C
Kycklingvingar från Jojjens. Grillas på kolgrill

• Grillade kycklingvingar över glödande kol, rökigt, grillfest, sommartid, utomhusmatlagning, grillränder, saftigt, karamelliserad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Jasså?
Den ser väldigt tunn ut? Eller är den på väg att spricka av värmen?

C
S Stevie Deville skrev:
Den ser väldigt tunn ut? Eller är den på väg att spricka av värmen?
Jag kan med tycka att den ser tunn ut. Men det tar lite tid att få till en bra Bea. Skoj att du prova göra egen. 😀

H
C C.Ö skrev:
Jag kan med tycka att den ser tunn ut. Men det tar lite tid att få till en bra Bea. Skoj att du prova göra egen. 😀
Hmm, vad olika vi är 😊Själv är jag klart imponerad över att mitt 19-åriga barn fick ihop den på första försöket och dessutom på ett pyttelitet studentkök med två plattor. Men jag tänker ju på hur jag själv var i den åldern, då var det inte b-sås utan snarare pasta med ketchup.

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Pasta.

• En kastrull med pastarätten rigatoni och spenat i tomatsås på en spishäll.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Först flyttpizza och sedan blev det lite hederlig hemmalagad mat i det pyttelilla studentköket inklusive en snabbkurs i hur man gör egen b-sås. Fick även tag i en grillpanna som vi tyckte gav trevliga ränder i pucken. Vårt barn har nu lämnat boet för att börja på universitetet och alltid bra att ha en rätt att slänga fram som förhoppningsvis kan tilltala en del. Lite skönt är det att lämna disken till barnet efter alla år med diskberg 🤣
[bild]
Bra jobbat, ser kanonbra ut, enkelt och gott!
Såg att nån längre ner i tråden tyckte bea'n såg tunn ut, skit i det, bea är bättre tunnare än för tjock iaf!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Hmm, vad olika vi är 😊Själv är jag klart imponerad över att mitt 19-åriga barn fick ihop den på första försöket och dessutom på ett pyttelitet studentkök med två plattor. Men jag tänker ju på hur jag själv var i den åldern, då var det inte b-sås utan snarare pasta med ketchup.
Jag håller med! Inte lätt i en sån miljö. Bra jobbat! För var det den tredje jag gjorde som skar sig. Typiskt när man börjar känna dig som världsmästare och slarvar lite med temperaturen.

C
H husdrommaren skrev:
Missförstå mig inte, jättekul att 19 åringen gör egen Bea. Men den såg tunn ut på bilden,verkligheten kanske är annan.
Så hör gör jag min sås:
Till 4 Pers, men verkligheten är för färre😁
300gram smör som smältes
3 äggulor
1/2 dl vinägerreduktion
En rejäl näve hackad persilja och dragon( eller dragon i vinäger), som jag gjort egen i år.
Salt
Cayennepeppar.

Vispa ihop äggulor och vinägerreduktion värm över vattenbad. När det börjar tjockna ringla sakta i det smälta smöret.
Här brukar jag ta av skålen från vattenbadet. Och fortsätta att ringla i smöret. Häll inte i det sista grumliga från smöret.
Tillsätt dom hackade örterna och smaka av med salt och Cayennepeppar.

• Gilla
Hus tomte och 1 till
  • Laddar…
Min burgare
Hamburgare på tallrik och öl på bordet, med utsikt över vatten och träd.
Skapa konto

Sambons

Utomhusmåltid med öl, hamburgare, majonnäs, tomat på ett träbord, omgiven av natur.
Skapa konto

Edit: blev en med grönsaker även för mig :)

En saftig hemlagad hamburgare på tallrik med tomater, sallad och dressing, utomhus nära en dryck.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
H
Tack för recept, alltid roligt att se andras varianter. För att förtydliga mitt första inlägg. Det är alltså vårt barn som lagar sin första egna måltid i sitt studentkök med oss som ger en snabbkurs i hur man gör. Vi var stolta att det gick vägen och i denna trygga tråd kan man posta saker. Det spelar förvånansvärt liten roll att denna rätt har tillagas så många gånger av oss under åren. För den första gången som man gör något helt själv är man en novis.
C C.Ö skrev:
Missförstå mig inte, jättekul att 19 åringen gör egen Bea. Men den såg tunn ut på bilden,verkligheten kanske är annan.
Så hör gör jag min sås:
Till 4 Pers, men verkligheten är för färre😁
300gram smör som smältes
3 äggulor
1/2 dl vinägerreduktion
En rejäl näve hackad persilja och dragon( eller dragon i vinäger), som jag gjort egen i år.
Salt
Cayennepeppar.

Vispa ihop äggulor och vinägerreduktion värm över vattenbad. När det börjar tjockna ringla sakta i det smälta smöret.
Här brukar jag ta av skålen från vattenbadet. Och fortsätta att ringla i smöret. Häll inte i det sista grumliga från smöret.
Tillsätt dom hackade örterna och smaka av med salt och Cayennepeppar.

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Frun är kvar på landet och så då blir det lätt min favoriträtt när jag är ensam

Spareribs som får gå i sous viden över dagen med long Horns sås. Bränns sedan i ugnen på 290grader. Och till det gambas al ajillo . Serveras med coleslaw och en kall. Perfekt plockmat framför en film.

• Grillade revben, sås och coleslaw på en skärbräda. Läckert, hemlagat måltid, köksscenario.
    Skapa konto
  • Räkor fräser i olja i en småbubblig stekpanna på en spishäll; matlagning.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 15 till
  • Laddar…
En enkel soppa med köttfärs och hemrökt bacon och eget odlade grönsaker
En skål med grönsakssoppa, knäckebröd, förpackning, glas med mjölk, mönstrad duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Ägg från Granngården är mysigt

Ett kokt ägg i ett rött äggställ på rutig duk, utomhus, naturen suddig i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ägg från Granngården är mysigt

[bild]
Ser ut som det är lågtempat?

S sblixten skrev:
Ser ut som det är lågtempat?
Löskokt ska det vara.

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.