Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Tyvärr glömde jag fota så ni får lita på mitt ord...
Lita på en jurist?! Den var bra!

• Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Kvitto från McDonald's med rabatt visat av en hand, interiör i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
GladanS och 4 till
  • Laddar…
Öppnade burken och det va verkligen den jävligaste doft jag varit med om. Fy fan vad vidrigt. Gjorde ett försök med att få till det och visst va det gott men det är ju för att man helt enkelt ta bort så mycket av fisken som möjligt men vetskapen av att den där doften ligger tillsammans med det övriga goda gjorde att aptiten va i botten.
Kommer aldrig prova igen. Men löksill på istället för surströmming hade nog varit succé.
En hand håller en knäckebrödsmacka med ost, rödlök, gräslök och tomatskivor. Bakgrund av gräs.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Oskick och 8 till
  • Laddar…
C
P Pappa1986 skrev:
den där doften ligger tillsammans med det övriga goda gjorde att aptiten va i botten.
Ha ha ha, du får ju öppna burken en stund innan och ta några "kalla" innan det är dags att hugga in, för att lugna nerverna 😄

• Gilla
  • Haha
john.h och 5 till
  • Laddar…
Maria T
P Pappa1986 skrev:
Öppnade burken och det va verkligen den jävligaste doft jag varit med om. Fy fan vad vidrigt. Gjorde ett försök med att få till det och visst va det gott men det är ju för att man helt enkelt ta bort så mycket av fisken som möjligt men vetskapen av att den där doften ligger tillsammans med det övriga goda gjorde att aptiten va i botten.
Kommer aldrig prova igen. Men löksill på istället för surströmming hade nog varit succé.
[bild]
Heder åt dig som testade i alla fall!

• Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Lergryta igen, kyckling med ris och bearnaisesås. Spetskål, purjo o gräslök.

• En tallrik med ris, kyckling, sallad, sås och ett glas dryck.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
[bild]
Kan säga att i vår skola.. kastade de öppnade surströmmingsburkar i korridorerna för att förpetsta lektionssalarna när de var sura eller ville bråka..

Ibland fick man gå hem..

• Wow
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Maria T Maria T skrev:
Ja, det var ju en variant att piffa till frysta torskblocket, hade glömt. Ganska gott, men också ganska dyrt - nu tänker jag flagad mandel och att det kostar en del.
Det var det enda som serverades i lumpen på 90-talet känns det som. Mycket ströbröd och lite mandel ovanpå fiskblocket.

• Gilla
  • Wow
4774 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
P Pappa1986 skrev:
[bild]
Kolla "Dolken" som testar surströmming på Youtube 😂

• Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Skapad på 70-talet och uttjatad på 80-talet
[länk]
Den rätten har gått mig spårlöst förbi. Kanske testar nu och det blir en favorit? 😉

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Maria T
A atomlab skrev:
[media]
Herrejestanes, jag som är otroligt känslig för dofter, lukter, os och stanker kan inte ens titta klart på den här mannen och hans burköppnande. 🦨 (Emojin visar en skunk för den som kanske inte kan se den).

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Musslor blev det idag 🙂

• Gryta med musslor i krämig sås och persilja, serverad på randig duk.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 16 till
  • Laddar…
Rätt Chicken Marengo på pasta med bröd, tomater i sås, hemlagat mål, text på bilden.
Skapa konto

Rester från häromdagen 😊 denna gång serverades Chicken Marengo med pasta och vitlöksbröd 👍

• Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Drog ihop en Falsk Carbonara till sen lunch idag. Intogs tillsammans med 2st chia-knäcke samt 1 stort glas iskall Mjölk👌
Ett fat med pasta, skinka, kryddor, färska tomat-skivor och basilikablad på träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.