1 042 648 läst · 14 031 svar
1043k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Nduja, burrata, ruccola och rostade valnötter fick pryda kvällens pizza. Det var gott, men skulle haft mer Nduja, men fick höra att ta det lite varsamt. Nu vet jag
Sista bollen får bli en fryspizza för skojs skull. Blir en pizzafri helg 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista bollen får bli en fryspizza för skojs skull. Blir en pizzafri helg 😂
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 253 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 253 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Klanteriet syns inte på det färdiga resultatet. 👍😎Storsockret skrev:
Jag har lärt att mig att rotera tidigare än jag egentligen tror är bra för ett bra resultat 😇
Köpte en "turning peel" ihop med lite annat på nån rea. 😚
Ja, det är främst första rotationen som jag tyckte var svår eftersom pizzan inte riktigt blivit fast än. Får säkert in tekniken till slut men nu kör jag första roteringen utanför ugnen på stora spaden. Men ja nog har jag såklart gått all in med turning peel också, gör inget halvdant 😅FredrikR skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 500 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 500 inlägg
Så vackert, och säkert ljuvligt gott! När vi inte hittat 'Nduja så har den färska Salsicciafärsen gjort susen, dock inte på hemlagad/bakad i specialugn som din men väl i "vanlig" ugn.Storsockret skrev:
Fina grejor! Nästa gång testa att även göra egen Stracciatella. Det är pricken över iet!Storsockret skrev:
Här gjorde 80-talet sig påmint, igen.
Kina-kyckling.
Grillad kyckling.
Kinamix.
Ananas.
Curry.
Grädde, vispad enligt original receptet från mitten av -80.
Jordnötter (så klart). 🤦
Toppas med rikligt med svartpeppar och serveras med vitt bröd.
Kina-kyckling.
Grillad kyckling.
Kinamix.
Ananas.
Curry.
Grädde, vispad enligt original receptet från mitten av -80.
Jordnötter (så klart). 🤦
Toppas med rikligt med svartpeppar och serveras med vitt bröd.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 500 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 500 inlägg
Försöker minnas fler rätter som är såna 80-tals-klassiker. Marengo? Flygande Jacob? Fiskgratäng gjord på fryst torskblock med mängder av klippt salladslök, creme fraiche och citronpeppar? Renskavsgryta med svamp och lingon känns också gammalt (men gott). Jo, nu har det - lövbiff med ädelostfyllning! Det känns som jag inte ätit det sen 1987.FredrikR skrev:
Kul att minnas och finns flera rätter här som kan fräschas upp och kännas nya.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 640 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 640 inlägg
Mandelfisk...Maria T skrev:Försöker minnas fler rätter som är såna 80-tals-klassiker. Marengo? Flygande Jacob? Fiskgratäng gjord på fryst torskblock med mängder av klippt salladslök, creme fraiche och citronpeppar? Renskavsgryta med svamp och lingon känns också gammalt (men gott). Jo, nu har det - lövbiff med ädelostfyllning! Det känns som jag inte ätit det sen 1987.
Glace au four kanske?Maria T skrev:Försöker minnas fler rätter som är såna 80-tals-klassiker. Marengo? Flygande Jacob? Fiskgratäng gjord på fryst torskblock med mängder av klippt salladslök, creme fraiche och citronpeppar? Renskavsgryta med svamp och lingon känns också gammalt (men gott). Jo, nu har det - lövbiff med ädelostfyllning! Det känns som jag inte ätit det sen 1987.
Glass i en marängsmet som skickas in i ugnen.
Kanske mer 70-tal iofs.
/Höghus