R Rickard.lj skrev:
Stekas på och sen ner i grytan tills ikväll och ätas imorgon
Jag brukar köra i gryta i ugnen på ca 70 grader över natten då slipper man passa

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Varm macka med en fransk cider

En grillsmörgås på vit tallrik, suddig bakgrund med glas vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varm macka med en fransk cider

[bild]
Du borde konjaksflambera mackan. Gör det skillnad i smak? Inte alls. Men det är onödigt dekadent och därför härligt.

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du borde konjaksflambera mackan. Gör det skillnad i smak? Inte alls. Men det är onödigt dekadent och därför härligt.
Brukar vända den i ett ägg och steka i pannan så man får en Croque monsieur men orkade inte idag. Fick bli en svensk varm macka. Dock med Dijon, det måste man ha

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Stekt kött på tallrik med synliga grillränder och köttsaft, bredvid mjölkglas.
Skapa konto

Var är priset för bästa presentation?

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
MathiasS och 14 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag brukar köra i gryta i ugnen på ca 70 grader över natten då slipper man passa
Körde slowkokeen i 6 timmar , så får den ligga och dra inatt sen till morgonen så åker den in i kylen , sen skivas den som stek bitar och grillas med glaze 😁😁😁

• Gilla
nino
  • Laddar…
En tallrik med ris och röd, tärnad gryta på en mörk yta.
Skapa konto

Korv.. hmm.. stroganoff? 🤔 jamen korvgryta iaf.. kycklingkorv, poblano (chili), SRPS (chili), krossade tomater, lök, kryddor, 3 rågade tsk med äppelgele (med chili..) och nära 1 dl rött vin..

Serverades med ris 👍

• Gilla
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Arancini är inte fel

En sallad med dressing och riven ost, närbild, suddig bakgrund med röd och vitvin. Eleganta glas och tallrikar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Idag ska jag ha lunchmöte med franska bankers så det lär väl bli nån sorts mat och minst en halv flaska rödvin till lunch.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Idag ska jag ha lunchmöte med franska bankers så det lär väl bli nån sorts mat och minst en halv flaska rödvin till lunch.
Låter som en helt vanlig lunch mao :)

• Gilla
  • Älska
john.h och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Låter som en helt vanlig lunch mao :)
Nja. Inte för mig i alla fall.

• Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T
Brukar vända den i ett ägg och steka i pannan så man får en Croque monsieur men orkade inte idag. Fick bli en svensk varm macka. Dock med Dijon, det måste man ha
Kan ha skrivit det tidigare i Vintråden (eller inte) men en Riesling och Dijonsenap räddar det mesta!

• Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Ingen bild 😒! Doften gjorde att jag glömde allt utom att njuta!

Hjortfärsbiff, ugnsbakade rotfrukter och en sås gjord på svart trumpetsvamp. Till det en lagom kyld öl.

• Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Parisersmörgås.
Verkar förstå att en sådan kan innefatta en tjock skiva (falu)korv eller i stort sett vad-som-helst som läggs på en skiva rostat bröd och täcks med ett stekt ägg.

Men detta är: smörstekt bröd med senap, ketchup och hackad saltgurka på, sen en högrevsburgare ("puckar" köpta, helt OK för detta ändamål) med ett stekt ägg uppepå + lite cayennepeppar. Liten sallad med grönt, tomat & lök bredvid. Jag la faktiskt en skiva ost på burgaren under ägget men det ville inte min partner ha. Gott, men tror att en skiva egengjord köttfärslimpa istället för burgarpucken skulle höja det ytterligare, jag gör väldigt god köttfärslimpa 😇

(vägrar använda ordet "montera" när det kommer till mat, kocktöntspråk).

Stekt ägg på rostat bröd med sallad, tomater och örter, på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kretikos och 6 till
  • Laddar…
Sushi in the maki(ng). Egen tillverkning. Helt ok enligt frugan, äter inte själv - än.
Wasabi från Coop fick henne att studsa, mycket starkare än den från sushiställen.

• Hemmagjord sushi på tallrik, sojasås i skål, hackad gurka, köksbänk, matlagningsingredienser på bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
linneac och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.