1 047 307 läst · 14 067 svar
1047k läst
14,1k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 683 inlägg
I så fall är det nog Scans billigaste falukorv på 30% rabatt med utgånget datum. På vanliga söndagar. Däremellan 6 dagar potatis och tjuvfiskade saltade mörtar och havregrynsgröt.raveper skrev:
För att ha råd med lyxmaten två gånger i månaden som behövs för att bevisa att han hör till de rätta kretsarna.
Idag blev det Mango Chutney Kyckling med ris 🤠
Recept: https://www.niiinis.se/2023/07/12/mango-chutney-kyckling/
Kommentar: Vi hade en finhackad chili i också, samt en extra msk mangochutney. Plus att (tar emot att erkänna) vi glömde basilikan...
Men supergott blev det! 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Recept: https://www.niiinis.se/2023/07/12/mango-chutney-kyckling/
Kommentar: Vi hade en finhackad chili i också, samt en extra msk mangochutney. Plus att (tar emot att erkänna) vi glömde basilikan...
Men supergott blev det! 👍
Funkar ok tycker jag, ibland så brinner det inte ur alla småhålen med det är varmt så det räcker ändå. Inga problem att få upp "wok hay". Jag gick på 7kw efter att jag läste nånstans att det räcker gott och väl, enda anledningen att köra 12kw var om man ville koka upp vatten på den också, då går det snabbare med 12kw.T Trafikverket1 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 510 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 510 inlägg
Bra att veta! Att kunna få wok hei-smak hemma har varit en dröm länge. Ska definitivt investera i en brännare till uteköket.I ivp skrev:Funkar ok tycker jag, ibland så brinner det inte ur alla småhålen med det är varmt så det räcker ändå. Inga problem att få upp "wok hay". Jag gick på 7kw efter att jag läste nånstans att det räcker gott och väl, enda anledningen att köra 12kw var om man ville koka upp vatten på den också, då går det snabbare med 12kw.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 683 inlägg
raveper skrev:
Ibland anar man en viss avundsjuka hos en del skribenter ! 😂 😎H heimlaga skrev:
I torsdags var vi på Mangal BBQ och käkade.
Får väl ge stället som ett tips.
Maffiga grillade saker av alla de slag, stora portioner (jag rullar därifrån) kött, kött, kött, chili, röror osv.
Man bränner sig på metallgrillspetten - varning, låt dem svalna, eller vik en servett några gånger och använd som grytlapp.
Vådligt billig för vad man får, tycker jag. Särskilt trevligt att åka på lunch där.
Men ligger lite off förstås, och restaurangmiljön andas snabbmatställe, ingen bordsservering eller beställning.
Men det är väl det som kommer med priset.
Allt jag skriver gäller Uppsala, jag har inte koll på hur det är på andra orter.
edit: Jag ska väl kanske riktigt poängtera att Mangal BBQ är ganska olika mellan olika orter. Så det står klart.
Bilder på det vi beställde.
Maffiga grillade saker av alla de slag, stora portioner (jag rullar därifrån) kött, kött, kött, chili, röror osv.
Man bränner sig på metallgrillspetten - varning, låt dem svalna, eller vik en servett några gånger och använd som grytlapp.
Vådligt billig för vad man får, tycker jag. Särskilt trevligt att åka på lunch där.
Men ligger lite off förstås, och restaurangmiljön andas snabbmatställe, ingen bordsservering eller beställning.
Allt jag skriver gäller Uppsala, jag har inte koll på hur det är på andra orter.
edit: Jag ska väl kanske riktigt poängtera att Mangal BBQ är ganska olika mellan olika orter. Så det står klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Dom skulle börjat med sushi 1a juni sas det först... Men nu verkar Blge inte finnas med i sushi utökningen. ☹️ Sen kanske inte Chopchops sushi är lika bra som renodlade sushiställen men jag tänker att öppettider och närhet kan väga upp. 😇[SKPG]Zamora skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Tyckte också det var bra och prisvärt för att vara snabbmatMikael_L skrev:I torsdags var vi på Mangal BBQ och käkade.
[bild][bild][bild][bild]