Blev blandade burgare till kvällsmat Högrevs samt smash-aktiga..har börjat uppskatta pitabröd mera jmf med brioche 😉
Hamburgare grillas på grillen, en bulle, matlagning utomhus, nio biffar, rostade mönster, sommar, BBQ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hamburgare med sallad, tomat, ost, och två köttbiffar i ett pittabröd på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
SC Aero och 6 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Blev blandade burgare till kvällsmat Högrevs samt smash-aktiga..har börjat uppskatta pitabröd mera jmf med brioche 😉
[bild][bild]
Kul och laborera med lite nya varianter.
’Take a walk on the wild side’

Skippar själv brioche enbart pga hypen.
Våga vara annorlunda 😂

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Testade laga risotto, första gången.
Barnen åt, sa det var gott, frun gillade smaken men inte konsistensen.
Matrester på ett bord: ris i kastrull, sovs i skål, vattenflaska, tomma, använda behållare.
Skapa konto

Inte så rättvis bild men .. Till detta grillad kyckling och rikligt med parmesan ovanpå.

• Gilla
  • Älska
Henningelvis och 9 till
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:

Våga vara annorlunda 😂
Potato Buns? 😉

FredrikR FredrikR skrev:
Potato Buns? 😉
Oh ja 😅
Inget fel på brioche men det är ett sjuhelsikes tjat om det också.
Springer jag förbi något kul i butiken testas det, sist vart det ett libanesiskt bröd av någon variant.

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
C
Oskick Oskick skrev:
Oh ja 😅
Springer jag förbi något kul i butiken testas det, sist vart det ett libanesiskt bröd av någon variant.
Var det halal märkning på brödet.?

Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Testade laga risotto, första gången.
Barnen åt, sa det var gott, frun gillade smaken men inte konsistensen.
[bild]
Inte så rättvis bild men .. Till detta grillad kyckling och rikligt med parmesan ovanpå.
Risotto är ju inte så vackert, oavsett om det läggs upp på ljummen tallrik på finrestaurant eller om du, eller jag , slevar upp det på en ljummen tallrik vid vårt matbord. Risgröt med grönt kommer aldrig vara vackert oavsett om en viss person säger så. Det var säkert gott med mängder av Parmesan på toppen. 5+ från mig.

• Gilla
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Oskick Oskick skrev:
Oh ja 😅
Hittar du Liba bröd så testa. Vi bor nära ett salutorg och även butiker som säljer produkter från utlandet, jag älskar att hitta spännande smaker/grönsaker/frukter som jag annars aldrig känt till. En butik här säljer Libabröd som är ljumma.... gott. Bara ett tips.

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
C
Maria T Maria T skrev:
Hittar du Liba bröd så testa.
Libabröd är förvisso jäkligt gott, men till burgare?

Liba bröd är väldigt gott.
Jobbat lite extra på ett företag där det är många från Syrien/Libanon som jobbar, där är alltid någon som har med sig liba bröd.
De är otroligt givmilda och vill gärna dela med sig.
Provade något som va riktigt gott. De hade vindruvsblad som de gjorde extremt små vindruvsdolmar med olika fyllning. Otroligt gott, tillsammans med någon smaksatt youghurt, lite ris och bröd så galet gott.
Ska prova göra det själv en dag :)

• Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Har lite ätstörningar så för min del blir det ofta en grönsakssoppa med blandade grönsaker, tre köttbullar och så har jag i butiken för asiatisk mat som har små burkar med kryddor för olika grönsaksmaträtter. Kryddorna är starka så det blir mycket smak på grönsakerna. Den butiken jag besöker har fem olika burkar med olika kryddningar. Bara älskar dessa burkar med kryddor och grönsakerna får en helt underbar smak och så är det bra för figuren om man med sina 185 cm vill bevara sin vikt på 68 kilo och midjemåttet 83 cm

• Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Hittar du Liba bröd så testa. Vi bor nära ett salutorg och även butiker som säljer produkter från utlandet, jag älskar att hitta spännande smaker/grönsaker/frukter som jag annars aldrig känt till. En butik här säljer Libabröd som är ljumma.... gott. Bara ett tips.
Ska absolut hålla koll.
Tack för tipset

C C.Ö skrev:
Var det halal märkning på brödet.?
ska kolla märkningen när jag springer på det nästa gång.
Det var säkert någon av de 700 andra varianterna;
Krav, Eco, Vegan, Rainforest Alliance, Fairtrade etc.
’Med spår av idioter’ letar jag fortfarande efter 😅

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Oskick Oskick skrev:

Våga vara annorlunda 😂
Provat Patty melt?

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Lite calamares , pommes å pilsner medans frugan är på nåt spa med massage, nagelmanikyr, fotbehandling etc.

Matplats utomhus med pommes frites i ställ, halvfull ölflaska, friterade calamari och två såser.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Oskick och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.