark senap.
Gott och snabbt men inte direkt bildskönt. 😎
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Minipizzor
Hawaii och Kyckling Curry
 
  • En ugn med gräddande pizzabaguetter toppade med ost, skinka och ananas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har bokat 3 rätters på Svartklubben Stockholm, någon som varit dit och kan ge ett utlåtande?
Inte varit där men hört gott om det. Men som sagt kanske mest helheten som gör upplevelsen. Jag äter ofta i mörker på jobbet för att jag vill behålla mörkerseendet och det är utmanande och kul. Både att hitta att liksom få med lite av varje på tuggan, att skära och att komma på vad det serveras är klurigt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Picnicbog som legat och snusat i slökokaren idag (6 tim) 😍

Kryddor, ”gammal köttsaft/spa/buljong” från frysen, vatten, fond, äppelgele (med chili), äppelbitar, lök.. när det var klart.. mixades det lite äppel o lökbitar i ”buljongen” ..innan den/såsen reddes med matlagningsgrädde o maizenamjöl..

Ett måltid av kött, potatis, rödbetssallad, serverat i en grå skål med mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Serverades med kokt potatis och rödkål 👍
 
  • Gilla
GladanS och 6 till
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
legat och snusat i slökokaren
Underbart uttryck ju!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag fick en ingivelse att prova baka bagels till kvällsfika. Helt klart en helt ny erfarenhet, men jag tror jag lyckades ganska bra.

Fyra rostade bagels med sesamfrön, såstunnar och smör på skärbräda, redo för frukost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sesam bagel med färskost och ruccola på träbräda, Philadelphia förpackning och kniv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 11 till
  • Laddar…
it-snubben it-snubben skrev:
Jag fick en ingivelse att prova baka bagels till kvällsfika. Helt klart en helt ny erfarenhet, men jag tror jag lyckades ganska bra.

[bild]

[bild]
Åhh.. ser fina och goda ut! Gillar att ha färskost och tunnt skuren rödlök på 😍

Brukade köpa bagels ibland på nån affär/kedja som la ner plötsligt :( ..och sedan när jag försökte hitta en ny ”leverantör” gick jag bet! Kontaktade typ alla affärer och caféer/konditorier inärheten och ingen gjorde riktiga bagels.. (ingen kokade),

De hade bara nån vanlig (god oxå) rund brödmix.. (inte lika kompakt som bagels).

Nu har vi hittat ok på Willys.. köper ibland 👍😊

..kanske också skaprova göra egna nån gång (nu när jag ändå börjat baka bröd) 🤔😊

Nått bra recept?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
...kanske också skaprova göra egna nån gång (nu när jag ändå börjat baka bröd) 🤔😊

Nått bra recept?
Receptet som jag utgick ifrån är nog ett av de mest "basic" recept som går att hitta. Jag valde Arlas recept, en av de första träffarna som hittades vid en Googling. Ovan och okunnig som jag är så ville jag inte börja med något för avancerat.

Arlas recept var tillräckligt enkelt och fungerade överlag bra men saknar kanske något av det där "speciella" som gör en bagel helt rätt. Dessutom så tyckte jag att det saknas något som håller sesamfröna på plats.

En sak lärde jag mig iallafall: i det receptet så menar de att man ska rulla degen till 30cm långa strängar som läggs ihop till kransar. Det blev alldeles för stora och tunna kransar. Gör rullen kortare och tjockare, lagom så att det blir ett litet hål i mitten bara.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Pastakuddar, broccoli, spenat, fetaost i grädde med riven vitlök. Kuddarna innehåller prosciutto och fick sällskap av några extra skivor.
 
  • Pastatallrik med broccoli, fetaost och prosciutto på ett bord med dryck och kryddor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Pasta med vit sås, ketchup och grillade tomathalvor på mörk tallrik, med en gaffel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stuvade makaroner, stekt falukorv & ketschup.. fredagslyx 👌
 
  • Gilla
  • Älska
Bonzo2000 och 11 till
  • Laddar…
H
I förrgår ett recept från viktviktarnas variant av pad thai och idag deras variant av deras buljongstektris,
 
  • En wokpanna med kyckling, grönsaker och nudlar i en sås, ser ut att vara en asiatisk influerad maträtt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tallrik med ris, kyckling och gula paprikor, troligtvis en hemlagad måltid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bryggstun och 9 till
  • Laddar…
Räkmacka på tallrik, bubbel i glas, miniflaska champagne, bestick, bakgrundsaktivitet, träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bonzo2000 och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[bild]
Vild gissning från närliggande by, Råmme?! 😍☝️
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.