M MsTake skrev:
Ja men du visste ju faktiskt inte att ankorna/gässen var tvångsmatade tills det spricker så tycker inte du ska vara för hård mot dig själv.
Jo, jag vet såklart att foie gras har viss moraliskt dilemma

• Gilla
MsTake
  • Laddar…
Skulle vart intressant att veta vad som gör herr malmgren mätt? För jag tror inte inte det är det som vi får se här... Han äter sig säkert mätt på korv.

• Gilla
Turbo_Tail och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Skulle vart intressant att veta vad som gör herr malmgren mätt? För jag tror inte inte det är det som vi får se här... Han äter sig säkert mätt på korv.
I så fall är det nog Scans billigaste falukorv på 30% rabatt med utgånget datum. På vanliga söndagar. Däremellan 6 dagar potatis och tjuvfiskade saltade mörtar och havregrynsgröt.
För att ha råd med lyxmaten två gånger i månaden som behövs för att bevisa att han hör till de rätta kretsarna.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Idag blev det Mango Chutney Kyckling med ris 🤠

En tallrik med ris och kyckling i krämig sås, toppad med röda paprikastavar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Recept: https://www.niiinis.se/2023/07/12/mango-chutney-kyckling/

Kommentar: Vi hade en finhackad chili i också, samt en extra msk mangochutney. Plus att (tar emot att erkänna) vi glömde basilikan...

Men supergott blev det! 👍

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Ser grymt ut! Hur funkar brännaren tycker du? Är det den med 7 eller 12
Funkar ok tycker jag, ibland så brinner det inte ur alla småhålen med det är varmt så det räcker ändå. Inga problem att få upp "wok hay". Jag gick på 7kw efter att jag läste nånstans att det räcker gott och väl, enda anledningen att köra 12kw var om man ville koka upp vatten på den också, då går det snabbare med 12kw.

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Själv är jag en "Kalles" typ. 😉👌
Det ska vara Ejderns orökta

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Maria T
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Det ska vara Ejderns orökta
Det var min pappas favorit, ett kokt ägg med Ejderns på helgmorgnarna. Minns att jag tyckte tuben var så fin (?) men det kan ju ha ändrats sen 70-talet.

I ivp skrev:
Funkar ok tycker jag, ibland så brinner det inte ur alla småhålen med det är varmt så det räcker ändå. Inga problem att få upp "wok hay". Jag gick på 7kw efter att jag läste nånstans att det räcker gott och väl, enda anledningen att köra 12kw var om man ville koka upp vatten på den också, då går det snabbare med 12kw.
Bra att veta! Att kunna få wok hei-smak hemma har varit en dröm länge. Ska definitivt investera i en brännare till uteköket.

På väg hem från Idre, lunchstopp på ChopChop i Borlänge. Hungrig, så det blev en efterbild.
Thai Chicken Curry med Chow Mein.
Gott.
Tom tallrik med matrester, två pappersmuggar i bakgrunden, mönstrad dekoration på tallrikens kant.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
Lite lunch i en bergsby, foie gras och lamm

Ett cafébord utomhus med vin, bröd och paté. Avslappnad stämning, matupplevelse vid solnedgång.
Skapa konto
Måltid med pasta, grönsaker, tomater. Ett glas rödvin framför. Person i bakgrunden. Ljust, trevligt inslag.
Skapa konto

• Gilla
sblixten och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
raveper raveper skrev:
H heimlaga skrev:
I så fall är det nog Scans billigaste falukorv på 30% rabatt med utgånget datum. På vanliga söndagar. Däremellan 6 dagar potatis och tjuvfiskade saltade mörtar och havregrynsgröt.
För att ha råd med lyxmaten två gånger i månaden som behövs för att bevisa att han hör till de rätta kretsarna.
Ibland anar man en viss avundsjuka hos en del skribenter ! 😂 😎

• Haha
  • Gilla
TorparDaniel och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
I torsdags var vi på Mangal BBQ och käkade.
Får väl ge stället som ett tips.
Maffiga grillade saker av alla de slag, stora portioner (jag rullar därifrån) kött, kött, kött, chili, röror osv.
Man bränner sig på metallgrillspetten - varning, låt dem svalna, eller vik en servett några gånger och använd som grytlapp.

Vådligt billig för vad man får, tycker jag. Särskilt trevligt att åka på lunch där.

Men ligger lite off förstås, och restaurangmiljön andas snabbmatställe, ingen bordsservering eller beställning.
Men det är väl det som kommer med priset.

Allt jag skriver gäller Uppsala, jag har inte koll på hur det är på andra orter.
edit: Jag ska väl kanske riktigt poängtera att Mangal BBQ är ganska olika mellan olika orter. Så det står klart.

Bilder på det vi beställde.
Två tallrikar med grillade kötträtter, pommes frites, sallader, drycker, i en informell matsalssättning.
Skapa konto
En tallrik med grillade köttbullar, ris, sallader, grillad paprika, tomat, ajvar.
Skapa konto
Två grillade kycklingspett på pommes frites, sallad, lökringar, grillad grön chili, rödbetor, tomat, ajvar, dryck.
Skapa konto
Hamburgare med pommes och såser på svart bricka, rykande mat, vardagsmåltid.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
På väg hem från Idre, lunchstopp på ChopChop i Borlänge. Hungrig, så det blev en efterbild.
Thai Chicken Curry med Chow Mein.
Gott.
[bild]
Dom skulle börjat med sushi 1a juni sas det först... Men nu verkar Blge inte finnas med i sushi utökningen. ☹️ Sen kanske inte Chopchops sushi är lika bra som renodlade sushiställen men jag tänker att öppettider och närhet kan väga upp. 😇

richardtenggren
Mikael_L Mikael_L skrev:
I torsdags var vi på Mangal BBQ och käkade.
Får väl ge stället som ett tips.
Maffiga grillade saker av alla de slag, stora portioner (jag rullar därifrån) kött, kött, kött, chili, röror osv.
Man bränner sig på metallgrillspetten - varning, låt dem svalna, eller vik en servett några gånger och använd som grytlapp.

Vådligt billig för vad man får, tycker jag. Särskilt trevligt att åka på lunch där.

Men ligger lite off förstås, och restaurangmiljön andas snabbmatställe, ingen bordsservering eller beställning.
Men det är väl det som kommer med priset.

Allt jag skriver gäller Uppsala, jag har inte koll på hur det är på andra orter.
edit: Jag ska väl kanske riktigt poängtera att Mangal BBQ är ganska olika mellan olika orter. Så det står klart.

Bilder på det vi beställde.
[bild][bild][bild][bild]
Tyckte också det var bra och prisvärt för att vara snabbmat :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag körde en (för mig) klassisk Sommarlunch idag 😎efter en tragisk dag på Golfbanan😕
Ett måltid med knäckebröd, ost, potatisar, ärtor, sill, gräslök och ett glas mjölk på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Turbo_Tail och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.