1 030 745 läst · 13 904 svar
1031k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 429 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 429 inlägg
Brukar vända den i ett ägg och steka i pannan så man får en Croque monsieur men orkade inte idag. Fick bli en svensk varm macka. Dock med Dijon, det måste man haDüsseldorff skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Värmland
· 846 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Korv.. hmm.. stroganoff? 🤔 jamen korvgryta iaf.. kycklingkorv, poblano (chili), SRPS (chili), krossade tomater, lök, kryddor, 3 rågade tsk med äppelgele (med chili..) och nära 1 dl rött vin..
Serverades med ris 👍
Renoverare
· Stockholm
· 18 429 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 429 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 465 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 465 inlägg
Ingen bild 😒! Doften gjorde att jag glömde allt utom att njuta!
Hjortfärsbiff, ugnsbakade rotfrukter och en sås gjord på svart trumpetsvamp. Till det en lagom kyld öl.
Hjortfärsbiff, ugnsbakade rotfrukter och en sås gjord på svart trumpetsvamp. Till det en lagom kyld öl.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 465 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 465 inlägg
Parisersmörgås.
Verkar förstå att en sådan kan innefatta en tjock skiva (falu)korv eller i stort sett vad-som-helst som läggs på en skiva rostat bröd och täcks med ett stekt ägg.
Men detta är: smörstekt bröd med senap, ketchup och hackad saltgurka på, sen en högrevsburgare ("puckar" köpta, helt OK för detta ändamål) med ett stekt ägg uppepå + lite cayennepeppar. Liten sallad med grönt, tomat & lök bredvid. Jag la faktiskt en skiva ost på burgaren under ägget men det ville inte min partner ha. Gott, men tror att en skiva egengjord köttfärslimpa istället för burgarpucken skulle höja det ytterligare, jag gör väldigt god köttfärslimpa 😇
(vägrar använda ordet "montera" när det kommer till mat, kocktöntspråk).
Verkar förstå att en sådan kan innefatta en tjock skiva (falu)korv eller i stort sett vad-som-helst som läggs på en skiva rostat bröd och täcks med ett stekt ägg.
Men detta är: smörstekt bröd med senap, ketchup och hackad saltgurka på, sen en högrevsburgare ("puckar" köpta, helt OK för detta ändamål) med ett stekt ägg uppepå + lite cayennepeppar. Liten sallad med grönt, tomat & lök bredvid. Jag la faktiskt en skiva ost på burgaren under ägget men det ville inte min partner ha. Gott, men tror att en skiva egengjord köttfärslimpa istället för burgarpucken skulle höja det ytterligare, jag gör väldigt god köttfärslimpa 😇
(vägrar använda ordet "montera" när det kommer till mat, kocktöntspråk).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder