1 029 361 läst · 13 892 svar
1029k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlägg
Hmm, vad olika vi är 😊Själv är jag klart imponerad över att mitt 19-åriga barn fick ihop den på första försöket och dessutom på ett pyttelitet studentkök med två plattor. Men jag tänker ju på hur jag själv var i den åldern, då var det inte b-sås utan snarare pasta med ketchup.C C.Ö skrev:
Bra jobbat, ser kanonbra ut, enkelt och gott!H husdrommaren skrev:Först flyttpizza och sedan blev det lite hederlig hemmalagad mat i det pyttelilla studentköket inklusive en snabbkurs i hur man gör egen b-sås. Fick även tag i en grillpanna som vi tyckte gav trevliga ränder i pucken. Vårt barn har nu lämnat boet för att börja på universitetet och alltid bra att ha en rätt att slänga fram som förhoppningsvis kan tilltala en del. Lite skönt är det att lämna disken till barnet efter alla år med diskberg 🤣
[bild]
Såg att nån längre ner i tråden tyckte bea'n såg tunn ut, skit i det, bea är bättre tunnare än för tjock iaf!
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlägg
Jag håller med! Inte lätt i en sån miljö. Bra jobbat! För var det den tredje jag gjorde som skar sig. Typiskt när man börjar känna dig som världsmästare och slarvar lite med temperaturen.H husdrommaren skrev:
Missförstå mig inte, jättekul att 19 åringen gör egen Bea. Men den såg tunn ut på bilden,verkligheten kanske är annan.H husdrommaren skrev:
Så hör gör jag min sås:
Till 4 Pers, men verkligheten är för färre😁
300gram smör som smältes
3 äggulor
1/2 dl vinägerreduktion
En rejäl näve hackad persilja och dragon( eller dragon i vinäger), som jag gjort egen i år.
Salt
Cayennepeppar.
Vispa ihop äggulor och vinägerreduktion värm över vattenbad. När det börjar tjockna ringla sakta i det smälta smöret.
Här brukar jag ta av skålen från vattenbadet. Och fortsätta att ringla i smöret. Häll inte i det sista grumliga från smöret.
Tillsätt dom hackade örterna och smaka av med salt och Cayennepeppar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Min burgare
Sambons
Edit: blev en med grönsaker även för mig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sambons
Logga in
Skapa konto
Edit: blev en med grönsaker även för mig
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Tack för recept, alltid roligt att se andras varianter. För att förtydliga mitt första inlägg. Det är alltså vårt barn som lagar sin första egna måltid i sitt studentkök med oss som ger en snabbkurs i hur man gör. Vi var stolta att det gick vägen och i denna trygga tråd kan man posta saker. Det spelar förvånansvärt liten roll att denna rätt har tillagas så många gånger av oss under åren. För den första gången som man gör något helt själv är man en novis.
C C.Ö skrev:Missförstå mig inte, jättekul att 19 åringen gör egen Bea. Men den såg tunn ut på bilden,verkligheten kanske är annan.
Så hör gör jag min sås:
Till 4 Pers, men verkligheten är för färre😁
300gram smör som smältes
3 äggulor
1/2 dl vinägerreduktion
En rejäl näve hackad persilja och dragon( eller dragon i vinäger), som jag gjort egen i år.
Salt
Cayennepeppar.
Vispa ihop äggulor och vinägerreduktion värm över vattenbad. När det börjar tjockna ringla sakta i det smälta smöret.
Här brukar jag ta av skålen från vattenbadet. Och fortsätta att ringla i smöret. Häll inte i det sista grumliga från smöret.
Tillsätt dom hackade örterna och smaka av med salt och Cayennepeppar.
Frun är kvar på landet och så då blir det lätt min favoriträtt när jag är ensam
Spareribs som får gå i sous viden över dagen med long Horns sås. Bränns sedan i ugnen på 290grader. Och till det gambas al ajillo . Serveras med coleslaw och en kall. Perfekt plockmat framför en film.
Spareribs som får gå i sous viden över dagen med long Horns sås. Bränns sedan i ugnen på 290grader. Och till det gambas al ajillo . Serveras med coleslaw och en kall. Perfekt plockmat framför en film.
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg