1 059 548 läst · 14 181 svar
1060k läst
14,2k svar
Vad blir det för mat?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 553 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 553 inlägg
Hobbysnickare
· Billinge
· 77 inlägg
Hittade struts och känguru i frysdisken på Lidl så stekte på med lite salt och peppar, till det kokta päror och schalottenlöksås. Blev kanongott.
Renoverare
· Stockholm
· 18 499 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 553 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 553 inlägg
Nog för att jag varit på Hemköp Fridhemsplan ett antal gånger, men Pytonorm? Allvarligt?A atomlab skrev:
Kan inte svara på varför det inte säljs hästkött idag, som det gjordes när jag var barn (har en teori men det blir bara konstigt och konspiratoriskt) så mitt enda, men goda!, tips är att köpa Gustafskorv https://gustafskorv.se/ som jag nu ser har betydligt fler produkter av hästkött än just korv, jag ska kolla på det.
Hobbysnickare
· Billinge
· 77 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 850 inlägg
Python är väl ingen direkt kioskvältare.Maria T skrev:Nog för att jag varit på Hemköp Fridhemsplan ett antal gånger, men Pytonorm? Allvarligt?
Kan inte svara på varför det inte säljs hästkött idag, som det gjordes när jag var barn (har en teori men det blir bara konstigt och konspiratoriskt) så mitt enda, men goda!, tips är att köpa Gustafskorv [länk] som jag nu ser har betydligt fler produkter av hästkött än just korv, jag ska kolla på det.
Gustavskorv är en välbekant smak i huset. En ring i månaden är nog standard och ännu mer när man är i huset i fjällen.
Fanns en restaurang tidigare på tegnergatan som serverade hästkött. Men den har stängt. Tror den hette broncos.